یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

ای که به دور کعبه و منکر حیدری / کعبه ولادتگه اوست دور حیدر مگرد

بایگانی

سبک مطالعه

سه شنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۳۹ ب.ظ | علی | ۰ نظر

امروز یه کتابی به نام (کله سر) رو دانلود کردم سه جلدشو و کمیشو مطالعه کردم از رندی و اینام بگذریم بالاخره جنگه اینجا شما نمیفهمی و نمیتونی بفهمی و سرت درد میگیره اگه بخوای کتاب بخونی یه علتش خود رسانه و تلوزیون و این دستگاه ها است که روی چشم و مغز ما ۲۴ ساعته کار میکنن و میخوان در دست بگیرند دستگاه ها و شیاطین داخلی و خارجی ولی در این جنگ میخوام بگم باید زرنگ بود و کتاب خواند اصلا پایه ی زرنگی کتابخونیه که درگیر بشی اولین زرنگی انتخاب کتاب خوبه که شمارو پیشرفت بده و بالاتر از خودمون رو خواند دومین زرنکی میتونه رندی باشه مثلا من امتحان کردم که صدام تاثیر داره اگر بیرون بیاد از دهان موقع تلاوت و مطالعه و تاثیرش در فهم خودم یا مثلا وقتی بی صدا میخونم باید حتما چیزی که میخونم رو استاد یا مربی یا کسی که کنترل میکنه حالا دقیق نمیدونم چه کسی ولی باید اون به گوشش برسه مثل اینه که صدای دل من به دستگاهی مثل رادیو وصل باشه و شنونده عاشق باشه که صدای دل و اونچیزی که فکر میکنم رو بشنوه یا وقتی حرف میزنم که خود به خود لو میره این صدا خلاصه شما اول در این جنگ باید یاد بگیریم که چگونه مطالعه کنیم مهم تر از مطالعه و فهم و درک و اینا اکر دانشجو و دانش آموز نیستیم که برای نمره درس میخونن اینه که روش مطالعه بلد باشیم و  در جنگیم دیگه بابا و  مثب خبر نیست دیگه که بخای بگذری زود تمام کنی باید بشینی چندین دفعه جمله ی کتاب رو تماشا کنی یه بار سریع بخونی جمله رو یه بار یواش یه بار چشم ببینه و مانور بده روی حروف ولی چیزی نفهمی یه بار تمرکز و .... وساده نگذر من خودم نوشته های وبلاگم روزنامه واره سبکش و دقت و علم خاصی نمیخواد ولی همینجام جنگه و سرم درد میگیره اگه مطالب خودم رو که حتی خوبم میفهمم چون خودم نوشتمش رو باز روم فشار میاد نمیتونم زیاد بخونم و اعصابم خورد میشه لذا در جنگ روش مطالعه رو باید آموخت و هدف برای تازه گرانی  و تازه کارانی مثل من در جنگ نباید این باشه که سریع از متن مطالب رد بشه بلکه بشینه چندین مرتبه روی جملات بخوانه به روش های مختلف همین جنگه همین جهاده که شما روی کتاب میخونی و جنگ رخ میده و فهمت هم بالا میره چه در زمینه ی کتاب چه جنگ تفکراتت یعنی من دیدم تا یه جایی از عالم غیر از خودم چیزی رو که درکتاب نوشته درک نکنه و بهش نرسه تا اون نفهمه من که دارم میبینم  و میخونم از روی کتابرودرست متوجه نمیشمو باید برای اون بخونم باید به اون توضیح بدم برای اون بفهمم برای اون زندگی کنم که میتونه جادو شدن من هم باشه

  • علی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی