یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

ای که به دور کعبه و منکر حیدری / کعبه ولادتگه اوست دور حیدر مگرد

بایگانی

بسم الله الرحمن الرحسم

دوشنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۲:۲۳ ب.ظ | علی | ۰ نظر

الإمامُ الصّادقُ علیه السلام :

القُضاةُ أربَعةٌ : ثلاثةٌ فیالنارِ وواحِدٌ فی الجَنَّةِ : رجُلٌ قَضى بجَورٍ وهُو یَعلَمُ فهُو فی النارِ ، ورَجُلٌ قَضى بجَورٍ وهو لا یَعلَمُ فهُو فی النارِ ، ورجلٌ قَضى بالحَقِّ وهُو لا یَعلَمُ فهُو فی النارِ ، ورجُلٌ قَضى بالحَقِّ وهو یَعلَمُ فهُو فی الجَنَّةِ .

امام صادق علیه السلام :

قاضیان چهار گروهند: سه گروه در آتشند و یک گروه در بهشت. مردى که دانسته حکم ناحق صادر کند، این قاضى در آتش است. مردى که ندانسته [و بى اطلاع از احکام و قوانین ]حکم ناحق دهد، این نیز در آتش است. مردى که ندانسته حکم درست و حق صادر کند، این هم در آتش است و مردى که دانسته حکم حق و درست را صادر کند، این قاضى در بهشت است.

الکافی : 7/407/1.

سلام چقدر قضاوت قاضی سخت و خطرناکه و یک چهارمشون درست قضاوت میکنن و به حق و با علم یعنی حتی کارشناس و وکیل به قاضی کمک بدن ولی قاضی ندوته حق با کیه حتی کارشناسم کمک بده ولی قاضی ندونه و حکم بده باز میره جهنم و باید قاضی بدونه چی شده و به سمت حق هم قضاوت کنه و حق خوری نکنه و ماجرا رو بدونه و حکمشم صحیح باشه و برای قضاوت خدا سخت گرفته که بیشترشون جهنمی ان و علاوه بر علم و تحقیق درست باید پا روی میلش هم شده بزاره و حق رو به حقدار برسونه اگرچه به ضرر خودش باشه و حتی ممکنه تهدید بشه و پارتی بازی و ملاحظه ای در کار باشه ولی باید آگاهانه درست قضاوت کنه!!

  • علی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی