یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

ای که به دور کعبه و منکر حیدری / کعبه ولادتگه اوست دور حیدر مگرد

بایگانی

تواضع مسیح

چهارشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۴۹ ق.ظ | علی | ۰ نظر

من یه کاری امروز صبح به دلم خورد تونماز انجام بدم و از یه روشی هم استفاده کردم چون بزرگان و ائمه دعاگومونن روش رو میگم ولی باید سیمت ازاونور وصل باشه ها یعنی باید استاد راه داشته باشی و شاعرم میگه که طی این مرحله بی همرهی خضر مکن!!! لذا ما خودمون چیزی نیسیما خلاصه تو نماز تصمیم گرفتم که داستان راستان رو نکته شو بنویسم یه داستانی رو و باز کردم دیدیم صفحه ی فلان رو بخونیم خوبه و اولشم دیدم داستان نکته داری در دید اول نبود که بشه مانور داد لذا بله این روش در سوره های قرآن و آیات هست که شما اگه عددی کار میکنی به دلت که به عالم ملکوته میگی که چه آیه ای؟؟ سوره ی چند؟؟ یا مثلا باید بشینیم و تمام سوره هارو اسمش رو از حفظ کنیم و به صورت ناگهانی و سرزده از خودمون میپرسیم که نام چه سوره ای و آیه ی چند یا آیه ی مثلا ۲۲ از سوره ی فرقان این خودش سریع به دلم خورد یا ممکنه درخطر باشم یا مورد توجه یا مورد محبت یا خلاصه اضطرار که استاد راه به دادمون میرسه!!! و اینطوری خودش یک روش استخاره هست البته اگه به سایت مرجع بزرگ آیت الله مکارم ره برید نرم افزار استخاره هست که خعلی هم خوبه و سه تا صلوات میفرستن و جواب های خوبی میاد استخاره ش خوبه به قولا و هم آیه هست و هم هم توضیح که میشه برداشت های فقه و تخصصی ایشان رو متناسب به آیه فهمید که خعلی جالبه منم امتحان کردم و جواب درست شنیدم خلاصه ما به دلمون اومد و خودمونم جویا بودیم و جواب دیدیم قصه ی صفحه ی فلان از داستان راستان و من قصه رو میزارم و چند تا سوال نکته یابی با خوتون....

عیسی (ع)به حواریین گفت: من خواهش و حاجتی دارم،اگر قول می دهید آنرا برآورید، بگویم!

حواریین گفتند:هرچه امر کنی اطاعت می کنیم

عیسی (ع) برخواست و پاهای یکایک آن ها را شست.حواریین در خود احساس ناراحتی می کردند،ولی چون قول داده بودند،تسلیم شدند و عیسی(ع) پای همه را شست.

وقتی کار به پایان رسیدگفتند:تو معلم ما هستی،شایسته این بود که ما پای تورا می شستیم نه تو پای مارا!

عیسی فرمود:اینکار را کردم برای اینکه به شما بفهمانم که از همه سزاوارتر به اینکه خدمت مردم را به عهده گیرد <<عالم>> است.این کار را کردم تا تواضع کرده باشم و شما درس تواضع فرا گیرید و بعد از من که عهده دار تعلیم و ارشاد مردم می شوید راه و روش خود را تواضع و خدمت خلق قرار دهید. اساسا حکمت در زمینه تواضع رشد می کند نه در زمینه تکبر،همانگونه که گیاه در زمین نرم دشت رشد می کند نه در زمین سخت کوه!!!

۱.خواهش و حاجت عیسی ع که قول گرفت از حواریون چه بود آیا قول دادند که پاهاشون شسته بشود و هیچ نگویند؟آیا قول دادن حواریون مانند عیسی مسیح متواضع شوند؟آیا قول دادند که تواضع را به بقیه ی بشر بیاموزند و به ماها مثلا؟؟

۲.چرا عیسی مسیح ع پای تک تکشان را شستند و نه یک نفر خاص؟

۳.آیا با شستن پاهای آن ها تواضع خودش بیشتر شد یا تواضع آن ها؟

۴.تواضع مهمتر است یا خدمت به خلق؟

۵.زمین شوره زار ممکن است نرم شود و قابل کشت؟ چگونه؟

۶.آیا میشود یک عالم از آبروی خود بگذرد و حتی ریاکارانه هم شده چنین کاری را فیلم بازی کند به دور از چشم دشمنان و مسخره کنندگان و حسودان؟

۷.آیا به گفته ی غلط بعضی باز هم میگویند که بین حواریون عیسی ع زن هم هست؟

۸.آیا یک عالم برای خدمت و باز شدن حکمت توسط تواضع باید روش و تکنیک عالم بودن خودش را تغییر دهد یا عملکردش را؟

۹.آیا عالمان باید به اجبار خدمتکاری بیاموزند؟

  • علی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی