لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

ای علم افراشته در عالمین / اکشف کربی بحق الحسین

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

ای علم افراشته در عالمین / اکشف کربی بحق الحسین

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

إِنَّ اللَّهَ عِنْدَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَیُنَزِّلُ الْغَیْثَ وَیَعْلَمُ مَا فِی الْأَرْحَامِ وَمَا تَدْرِی نَفْسٌ مَاذَا تَکْسِبُ غَدًا وَمَا تَدْرِی نَفْسٌ بِأَیِّ أَرْضٍ تَمُوتُ إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ خَبِیرٌ ﴿۳۴﴾

۱۰۲ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است


و اگر او از تسبیح کنندگان نبود… (۱۴۳)

 

فَلَوْلَا أَنَّهُ کَانَ مِنْ الْمُسَبِّحِینَ ﴿۱۴۳﴾

تا روز قیامت در شکم ماهی می‏ماند. (۱۴۴)

 

لَلَبِثَ فِی بَطْنِهِ إِلَى یَوْمِ یُبْعَثُونَ﴿۱۴۴﴾

وَجَعَلُوا بَیْنَهُ وَبَیْنَ الْجِنَّةِ نَسَبًا وَلَقَدْ عَلِمَتِ الْجِنَّةُ إِنَّهُمْ لَمُحْضَرُونَ ﴿۱۵۸﴾

خوب داشتم سوره ی صافات میخوندم همینطوری دو آیه اش رو دیدم نکته داشت برامون اول آیه ی ۱۴۳ که درمورد حضرت یونس علیه السلام هست که می فرماید اگر از تسبیح کنندگان نبود تا قیام قیامت توی دل ماهی یا نهنگ می ماند خوب این آیات از ایمان طرف گذشته بلکه یقینیات و تقوا رو که از ایمان بالاتره رو نشون میده یعنی من ممکنه ایمانم داشته باشم و بشینم ذکر بگم بعد از گناه و یاد کنمدخدارو نه حضرت یونس جزء مسبیحین بوده یعنی پاک بوده و خداوندم خودش سبحان و پاکیزه است و می فرماید که جزء مسبحینه یعنی از ایمان رد کرده وگرنه میگفت جزء ذاکرینه نه بلکه خودشم پاک شده و ایمانش قویه و مثل ما نیست که گناه کنیم بعد وجدان درد بگیریم چند تا ذکر بگیم بلکه متقی بوده و به درجه ی مسبحین رسیده و اما آیه ی بعد هم که بین خداوند و جن نسبت میدن این هم از ایمان گذشته یعنی ممکنه شما و من ایمانم به خدا داریم ولی فضای جن رو نمیبینیم فکر میکنیم جنه که نمیبینیمش خدااست اصلا کفار که اکه جن و شیطان دور بشن ایمانشونم از دست میدن و یه آدم دیگه ای ممکنه بشن باذحالات مختلف نه این آیه نمیگه که شما علم نداری از روی هوس اشتباها گفتی جن و خدا مثلا نسبت دارن بلکه از روی ایمانت که در دلت مخفی است فضا رو نشناختی و جن رو هم نمیبینیم خلاصه تغییر روش میدیم یا چون خدا و جن دیدنی نیست اشتباه فضاشناسی میکنیم نه اشتباه علمی که نیاز به ایمان داره تا خود خدارو صدا بزنیم و بفهمیم که شیاطین دستمون ننداختن و خدایی نکرده به جای خداوند شیطان پرست یا جن رو داریم میپرستیم حتی نمازم میخونیم میگیم خدا توجه نداره حالا نگو جنه نیستش و اشتباه گرفتیم حتی اونایی که ادعاشون میشه و بزرگند!!!خلاصه فرق بین خودجن و پیام نا معتبرشون رو با فرشتگان و پیام الهامیشون و خدا هم که هست همیشه رو درک و بشناسیم!!!
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۳ ، ۲۲:۳۷
علی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۳ ، ۱۶:۲۶
علی

چند روش تواضع رو میگم تا نمازمون باحالتر بشه چون کسی که نماز میخونه احتمال تکبرش و عجب و ریا بالاتر میره و خوشبین میشه نسبت به خودش لذا ما باید اولا بدبین باشیم نسبت به خودمون و گناهامون رو فراموش نکنیم که چه کارای بدی کردیم و شرم نکردیم لذا باید هنگام نماز حافظه مون درمورد شرایط بی حیایی مون و حیوانیتمون قوی باشه و طلب مغفرت کنیم از خدا درحالیکه شرمساریم دوم کار اینه که شکر کنیم خداوند رو که اینم باعث میشه از غفلت درآییم و تواضع ان شالله زیاد شه و خودمون رو دیگه همه کاره ندانیم و شکر خدا کنیم که خدا خودش داده بهمون و مال اوست پس راضی هستیم به شرایطمون که میتونست خعلی بدتر باشه پس شکر خدا سوم اینکه برای دیگران دعا کنیم در نماز مخصوصا نماز جماعت که خدا نظرش به جمعه میبینی طرف داره برای خودش مثلا در قنوت دعا میکنه ولی شما ها حواستون به اونه نه به خودتون لذا سبقت میگیری همینکه به یادشون صلوات بفرستیم خوبه و اصلانم توهم نیست بلکه اگه رحمت خدا قطع شه میخوای چه کنی؟ لذا کسی که برای دیگران دعا کنه داریم که فرشته ها براش دعا میکنن و دعای فرشتگان هم قبول میشه لذا یه نوع زرنگیه و زود بخشیده میشیم با دعا کردن برای دیگران اگر هم برای بزرگان دعا کنیم که سیممون وصل میشه به بالا و خدا و اونا منبع رحمت الهی اند و سبب پیشرفت و تواضعمون میشه و اون روایته رو چندین بار گفتم معنیش رو که مردی که تواضعش بیشتر باشه مردتره ولی زنان برعکس باید بیشتر تکبر داشته باشن تا خانوم تر باشن

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۳ ، ۱۲:۵۹
علی

یه نکتیه به ذهنم خورده البته من به سیاست کار ندارم میدونی؟ یه نوع هواپرستیه یا معنویت و میدونم که بالاخره همه ی کارها نیروش از خداست که به ما هم داده که حتی گناهم میکنیم ولی نمیدونم از کجا بگم یا طولش بدم وگسترشش و مخ شما رو هم درگیر کنم ولی میدونی؟ به ذهنم خورده که بیشتر کارها و افراد و چیزایی که از انس ها میبینیم از روی هوای نفسه نه از روی ملکوت یعنی من خیلی خوش بین هستم و چون مثلا در مسجد پیرمردایی میبینم که ذکر میگن و ذکر گویی هم جزء معنویت هست بالاخره لذا اونارو خعلی خوب میبینم و انسان های ملکوتی و خیلی خوشبینم و حتی جاهای دیگه مثل فیلم ها که بازیگرانشون رو آدم های درستی میدونم که ملکوتی اند و نه اینکه آدم هایی ببینم که میل نفسانی دارند بلکه خعلی خوش بینم که این هم نظریه ی غلطیه در این دنیا و یه نوع اشتباه هست حالا چون از گناه و درون افراد باخبر نیستیم نبایدم ساده باشیم نمونه اش خود بنده من هم همش میل نفسانیمه چنانچه از شکمم معلومه بعدش کسی که اینطوری فکر میکنه دیگه میگه به خودش اگر یارو گناه هم کرد و عصبانی شد و میل نفسانی اش هم یه نوعی از ملکوته و رذ گم کنی هست یا جز خوبی هاشه و من بد میبینم نه توی این دنیا مردم بیشتر از هوای نفس پیروی میکنند تا ملکوت اعلی منش باشند حالا من درصدش رو نمیدونم لذا میگم روی خوبی های مردم قضاوت نکنیم و گول نخوریم یه خورده ایش هم اینطوره که ما طرف رو سر سفره ی غذا ندیدیم که طرف به میل نفسانی هم میرسه و بالخره باید شکم رو پر کرد در دنیا یا خیر؟ و باید به سراغ نفسمون بریم یا نه!!! لذا آدم ها اشتباه میکنن معصوم نیستن و توجیه گناه نباید کرد و خوش بین به مذهبی ها نباید بود ولی این خارجی ها همه کثافتکاری هایی بعضی شون میکنن ولی ادعا ندارند و خودشون رو پیش خدا بزرگ نگرفتن و ممکنه در زمینه هایی جلولتر از مام باشن مثلا در تکنولوژی و بعضی از صفات زنانه مثل خسد که ما یه فوتبالیست خوب در جامعه نمیزارند که رشد کنه آقایون چون حسادت داریم مثلا یا صفات بد دیگه که چشم نداریم ببینیم ولی توی این مسئله نگاه کن تو خارج جوان هاشون پیشرفت بالاتری دارندنسبت به ما لذا میگم باید یه خورده فکر کرد و مقاله خوبی میشه در آورد روی موضوع افراط و تفریط. و یه نکته ای دیگه ای هم که نمیتونم گسترشش بدم اینه که دید آدم ها در موقعیت و حالا مختلف فرق داره یعنی الان شما یه چیزی میبینی یه گناه کنی یه چیزای دیگه ای نظرت و برداشتت عوض میشه پس افراط و تفریط رو باید با حق منشی و فرقان درست کرد نه با علوم نفسانی دیگر و تحمیل فکر و القای آن چرا اینکه ممکنه شما در دو حالت مختلف نظریه ات نسبت به شخص یا موضوعی کاملا برعکس شه.حتی قضاوت خوب که خوبه خوشبین باشیم ولی قضاوت بد بدتره درمورد افراد کنیم لذا اینو منظورمه که میل نفسانی ما در دنیا خعلی بیشتر از اینه که یه فرشته باشیم و معصوم و این منظورمه که میتونیم هر لحظه بهتر از اینی که میگیم رفتار صحبت و عمل کنیم ولی ممکنه چشممون کور باشه که بهترم میشه شد و ملکوتی.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۳ ، ۱۰:۵۷
علی

گاهی اوقات خوبه آدم فیلم و سریال ببینه .....

گاهی اوقات خوبه آدم تکرار فیلم رو ببینه....

گاهی اوقات خوبه آدم فیلم رو ذخیره کنه در کامپیوتری لبتاپی تبلتی جایی...

گاهی وقتا خوبه آدم یادداشت کنه مکالمه های فیلمه رو چون ممکنه یه وقت بدردش بخوره...

گاهی اوقات خوبه آدم فیلم رو استاپ کنه و وایسونتش و بگرده ببینه در جزئیات صجنه ی فیلم دیگه چی میبینه...

گاهی اوقات خوبه آدمی تفکر کنه و بشینه خلاصه ی فیلم رو بنویسه و با خلاصه ی برداشت دیگران مقایسه کنه و ببینه چی چی فهمیده بوده  و کجاش نکات ریز رو ندیده بوده ولی دیگران دیده اند  فهمیدند و شاید خدا را چه دانی؟ شاید خلاصه ی فیلم شما یا برداشتتون با چیزی که من فهمیدم اصلا قابل قیاس نباشه...

و گاهی اوقات خوبه نسخه ی اصلش رو بخریم.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۳ ، ۰۹:۲۹
علی









ن

زد  مار  هوی  بر  جگر  غمناکم                  سودی  نکند  فسونگر  چالاکم

آن یار که عاشق جمالش شده ام              هم دست وی است و رقیه و تریاکم 

کلّ صبحا ً و  کلّ اشراق ا یّا                      تبک عینی بدمع  مشتاق  ایّا

قد لسئت حیه الهوی کبدی                       و لا طبیب لها  و  لا  راقی

الّا الحبیب الّذی شغفت به                        و عنده  رقیتی  و  تریاقی

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۳ ، ۰۸:۳۸
علی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۳ ، ۰۸:۳۸
علی
۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۳ ، ۰۴:۵۲
علی

زد  مار  هوی  بر  جگر  غمناکم                  سودی  نکند  فسونگر  چالاکم

آن یار که عاشق جمالش شده ام              هم دست وی است و رقیه و تریاکم 

کلّ صبحا ً و  کلّ اشراق ا یّا                      تبک عینی بدمع  مشتاق  ایّا

قد لسئت حیه الهوی کبدی                       و لا طبیب لها  و  لا  راقی

الّا الحبیب الّذی شغفت به                        و عنده  رقیتی  و  تریاقی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۳ ، ۰۰:۱۹
علی

البته این قبول دارم که در سیاست نیست که بخوایم سوء استفاده کنیم و به نفع خودمون رای صادر و مخ ها روان زده بشوند بلکه وقتی قرآن میخوتیم یا نهج البلاغه باید بدونیم و بشناسیم که حضرت امام علی (ع) دارند اینک درمورد چه فضایی صحبت می نمایند و کارشناسی کنیم و مصداق بیاریم یا فضا رو بدونیم که در چه حالتی و جامعه مثلا به کجا کشیده شده که خطبه های نهج البلاغه در اون شرایط مثلا کوبنده بوده خوب توی اخبار که این چیزا رو نمیگن و فضا رو شما باید خودت تشخیص بدی ولی یه نوع علم و خبره شدن همینه که درست فضا رو تشخیص و بشناسیم و مصداق بیاریم بدون غرض نفسانی و سیاسی حالا من دیروز بود گمونم که داشتم مقدار کمی نهج البلاعه رو میخوندم و میخواستم تشخیص بدم که چه اتفاقی رخ داده و فضا چگونه بوده مثلا فضای فتنه چگونه بوده که اماممون اون خطبه رو فرموده اند لذا نتونستم مصداق بیارم و شرایط اون رمان یا زمان الان رو منطبق بدم و یه خواننده ی معمولی بودم ولی الانم داشتم قرآن میخوندم باز خداوند یه فضاهایی میسازه که توجه کنید به آیه:


و نابینا و بینا یکسان نیستند (۱۹)

 

وَمَا یَسْتَوِی الْأَعْمَى وَالْبَصِیرُ ﴿۱۹﴾

و نه تیرگیها و روشنایى (۲۰)

 

وَلَا الظُّلُمَاتُ وَلَا النُّورُ ﴿۲۰﴾

خوب حالا باید فضا رو بشناسیم این دو آیه از سوره ی فاطر هست خداوند خودش مثالی میزنه ما باید مصداق رو فکر کنیم که بله در تاریکی ما خعلی کارها رو نمیتونیم بکنیم ولی در روشنایی چرا میشه یا مثلا در تاریکی ما میترسیم ولی در روشنایی ممکنه نترسیم در تاریکی در خطر ممکنه باشیم چون نمی بینیم ولی در روشنایی میبینیم و خلاصه از این دست مصداق ها روش فکر کنیم خوبه البته ما تاریکی دنیوی و ظاهری که مثلا لامپ خاموش باشه رو گفتیم و تاریکی های نفس و درون که کارشناس باید صحبت کنه و نور الهی فرف داره با نور لامپی که ما میبینیم مثلا شما سوار ماشین شدی میبنی که دو نفر مختلف ممکنه اگه جا باشه در دوجای مختلف ماشین رو کنار خیابون پارک کنند خوب خودشون نورانیت رو تشخیص میدن که اینجا بهتره و نظرشون با ما یا با همدیگه فرق داره این یه نوع نورانیت ظاهری بود که نباید بخشنامه کرد که آقا شما باید حتما حتما اینطوری باشی خوب هرکه یه طور راحته وهدایت میشه و تشخیصش دست من و شما نیست بستگی به حالات خودش داره

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۳ ، ۲۲:۱۵
علی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۳ ، ۱۲:۴۴
علی
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۳ ، ۰۹:۲۳
علی