یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

ای که به دور کعبه و منکر حیدری / کعبه ولادتگه اوست دور حیدر مگرد

بایگانی

http://ali.bloglor.com/p2.html

سه شنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۳، ۰۸:۵۹ ب.ظ | علی | ۰ نظر

حالا ما یه چیزی گفتیم در پست قبل که محراب یعنی محل جنگ و فشار شیطانی روی ماست هنگام نماز و گفتیم شما یه کاری کن که در غیر نماز تواضعت رو بالا ببری خوب این نکته هایی داشت اول اینکه نماز منظور نماز پنجگانه و روزانه بود دوم اینکه من از یه بزرگی یه بار جرات کردم پرسیدم که تواضع زیاد شه میگفت که ما در نماز میگیم مثلا یا الله ارحم عبدک الضعیف!! یعنی آقا با ذکر در سجده کارسازه و آدم رو باید متواضع کنه ولی ما وقت نمیزاریم و مثلا 100 بار ذکر خاص نمیگیم یا نماز شب و مستحبی نمیخونیم بعد ادعامونم میشه و انتظارم داریم یکی از واجات و نشانه های مومن اینه که نماز مسنحبی رو نمیدونم پنجاه و چند رکعت باید بخونه طبق حدیث والا مومن نیست و نمازی که دلبخواهی هست همین نمازی که هرطوری بدون وضو بدون قبله میشه در وقت فراغت بدون اینکه به لب بیاد و اصلا ترتیبش یادت بمونه یا نه و مقبول درگاه هست همین نماز مستحبی هست که ما توی فیلما صحبتش شد ولی عمل  نشد و عقب افتادیم باز و رحمت درش بسته شد چون صحبت شد ولی عمل نشد که نماز مستحبی رو مثلا در رخت خواب بخونیم این خیلی اثر داره و شما میتونی برای هر مرده و مومن و هرکس به هر دلیل میتونی بخونی و دلت باز میشه یعنی اصلا برای من هم میتونی بخونی که دلیل  و نیتت باشه یعنی وقتی میگم برای من در رختخواب بدون وضو و قبله و در دل که هیچکس نفهمه بخونی این نماز مستحب رو اینکه برای من هم میخونی نه خدا این زیرکی و رندی داره اولا دوما دعا محسوب میشه سوما در شرایط قرار میگیری چهارما کساتی که خط دل و فکرت رو کنترل میکنن حساس میشن و یه نوع قیامی است ضد باطل این نماز مستحبی شما در خلوت در هنگام راه رفتن یا نشستن و خوابیدن و دراز کشیدن محض همین که قیام حساب میشه و شیطان سخنشه و زورش میاد محض همین یه خورده سخته و عیب نداره آدم خودش رو میبنینه و مشکلش رو شما اگه خلوت دراز بکشی و نماز مستحبی بخونی میفهمی که چقدر نماز و ارتباط با خدا را در دل و خلوت که سر جانماز نیستی الان دیگه در نماز مستحبی لذا میفهمی که نمازت رو چقدر در خاوت سبک میشماری و عیب هم نداره چنانکه گفتیم که بدون استاد شما میتونی چیزایی رو بفهمی و حتی اصلا برای دیگران نمازت روبخونی خلوت مهمه باید سعی کنم نماز مستحبی م رو زیاد کنم  و بخونم در حالت های مختلف که تلوزیون نگاه میکنم نمیدونم هنوز خوابم نبرده یا نشسته م بیکار اینا فرصت های خوبی است و من امروز یه نماز مستحبی که خوندم در دل همش در رکن های مختلف یادم میرفت کجاا بودم و چی میفگتم ولی مستحبی بود نمازم و میشد ادامه داد و عیب نداره و  نماز باطل نمیشه و اگه حتی سعی کنی پشت سرم هم تند تند رکن هارو بخونی در دل و بدون اینکه بر زبان بیاری عیب نداره اصلا و دیدم که من وقتی تند میخونم حرف دلم قوی نبود و باید شمرده شمرده در دل میخوندم اذکار رو همین دیگه در ضمن تو قنوت نماز مستحبی میشه فارسی صحبت کرد با خدا و اینجا درد دل کرد دیگه و هرچه دل تنگت خواهد و آمد بگوی! ! !

  • علی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی