یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

ای که به دور کعبه و منکر حیدری / کعبه ولادتگه اوست دور حیدر مگرد

بایگانی

داستان راستان

سه شنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۸:۱۶ ب.ظ | علی | ۰ نظر

خوب امروز فضا طوری شد نمی دونم دقیقا چه طور بود احوالم که زد به سرم که برم به همون گفته ی خودم که گفتم داستان امامان رو بخونیم عمل کنم و رفتم کتاب داستان راستان که کودکی هم داشتمش و بعضی مواقع میخوندم رو از اینترنت گرفتم و مجذوبش شدم و داستان هاش رو شروع کردم به خواندن و داستان دومیش بود که گفتم بد نیست نکاتشو بنویسم اول لینک دانلود رو بدم اون که نوشته برای کامپیوتر پی دی اق هستا من همنو دانلود کردم از سایت یه دونه:

کتب داستان راستان

نویسنده: شهید استاد مرتضی مطهری

زبان: فارسی

For pc

Download Jeld 1

Download Jeld 2

for mobile

Download Jelde 1,2

خوب ممکنه شما کتابشو هم داشته باشید من نمیدوتستم قبل انقلاب حول و حوش فکر کنم 1336 شمسی نگارش شده توسط دکتر شهید مطهری خلاصه ما داستان دومش رو خلاصه برای شما بگم تا بعد نکته هایی که به ذهنم خورده و حال داشتم و نوشتمش رو براتون باز گو بنمایم پس خلاصه داستانش اینه:

مردی که کمک خواست

یه روز یکی ازصحابه ی رسول خدا (ص) فقر و تنگدستی بهش فشار میاره و تصمیم میگره با مشورت زنش به پیش پیامبر (ص) بره و وقتی به پیامبر میرسه کلامی از رسول الله به گوشش میخوره که فرمود:(( هرکس از ما کمکی بخواهد ما به او کمک می کنیم ولی اگر کسی بی نیازی بورزد و دست حاجت به سوی کسی دراز نکند خداوند او را بی نیاز می گرداند!!!)) خلاصه طرف این جمله رو میشنوه و منصرف میشه که از پیامبر (ص) چیزی بخواد و میره خونه و دوباره برای بار دوم وقتی دید فشار بر روش زیاد شده پیش پیامبر میره و همین جمله رو ایشان می فرمایند و برای بار سوم هم همینطور میشه خلاصه دیگه بار سوم که شنید تصمیم میگره هرکاری بلده بکنه و یه تبر عاریه میگره و میره جنگلی جایی هیزم جمع میکنه و میفروشه و کم کم تبر میخره و حیوان و خلاصه پولدار میشه و پیامبر رو روزی میبینه و پیامبر تبسمی میکنند و عرض میکنن بهش که نگفتم که ((هرکس از ما کمکی بخواهد ما به او کمک می کنیم ولی اگر کسی بی نیازی بورزد خداوند او را بی نیاز می کند؟؟؟!!))

خوب قبل از اینکه نکاتی که روی کاغد توشتم رو بگویم دو نکته میگم اولا باید فضای رسانه ها طوری بشه که علما بتونن مردم رو جدب کنن با نوشته ها و وطوری که دلزده نشوند و زده و خسته نشوند در منابرو رسانه ها و خبرها نکات لطیف مثل نکانی که آیت الله قرائتی در تلوزیون و کتاب هاشون میگن با حتی ایجاد فضای شوخی عرض کنند که این فضا هم خشکه هم اعتماد نیست و هم مسائل دیگری است که باید احیا بشه دومین مسئله حدیثه که علم خودتون رو بنویسید یعنی شما و من چیزی که یاد گرفتیم و یا رسیدیم بهش رو مینویسیم تا یادمون بمونه اینکار باعث میشه که موقع نوشتن هم یاری بشیم یعنی ما اونقدر حالیمون نبود و علم نداشتیم ت اینک وقتی روی کاغذ یا موقع تایپ روی وب قرار میگره عقلمون رشد  میکنه و شما ممکنه بگی شیاطین حمله میکنن ولی وقتی پیامبر میگوید که علمتون رو یاد داشت کنید یعنی ریسکش اینه که بیشتر میشه علممون و بالاتر میرویم و حتما کمک میشیم عقلانی و انک اندوخته ی علممون بیشتر خواهد شد!!

اما حالا نکات رو میگم که نوشتم درمورد این داستان:

اولا کمک کردن خداوند و رسول الله(ص) یکی است پس سیستم و اطرافیان میتونیم بگیم خراب بوده که نمیشده پیامبر کمک کنه به این فرد و مثلا شغلی بهش بده و یا مقدر بوده که این داستان به گوش ما برسه و ما که مستفیم به پیمبر دسترسی نداریم بفهمیم چه باید کرد و حتی صرف گفتن این جمله که بی نیازی بجو شما از غیر خدا که این فرد میشنوه همین جمله دعایی است در حق این مرد که شما برو ما کارت رو درست میکنیم!! و علاوه بر اون مرد یه امتی رو هم راهنمایی کرد پیامبر (ص) دوما اگر فقیری کنیم هیچ وقت بی نیاز نخواهیم شد سوما اگر ما نیازی داشته باشیم و داد بزنیم و گنده ش کنیم که همه بفهمند ممکنه حتی به نیازمون هم نرسییم و بدتر کرده ایم کار خودمون رو چهارما بی نیازی ورزیدن و همچنین بی نیاز کردن خدا به معنای تنبلی و تلاش نکردن و دنبال رزق و روزی و کار نرفتن نیست یعنی شما نمیتونی بگی من زن نمیگرم ای خدا تو خدا یه حوری بفرست تا شهوتم رو ارضا کنه!!! نه خداوند راهشو میاندازه جاوی پات اگر بی نیازی بورزی و ازخدا بخوایم پنجما وعده داده دیگه حدا که آقا شما بی نیازی بجویی از غیر خدا وعده داده که خدا نیازتو رفع میکنه یعنی ممکنه شما گرسنه نباشی و غذا هم نداری ولی توهم زدی و یا نمیبینی که مشکلی نداری بعد میگی خوب من پولم ندارم که پس مشکل پول نیست مشکل نیازه که توهم نداشته باشیم وگرنه نیاز جستن از غیر خدا خودش خواری است! ششم هم که داشت یادم میرفت اینکه بی نیاز کردن خداوند و مسلمانان از فقر توسط ایجاد و بهبود شغل و اشتغال است نه دادن یارانه!!

  • علی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی