یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

ای که به دور کعبه و منکر حیدری / کعبه ولادتگه اوست دور حیدر مگرد

بایگانی

بسم الله الرحمن الرحیم

دوشنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۴۲ ق.ظ | علی | ۰ نظر

الإمام الباقر علیه السلام :

إنَّ أعرابِیًّا مِن بَنی تَمیمٍ أتَى النَّبِیَّ صلی الله علیه و آله فَقالَ لَهُ : أوصِنی . فَکانَ مِمّا أوصاهُ : تَحَبَّب إلَى النّاسِ یُحِبّوکَ .

امام باقر علیه السلام :

یکى از اعراب قبیله بنى تمیم ، نزد پیامبر صلی الله علیه و آله آمد و به ایشان گفت : مرا سفارشى کن . از جمله سفارش هاى حضرت به او این بود : «با مردم ، اظهار دوستى کن ، تا دوستت بدارند» .

الکافی : 2 / 642 / 1 عن أبی بصیر ، مشکاة الأنوار : 177 و ص 75 عن أبی بصیر نحوه .

سلام اصلا همین سلامی که اول کردم اظهار دوستیه! مسجد که میرم یه پیرمرد هست خعلی زیادی تواضع داره و نورانیه اطرافشو نیگاه میکنه کسی هست و بعد به همه دست میده و میگه ببخشید که تو صف جلوتونم و خعلی محبت داره و احترام میزاره بیش از حد و معلومه آدم بزرگیه و به همه احترام میزاره و اینم یه نوع اظهار دوستیه البته اظهار دوستی به معنای مخ زنی یا چاپلوسی نیست که الان من جوان اگه زیادی به مردم نزدیک شم و احترام بزارم مردم میگن میخاد چیزی ازمون بکنه و اهداف خیرخواهانه نداره و مثلا زن نداره میخاد دخترمونو بگیره ولی خعلی از کدورت ها و حتی حسادت ها و دشمنی ها و بدبینی ها با یک اظهار دوستی ساده از میان میره و همیشه خوبی طرف رو بگیم و ببینیم و اگه حتی بدی کرد ماییم که باید خوبی کنیم و کینه نداشته باشیم و به دل نگیریم طرف خودش متوجه اشتباهش میشه و اصلا هواتو داره خعلی اوقات اگه یه صفحه مجازی داری دو تا بازیگر رو عکسشونو بزار تو صفحت و یادی ازشون کن ممکنه طرف خودش نفهمه و نشناستت ولی ایجاد محبت میکنه و خعلی از دشمنی ها و‌کدورت ها و بدبینی ها رو از بین میبره و سالهای گذشته مثلا زمان ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد که رئیس جمهور مردمی بود و‌میان مردم میرفت همیشه سکه تو جیبش بود و به مردم و خبرنگارها و افراد میداد و زبونشون بسته میشد و دوستش داشتن البته سکه اونموقع انقدر گرون نبود چرا ما باید دست بزاریم رو زشنی طرف مقابل و اشاره به بدی ها و گناهان و اشتباهاتش کنیم اصلا خدا هم به ما سخت میگیره اگه بدی افراد رو ببینیم و گنده کنیم!!

  • علی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی