یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

ای که به دور کعبه و منکر حیدری / کعبه ولادتگه اوست دور حیدر مگرد

بایگانی

کانون رهپویان وصال

جمعه, ۱۹ تیر ۱۳۹۴، ۰۹:۰۹ ق.ظ | علی | ۰ نظر

خوب حال کردم صبحی بعد از نماز برم سایت رهپویان سخنرانی آیت الله انجوی ره رو گوش بدهم واقعا هم جا خوردم و غافلگیر شدم وقتی اینارو شنیدم اولا معتای حرص و طمع و اینارو فهمیدن برای کسی و منی که دچارشه و این مریضی هارو داره همین درک معنیشم سخته و ایشون اجتهاد کردن که گفتن و دیدم به دردم میخوره و کپی کردم چون هم فایل صوتی بود هم نوشتاری و خعلی مفصل و زیبا بود برای ما من فعلا اینارو گذاشتم که مهمتر بود و شما هم میتوانید به سایت رهپویان بروید و دانلود کنید صوت رو و متنش رو هم دنبال خدا حفظشون کند میسوزند در شهر ما ایشون و میسازند و تون صداشون هم حضرت خضری هستا و روح آدم میپاشه انگار درس خصوصی برام گذاشته اند!!!امسال که توفیق نشد درست و حسابی برسیم خدمتشون وای امروز از دور هم که شده دارم دنبال میکنم مجلسشون خعلی درست و حسابی و اهل بیتی است ...خعلی جای کارکردن داره و از قبلش اصلا نمیدونستم دچار این صفات بد و مرض های روحانی باشم منم!!! این متن قرمز رو از سخنرانیشون کپی کرده ام البته همه ش پر نکته بود ولی معانیشو از غفلت و خودم خودم رو فراموش کرده ام و درکنمیکردم و به ذهنم نمیرسید خود به خود که مثلا آز هم دارم و مشکلم رو نمیدونستم و از هدایت نمیشدم این رو هم میزارم که ایشالا کار کنیم رو خودمون برای خرسندی

حرص یعنی نگاه به خودت و بیشتر از نیاز خودت را از جهان طلب کردن!
طمع یعنی چشم داشتن به مال دیگران. 
در حرص بیشتر از حد نیازت می خواهی و در طمع نگاهت به مال دیگران است.

تعریف خرسندی هم این است: قناعت به علاوه سعادت.

سعادت به این است که انسان احساس کند در دنیا موثر و در آخرت پیروز است. 


+ تعاریف مضر برای خرسندی، یکی بحث "آز" است یعنی انسان سیری ناپذیر است.

بحث دیگر "رفاه زدگی" است یعنی کسی که خارج از شئونات لازم برای خودش، می خواهد به زندگی اش برسد

.ومین عامل مضر در سبک زندگی سعادتمندانه و همراه با خرسندی، "تنوع طلبیست".

!! تنوع طلبی یعنی انسان ها نمی توانند از آنچه که دارند، لذت ببرند، چون ذهنیتشان به سمت چیز هایی که ندارند، رفته است. تنوع طلبی یعنی انسان ها در گذشته خویش و در فکر به آینده خویش آنقدر غرق می شوند که نمی توانند از حال خودشان کیف کنند. تنوع طلبی یعنی انسان ها گمان می کنند آنچه را که ندارند، بهتر از چیزیست که دارند! 

  • علی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی