یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

ای که به دور کعبه و منکر حیدری / کعبه ولادتگه اوست دور حیدر مگرد

بایگانی

۱۸۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

بسم الله الرحمن الرحیم

دوشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۲۷ ب.ظ | علی | ۰ نظر

بسم الله الرحمن الرحیم

دوشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۰۹ ب.ظ | علی | ۰ نظر

بسم الله الرحمن الرحیم

دوشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۵۲ ق.ظ | علی | ۱ نظر

بسم الله الرحمن الرحیم

دوشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۵، ۰۵:۳۳ ق.ظ | علی | ۰ نظر
یکشنبه 30 خرداد 1395نسخه چاپی
متن سخنرانی کرامت"4" - 95/3/28
امام صادق(ع) می فرمایند: خدمات اجتماعی قرار دادن یک مقدار مشخصی از اموالت برای محرومین، نیست!! از نظر امام صادق(ع) خدمات اجتماعی نشستن کنار محرومین و سفره محرومین، برخورد چهره به چهره با محرومین، دست کشیدن بر سر یتیم و ارتباطات اجتماعی برای تبلیغ خدا در قشر محروم است.

یا انیس
سخنرانی حجت الاسلام انجوی نژاد
موضوع: کرامت - قسمت چهارم
دومین شب جمعه ماه رمضان
95/3/28


◄ عناوین اصلی که در این سخنرانی به آن پرداخته شده:

» انسان کریم، نماینده خداست.
» یکی از راه هایی که شیطان با خدا مقابله می کند، زدن مؤمنان است. 
» پخش کردنِ بدی آشکار، مساوی است با ریختن قبح بدی!
» کار زشت را بولتن و اطلاعیه کردن، اشاعه فحشاست.
» از خصوصیات آخرالزمان چیست؟
» از موجبات کرامت، وقت گذاشتن برای خداست.
» خدمات اجتماعی یعنی ارتباطات اجتماعی برای تبلیغ خدا در قشر محروم.
» خیریه های موفق ایمانی چه کسانی هستند؟
» ائمه(ع) با خدمات اجتماعی، اسلام را ترویج می دادند.
» خداوند چه کسی را در جامعه کریم جلوه می دهد؟
»‌ اگر کسی با شما دو رو بود، در حقیقت دارد کرامت شما را پایین می آورد!
»‌ اگر دنبال کرامت و نجات در دنیا و آخرت و سرافرازی هستی، رو و صاف بازی کن!
» تمام مشکل گناه در جایی است که مردم ببینند.
» مشکل ما مردمی هستند که در شناسنامه مسلمانند، اما اخلاق الهی و علوی ندارند!
» غضب یکی از بالاترین مصادیق شهوت است!
» چه چیزهایی برای ما کرامت می آورد؟
» هر چه می توانید باید بدی هایی که نسبت به هم کرده اید را فراموش کنید.


راه های رسیدن به کرامت را عرض کرده ایم. امشب عوامل خارجی که در کرامت نقش دارند را بررسی می کنیم. یکی از موانعی که کرامت انسان های کریم در جامعه تابلو نمی شود، شیطان و شیطان های انس و جنی هستند که تلاش می کنند تا این ها را زمین بزنند.
این فراز که امام سجاد(ع) می فرماید برای رفع وسوسه ها و حواشی دعا کنید، بر همین قضیه دلالت دارد که غیر از بحث و فحش و نفرین است.

+ در این فراز، موانع بیرونی را معرفی می کند.

» انسان کریم، نماینده خداست.
- اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ اجْعَلْ لِی یَداً عَلَى مَنْ ظَلَمَنِی وَ لِسَاناً عَلَى مَنْ خَاصَمَنِی وَ ظَفَراً بِمَنْ عَانَدَنِی‏وَ هَبْ لِی مَکْراً عَلَى مَنْ کَایَدَنِی وَ قُدْرَةً عَلَى مَنِ اضْطَهَدَنِی وَ تَکْذِیباً لِمَنْ قَصَبَنِی‏وَ سَلاَمَةً مِمَّنْ تَوَعَّدَنِی وَ وَفِّقْنِی لِطَاعَةِ مَنْ سَدَّدَنِی.

افرادی که شیطان آن ها را وسوسه کرده و برخی در نفسشان قدرتی است که آن ها را تحریک کند، برعلیه کرامت من جبهه ایجاد کرده اند. چرا؟ وقتی انسانی در جامعه کرامت داشته باشد، نماینده ای برای خداست و وقتی جامعه به این آدم نگاه می کند، تبلیغ خداست. اگر کریم مؤمنی در جامعه زمین بخورد، در حقیقت عَلَم خدا زمین خورده است!

» یکی از راه هایی که شیطان با خدا مقابله می کند، زدن مؤمنان است. 

اگر فرضاً بتوانند مرحوم شیخ انصاری نامی را از شهری به دلایلی بیرون کنند، این پرچم خداست که زمین خورده. چون این آدم داشت پرچم خدا تکان می داد. لذا یکی از راه هایی که شیطان با خدا مقابله می کند، زدن مؤمنان است. 

» پخش کردنِ بدی آشکار، مساوی است با ریختن قبح بدی!
+ ابزارهای شیطان برای کم کردن کرامت های اجتماعی:

1- قرآن کریم رسماً می گوید: اگر یک بدی آشکاری دیدید، آن را پخش نکنید!
چرا پخش نکنید؟ چون با پخش کردنِ بدی آشکار، قباحت بدی ریخته می شود! نود درصدِ افشاگری، روشنگری و شفافیت ها، اشاعه فحشاست!

به عنوان مثال آدمی در اداره شما دزد است. راهش این است که به حراست اداره گزارش بدهی که این آدم دستش در بیت المال کج است و بررسی کنید. یا به مدیرش بگویی، اگر مدیرش دزد است به مدیر بالاتر بگویی. بالاخره یک جایی، بالاتر بدون دزدی پیدا می شود. مسیر نهی از منکر و برخورد با فحشاء مشخص است.

شما این فحشاء را در سایت و روزنامه می ریزی! می گویی اینجا می ریزم و مطالبه عمومی ایجاد می شود. مردم مطالبه می کنند و با این آدم برخورد می شود. قرآن کریم می گوید: اشاعه فحشاء اولاً تهمت عام ایجاد می کند. ده یا بیست مدیر، صد میلیون حقوق می گیرند، وقتی این موضوع را پخش می کنی، مردم اینگونه برداشت می کنند که فقط همین ده، بیست نفر نیستند، ده، بیست هزار نفر هستند! حتی اگر دو مدیر صادق داشته باشیم که در کشور کار می کنند، این ها هم خراب می شوند!

» کار زشت را بولتن و اطلاعیه کردن، اشاعه فحشاست.

وقتی دزدی کارمند اداره را کلیپ کردی، آبروی کارمند اداره شما نمی رود، آبروی کارمندان می رود. آیا همه مسیر را جلو رفته ای که مطمئن شوی برخورد نمی کنند؟!‍

به عنوان مثال در فامیل شما آدمی کار خلافی می کند و به خواستگاری می رود. با شما مشورت می کنند، در مسیر مشورت می توانی بگویی و قطعاً باید بین شما دو نفر بماند که این آدم چنین مشکلی دارد. ولی اگر اطلاعیه بزنی که این آدم اینگونه است، گرچه این کار را کرده، قرآن به این کار اشاعه فحشاء می گوید. اگر اشاعه فحشاء نیست، پس چیست؟! کار زشت را بولتن و اطلاعیه کردن، اشاعه فحشاست.

2- شیطان بر روی شایعه چیزی که نیست، حساب باز می کند!
اگر بگوییم فلانی چهار هزار میلیارد تومان دزدیده، حتی اگر این خبر تکذیب شود، مردم می گویند چهار هزار میلیارد نبوده، اما یک میلیارد که دزدی شده!! شیطان از این ابزار استفاده می کند و می گوید دروغی را پخش می کنیم، صد نفر می شنوند. نود نفر تکذیبیه ی آن را می شنوند، اما ده نفر باقی می مانند و دست ما را می گیرد. یک دروغ است و برای ما هزینه ای ندارد! بعدها آن نود نفر هم، می لرزند!

» از خصوصیات آخرالزمان چیست؟
3- شیطان بر روی مردمی که نسبت به شایعه حساس نیستند، حساب می کند.
از خصوصیات آخرالزمان این است که مردم برای شنیدن زشتی ها و پخش کردن آن ها، رغبت بیشتری نسبت به شنیدن خوبی ها و پخش کردن آن ها، دارند! مردم دید انتقادی دارند که زشتی ها را می بینند و آن را پخش می کنند.

» از موجبات کرامت، وقت گذاشتن برای خداست.
ـ وَ وَفِّقْنِی لِطَاعَةِ مَنْ سَدَّدَنِی.
در روایت داریم؛ اگر برای یاری عَلَم خدا، متن روایت می گوید (ولی الله)، وقتی را در زندگی خودت مشخص نکرده ای، همان وقت و بیشتر از آن وقت را قطعاً شیطان از تو خواهد گرفت!
- الان چه کار می کنی؟
- دارم برای کنکور می خوانم.
- طوری می گوید کنکور که انگار هیچ کدام از ما در عمرمان کنکور نداده ایم!
- می پرسم قسمت "ان تنصروا الله ینصرکم" را که تعطیل کرده ای، وقت یاری خداوند کجاست؟! 
- می گوید: ان شاء الله بعد از کنکور.
- نه، اگر در روز وقتی را برای خدا قرار ندهی و وظیفه بندگی ات را در روز انجام ندهی، همان وقت و بیشتر از آن را شیطان وقت تو را تلف خواهد کرد!

شیطان نه به این معنا که خدای نکرده دارد فحشاء انجام می دهد! لهو و لعب و بطالت هم شیطان است. از موجبات کرامت، وقت گذاشتن برای خداست. هر کس در رشته خودش؛ بنده روحانی هستم، باید برای خدا صحبت کنم، ترویج کنم، وعظ کنم و وعظ بشنوم. باید برای خدا وقت بگذارم و مطالعه کنم. کارمند یا خانه داری، قسمتی برای خدا بگذار. کسی تخصصی ندارد، قستی از زندگی اش را برای خدا بگذارد و صدقه بدهد. هر کسی در جامعه می تواند برای خدا کاری بکند.

کسانی که برخی اوقات به بهانه های درس، کار، زندگی و ... کرکره ی کار برای خدا و معنویت را پایین می کشند، امام صادق(ع) می فرمایند: شیطان همان وقت را از آن ها می گیرد و عملگی او را خواهند کرد! کار برای خدا فقط بحث ذکر و عبادت نیست، نیتش برای خدا باشد.

+ کار برای خدا دو مدل است:

1- شما راضی می شوی، آرامش می گیری و خدا هم راضی می شود.
2- شما راضی می شوی، آرامش می گیری، خدا راضی می شود، خلق خدا هم راضی می شوند.

ما به این قسمت سوم، "خدمات اجتماعی" می گوییم.

یکی از بحث هایی که امروز در جهان وجود دارد این است؛ کسانی در سطحی از انسانیت هستند که مشغول به خدمت رسانی به خلقند و حتی برخی از این ها دین و اعتقاد به معاد و ثواب را هم ندارند، اما زندگیشان را وقف خلق کرده اند. عده ی دیگری هم هستند که به شدت دیندارند و برای مردم کار می کنند.

به ایرانِ خودمان برمی گردیم؛ عده ای که دین ندارند، آدم های خوبی هم هستند و دارند برای خلق با شعار انسانیت کار می کنند، باعث بدگمانی خیلی از مردم به جامعه ایمانی شده اند که مشغول سخنرانی گوش دادن، سینه زدن، هیئت گرفتن و سمینار برگزار کردن هستند و یادشان می رود که مردم نیاز به کمک دارند. انقدر درگیر استراتژیست های عمیق جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی هستند که یادشان می رود مردم فقیرند! جبهه فرهنگی انقلاب، محرومین را فراموش کرده و مبانی می نویسد. سخنرانی کند و ولایت مداری را توصیه کند.

» خدمات اجتماعی یعنی ارتباطات اجتماعی برای تبلیغ خدا در قشر محروم.
امام صادق(ع) می فرمایند: خدمات اجتماعی قرار دادن یک مقدار مشخصی از اموالت برای محرومین، نیست!!
تا می گویی خدمات اجتماعی می گوید من دو خانواده تحت پوشش دارم، راست هم می گوید. تمام هیاتی ها و سینه زن ها و سخنران ها خط اول کمک به محرومین هستند، اما اسم این کار از نظر امام صادق(ع) خدمات اجتماعی نیست! از نظر امام صادق(ع) خدمات اجتماعی نشستن کنار محرومین و سفره محرومین، برخورد چهره به چهره با محرومین، دست کشیدن بر سر یتیم و ارتباطات اجتماعی برای تبلیغ خدا در قشر محروم است.

لذا کمیته امداد هر چه خانواده تحت پوشش داشته باشد، جای خالی شما بچه حزب اللهی ها را در بین محرومین پُر نمی کند. قطعاً برای خیلی از ما که سال به سال یک وعده، طعم و مزه گرسنگی را نچشیده ایم، از نظر امام صادق(ع) خدمات اجتماعی وجود نداشته است! اگر کاری کرده ایم، اسمش صدقه است.

شمایی که هفتاد و چند سالت است و در این سال ها طعم گرسنگی نچشیده ای، به درد خدمات اجتماعی نمی خوری! حضرت امام(ره) اول انقلاب فرمودند: جدا بودن از نوع و سبک زندگی محرومین، صلاح مسئولین جمهوری اسلامی نیست! تا یک روز ناهار گیرت نیاید، نمی فهمی ناهار گیر نیامدن یعنی چه! بالاخره صبحانه، ناهار یا شام گیرم می آید، یک روز در هفته ناهارت را نخور! گرسنگی را بچش.

بعد چه اتفاقی می افتد؟
پزشک بدون مرز از اتریش به جزایر بدوی استوا رفته. با آن ها می خورد و می خوابد و زندگی می کند. وقتی خواست برود می گویند دلمان برایت تنگ می شود!
- راستی دینت چه بود؟  
- مسیحی.
تمام شد، رفت! مسیحیت ترویج پیدا کرد‍.

» خیریه های موفق ایمانی چه کسانی هستند؟

صندوق خیرات و خیریه و کمیته امدادها، نقص حضور ما را در جامعه محرومین برطرف نمی کند! خیریه های موفق ایمانی کسانی هستند که با محرومین هستند. از سی افطاری که داده ای، چند سفره کنار محرومین نشسته ای؟! بفهمد شما فکر می کنی که او هم آدم است! محروم، به پول تو نیاز ندارد، به زیارت تو نیاز دارد. 

از نظر امام صادق(ع) خدمات اجتماعی یعنی ترویج اسلام نه با پول، با حضور در بین محرومین. به او دست بدهی، صورتش را ببوسی، آب برایش بریزی او هم برای تو آب بریزد. با او رفیق و دوست باشی. 


» ائمه(ع) با خدمات اجتماعی، اسلام را ترویج می دادند.

از شمالی ترین نقاط شهرهای ما، عده ای که در عمرشان یک رکعت نماز نخوانده اند و یک هزارم برخی از خواهرهای ما حجاب ندارند، با عشق وسط سفره محرومین در جنوبی ترین نقاط می آید و با خلوص هم کار می کند. فقط یک اشکال کوچک دارد؛ محروم دیگر به نماز علاقه ندارد، به این شخص علاقه دارد. اصلاً نمی گویم نرود، کارش درست است. ولی ببین چقدر مشغول چیدمانِ جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و مبانی شده ای که یادت رفته برخی از این کارها در خلق و خوی امامان ما بود که اسلام ترویج پیدا کرد.

همه امامان ما برنامه ریزی می کردند. امام حسن(ع) در سفره دادن به اندازه کل مدینه سفره می انداخت! بهترین غذاهای آن روز عربستان را در سفره می گذاشت و کنار محرومین می نشست و از کنار این ها بودن، لذت می برد. امام حسن(ع) اگر می دید که این ها اذیت می شوند از اینکه آقا فقط دارد لذت می برد و نمی خورد، می خورد. یکی از خادمان گفت شما نمی خوری، آقا فرمودند ما امامان نمی توانیم انقدر چرب اطعام کنیم و غذا بخوریم! گفت: ما به دلمان نمی نشیند، فرمودند: می خورم. امام حسن(ع)، برای زهد خودش دکان باز نکرده!

» خداوند چه کسی را در جامعه کریم جلوه می دهد؟

برخلاف بعضی که گمان می کنند کرامت با بزرگان بودن و سلفی گرفتن با آن هاست، خداوند کسی را در جامعه کریم جلوه می دهد که با فقرا و مستضعفان باشد. از نظر دین اسلام، بزرگی در بودن با کوچک هاست...

نمی توانیم در روز قیامت به خدا بگوییم منتظر دولت بودیم! می گوید پس وظیفه شما به عنوان یک شیعه و یک انسان چه بوده؟! خدمت امام حسین(ع) آمد و گفت: ما نیستیم، اما اسب و پول و سرمایه و باغ ما برای شما. آقا فرمودند خودت را می خواهم، پولت را برای چه می خواهم!! خدا محتاج این پول ها نیست، محتاج خودت است. وقتی فاصله گرفتی، خواهی فهمید ضربه ای که اسلام خواهد خورد، از پولدارها و فئودال ها نخواهد بود! ضربه اسلام از مستضعفینی خواهد بود که تو رهایشان کرده ای!!!

»‌ اگر کسی با شما دو رو بود، در حقیقت دارد کرامت شما را پایین می آورد!

- " وَ سَدِّدْنِی لِأَنْ أُعَارِضَ مَنْ غَشَّنِی بِالنُّصْحِ".
جدیداً اسم مکر و فریب و خیانت را پیچاندن گذاشته اند، و چون طنز مخفی در این کلمه است، قباحتِ خیانت و مکر و فریب را می ریزد!!! اگر کسی با شما دو رو بود و به قول معروف لایی کشید، در حقیقت دارد کرامت شما را پایین می آورد، اذیت می کند و نارو می زند!

+ اگر کرامت می خواهی دو کار انجام بده:

1- بفهم.
بفهمد که می دانی. در جایی وقتی خودمان را به سادگی بزنیم، برای مردم بد آموزی دارد.

»‌ اگر دنبال کرامت و نجات در دنیا و آخرت و سرافرازی هستی، رو و صاف بازی کن!
2- برعکس برخورد کن.
با آنان که با تو دو رو بازی می کنند، رو و صاف بازی کن. نگو در جامعه گرکان ما هم باید گرگ باشیم! می گوید من چقدر چوب صداقتم را خورده ام! خودت را فریب نده، صداقت نداشته ای، وگرنه صداقت چوب خوری ندارد. صداقت، بُرد بُرد است، مگر با دشمن! با دشمن صداقت داشته ای چوبش را می خوری، اما در بین خودی ها صداقت چوب خوری ندارد. می گوید صداقت داشته باشم، باورشان نمی شود، مگر برای باور مردم رو بازی می کنی؟! اگر دنبال کرامت و نجات در دنیا و آخرت و سرافرازی هستی، رو بازی کن!

- "وَ أُثِیبَ مَنْ حَرَمَنِی بِالْبَذْلِ‏ وَ أُکَافِیَ مَنْ قَطَعَنِی بِالصِّلَةِ وَ أُخَالِفَ مَنِ اغْتَابَنِی إِلَى حُسْنِ الذِّکْرِ وَ أَنْ أَشْکُرَ الْحَسَنَةَ وَ أُغْضِیَ عَنِ السَّیِّئَةِ".
اگر کسی در جهت تخریب و بدی بر آمد به من قدرتی برای کنترل غضب بده که غیر از اینکه سکوت کنم، در جهت صلاح او اقدام کنم. 

» تمام مشکل گناه در جایی است که مردم ببینند.

مثلا چند سال پیش در مناجات می گفتیم؛ در روز قیامت کارهای زشتت را خدا، ملائک، حضرت زهرا(س) و امام زمان(عج) دیده اند و وای بر من! چه بلایی بر سر من می آید؟! الان هم می گوییم اشکالی هم ندارد. بعدها به تجربه و مطالعه، فهمیدیم تمام مشکل گناه در جایی است که مردم ببینند. برای مؤمن عذابی که خدا نازل می کند این است که مردم گناهش را ببینند.

اگر مردم گناه تو را ببینند بلایی به سرت می آورند که به ذهن خدا هم خطور نمی کند! مشکلی که گناه برای ما پیش می آورد، مردم هستند. قدیم می گفتیم اگر فردا آقا امام زمان(عج) تشریف بیاورند، با چه رویی بروم؟! بعدها فهمیدیم اگر ان شاء الله آقا فردا بیاید، چشم در چشمش می گویم این غلط ها را کرده ام! آنقدری که اعتراف جلوی بچه چهار ساله، برای ما سخت است، برای امام زمان(عج) سخت نخواهد بود. چرا؟ چون ارتباط ما با این آدم ها کاملاً مشخص است.

» مشکل ما مردمی هستند که در شناسنامه مسلمانند، اما اخلاق الهی و علوی ندارند!

مشکل اصلی ما این است که مردم شیعه امام سجاد(ع) نیستند، اسمشان شیعه است. مشکل ما مردمی هستند که در شناسنامه مسلمانند، اما اخلاق الهی و علوی ندارند و اگر ما خطایی بکنیم، دهن ما را آسفالت می کنند!

» غضب یکی از بالاترین مصادیق شهوت است!
منشأ این کار چیست؟ غضب است. غضب یکی از بالاترین مصادیق شهوت است. بدانید از نظر ائمه(ع) و قرآن کریم، آخرین مرتبه شهوترانی به کسی اطلاق می شود که شهوت جنسی را رعایت نمی کند. چون شهوت جنسی از نوع دیگری است و حالت ژنی دارد. وقتی اهل بیت(ع) به کسی شهوتران می گویند، منظور کسی است که غضبش بر او سوار است. 

+ غضب دو مدل جسیتی می شود:
1- مردها فریاد می زنند، فحش می دهند، ضربه می زنند و حمله می کنند. دیده می شوند و آبرویشان می رود.
2- زنان سرزنش می کنند، نیش و کنایه می زنند، در ضمن بیست هم یادشان نمی رود!

وقتی زن در مسیر غضب می افتد با نیش و کنایه و بیست سال از یاد نرفتن، صد رحمت به یک کامیون مرد که فریاد بزنند!!! وقتی زن یک نیش می زند، مرد تا هفت جدش که از مغول های ترک بوده و به اینجا هجرت کرده، در مغولستان می لرزد! زن نمی فهمد که با کنایه چه بلایی بر سر مرد می آورد!

باور کنید امام زمان(عج) بیاید، همه چیز را می گویم. حکمش اعدام است؟ چشم. شلاق است؟ چشم. تبعید است؟ چشم. زندان است؟ چشم. اصلا وظیفه شما، پاک کردن ما است. خجالت نمی کشی؟ نه، شما خجالت دارید که بعداً ما را آسفالت می کنید، این ها کریمند. 

» چه چیزهایی برای ما کرامت می آورد؟
امام سجاد(ع) دعا می کند و می گوید می خواهم به کرامت برسم؛ خدایا اگر کسی دو رو بازی کرد، به من نارو زد و خیانت کرد، توفیق بده صدایش را در نیاورم، برایش دعا کنم، به او محبت کنم. این ها برای آدم کرامت می آورد.

» هر چه می توانید باید بدی هایی که نسبت به هم کرده اید را فراموش کنید.
- و مرا به آن دسته از خلق واگذار نکن که دنبال این هستند مچی بگیرند و اطلاعیه بدهند!
چه روزگار بدی شده است! چقدر مردم ما نسبت به قوم و خویششان بد و بی رحم شده اند! چقدر برادران و خواهران ما نسبت به نوع جامعه ایمانی و انسانیت بی تعصب شده اند! گرگ جلوی خرس، هوای گرگ را دارد. دشمن مشترک(شیطان) عَلَم بلند کرده، هرچه می توانید بدی های همدیگر را بپوشانید و خوبی های همدیگر را فریاد بزنید. هر چقدر می توانید باید همدیگر را دوست داشته باشید. و هر چه می توانید باید بدی هایی که نسبت به هم کرده اید را فراموش کنید.

در شب قدر قرآنی که خود امیرالمؤمنین(ع) نوشته بر سرت بگذار، ده هزار بار هم الهی العفو بگو، این ها را نمی خرند! شب قدر بگو یا علی(ع) ما چگونه با مردم برخورد می کنیم، همانگونه با ما برخورد کن. بتوانی این شعار را شب قدر بدهی، توفیق داری.
هر وقت توانستی این شعار را بدهی، بدان مؤمنی...
شک نکنید اگر چنین تعهداتی را اجرا نکنید، ضربه اش را می خورید!


بسم الله الرحمن الرحیم

يكشنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۵، ۰۶:۵۳ ق.ظ | علی | ۱ نظر

بسم الله الرحمن الرحیم

يكشنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۵، ۰۳:۲۱ ق.ظ | علی | ۰ نظر

کارتون ماجراهای نیلز – کامل (دوبله فارسی)

58,504بازدید

Capture

کارتون خاطره انگیز «ماجرای نیلز» با نام اصلی ماجراهای شگفت انگیز نیلز بر اساس رُمانی به همین نام به قلم نویسندۀ معروف سوئدی، سلما لاگرلوف، برای گروه سنی کودک ساخته شده است. این نویسنده که اولین زن برندۀ جایزه نوبل در ادبیات است، برای نوشتن این کتاب جغرافیای کشور سوئد را مطالعه کرده بود. سازندگان مجموعۀ انیمیشنی ماجرای نیلز، غیر از دو شخصیت یعنی همستر نیلز و یک روباه که به داستان اضافه کرده‌اند،کاملاً به متن آن وفادار بوده‌اند.

این داستان در مزرعه‌ای در جنوب سوئد آغاز می‌شود، جایی که نیلز هولگرسان پسری ۱۴ ساله به همراه پدر و مادرش در آنجا زندگی می‌کند. او که بازیگوش و بی‌فکر است نه‌تنها به هیچ‌کدام از هم‌سن و سالان خود احترام نمی‌گذارد، بلکه از اذیت کردن حیوانات بی‌گناه مزرعه نیز لذت می‌برد. پدر و مادر نیلز سعی می‌کنند او را پسر مؤدبی بار بیاورند، اما خودشان نیز در این مورد نا امید شده‌اند! تا اینکه یک روز یک آدمکی بسیار کوچک به طور اتفاقی در خانۀ آنها ظاهر می‌شود. نیلز که هیچ لحظه‌ای را برای آزار موجودات ضعیف از دست نمی‌دهد، آدمک را اسیر می‌کند. آدمکِ جادویی که متوجه می‌شود نیلز از شیطنت و مردم‌آزاری لذت می‌برد، برای تنبیه او را کوچک می‌کند، حتی بسیار کوچکتر از همۀ حیوانات مزرعه! این جادو، بر هَمِستر نیلز، «کروت»، که در آن لحظه در کلاه نیلز بود نیز اثر می‌کند. نیلز که حالا در این اندازه قادر به صحبت کردن و درک زبان حیوانات است، متوجه می‌شود که تمام حیوانات مزرعه از این فرصت استفاده کرده و می‌خواهند از او انتقام بگیرند.
از آن طرف یک دسته غاز وحشی قصد دارند مهاجرت خود را به سمت شمال سوئد آغاز کنند تا تابستان را در آنجا سپری کنند. در این میان یکی از غازهای مزرعه در تلاش است تا خود را به آنها ملحق کند. نیلز و همِسترش نیز خود را به آنها رسانده و در این پرواز با آنها همسفر می‌شوند. پس از مدتی کروت و غازی نیلز را بخشیده و همگی با هم دوست می‌شوند. نیلز ماجراهای زیادی را پشت سر می‌گذراند و همه جا را به دنبال آدمک جادویی برای تبدیل شدن به اندازه اصلی خود می‌گردد و چیزهای زیادی را تجربه می‌کند و یاد می‌گیرد…

برای اولین بار در نت این کارتون زیبا با کیفیت عالی در ۴۲ قسمت کامل قسمت تقدیم هموطنان عزیز میشود.

برای دیدن سایر قسمت ها در پایین هر ویدئو لیست برگه ها وجود دارد که شماره ی برگه نشان دهنده ی شماره قسمت می باشد.

قسمت اول

  01:13       24:56 
 

download-icon-Taktemp (6)

te

در صورتی که برای دیدن ویدیو یا دانلود مشکل دارید در اینجا کلیک کنید

بسم الله الرحمن الرحیم

يكشنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۲۴ ق.ظ | علی | ۰ نظر

بسم الله الرحمن الرحیم

يكشنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۵۲ ق.ظ | علی | ۰ نظر

بسم الله الرحمن الرحیم

شنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۱۷ ق.ظ | علی | ۰ نظر

بسم الله الرحمن الرحیم

شنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۱۴ ق.ظ | علی | ۰ نظر

بسم الله الرحمن الرحیم

شنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۵، ۰۵:۴۳ ق.ظ | علی | ۰ نظر

بسم الله الرحمان الرحیم

شنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۲۵ ق.ظ | علی | ۰ نظر

بسم الله الرحمن الرحیم

جمعه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۱۹ ب.ظ | علی | ۰ نظر

بسم الله الرحمن الرحیم

جمعه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۲۷ ب.ظ | علی | ۰ نظر

بسم الله الرحمن الرحیم

جمعه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۴۰ ق.ظ | علی | ۰ نظر

بسم الله الرحمن الرحیم

پنجشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۰۶ ب.ظ | علی | ۰ نظر

بسم الله الرحمن الرحیم

پنجشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۵، ۰۶:۰۱ ب.ظ | علی | ۰ نظر

بسم الله الرحمن الرحیم

پنجشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۵، ۰۵:۵۹ ب.ظ | علی | ۰ نظر

 


دریافت

شاعین!!!
مدت زمان: 5 دقیقه 13 ثانیه 

بسم الله الرحمن الرحیم

چهارشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۰۸ ب.ظ | علی | ۱ نظر

بسم الله الرحمن الرحیم

چهارشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۵، ۰۳:۴۶ ب.ظ | علی | ۰ نظر