یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

ای که به دور کعبه و منکر حیدری / کعبه ولادتگه اوست دور حیدر مگرد

بایگانی

بسم الله الرحمن الرحیم

دوشنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۴، ۰۸:۴۳ ب.ظ | علی | ۰ نظر

یکی از چیزایی که لطف خدا و رحمتش رو کم میکنه و یکی از چیزایی که اگه استاد نباشه در خطریم حتی اگر وزیز بهداشت بشیم همینه که عرض میکنم اینکه آقا ما اونقدر خودمون رو گنده میکنیم که  حتی اگر خدا کمکمون هم کنه میگیم عجیب آدم خوبیما یعنی میدونم که خدا داره الان تو وبلاگ نویسی کمکم میده ولی باز خودم رو گنده میکنم در صورتیکه خعلی از ما ها به ذاته یا فی الواقع دشمن یا ضد خداییم ما ضعیفیم خدا قویه ما عجولیم خدا صبوره ما ریزیم خدا گنده است پس خدا هم رحمت خاص و معجزه گراش رو قطغ میکنه چرا چون خودپرست میشیم چون ناعادلیم چون خودمون رو بزرگ میکنیم نه خدا رو بله استادان خدا رو بزرگ میدونن و اون هایی که کرامت دارن نفسشون رو کشتن در راه خدا و فقط بزرگی خدا رو میبینن و توکل قوی ای دارن به خدا ولی ما نه همش خودمون رو گنده میکنیم و خود پرست یا خود پرست هم نباشیم فکر میکینم آدم خوبی هستیم!!! و از خوبی خودمونه بله اگه توو من خوبیم که حقمون بهشته و تو بهشت میدن و اینجا که بهشت نیست لذا کارای گنده نمیتونیم بکنیم و به ضررمون هم هست اگه لطف بزرگی در حقمون بشه ولی وقتی پیش انسان های خدا پرست بزرگ مینشینیم میبینیم طوری یاد خدا میکنن که انگار چیزی جز خدا نمیبینند!! و ما هم خوب میفهمیم چیزایی و یقینمون زیاد میشه میگیم وقتی این پیرمرد بزرگ داره خدا خدا میکنه همین خدا خدا کردنش رو هم ببینیم در تعجب میریم که ما چیزی نیستیم و کارمون هیچ و چقدر خدا بزرگه بله پس استاد لازمه حتما 

یه موضوع هم که ظهری میخواستم قبل این موضوغ بگویم اینه که روایته که کسی زیرکه که زیاد یاد مرگ کنه دلم میخواد بررسی کنیم که زیرک چرا؟ و چند تا مثال بزنیم مثلا اگه مامان من بگه بیا ظرف هارو بشور عمرا اینکارو بکنم و عمرا اون هم بگه این چیزارو ولی حالا مثلا مثال میزنیم که گفت بله منم انجام نمیدم ولی وقتی آدم یاد مرگ باشه میگه اولا علم که نداریم ممکنه فردا بمیره و من پشیمون بشم یا خودم بمیرم دوما من که مختص این دنیا آفریده نشدم و برای این دنیا منم خدا با اعمال خیر و نیکم اون دنیا کار داره خلاصه به چند دلیل اگه به مرگ فکر کنیم کارهای نیک انجام میدیم که ما موندگار نیستیم ولی اگر کافر باشیم یقینا اگه پولی پیدا کنیم مثلا در خیابان حق خودمون میدونیم پس یاد مرگ باعث میشه که تغییر رفتار الهی داشته باشیم یاد مرگ هم فرق داره یه مرتبه یکی یقینش زیاده بهشت و جهنم رو تو دنیا مشاهده میکنه یکی دیگه میگه من خاک گل کوزه گرا میشم و بدنم رو کرم میخوره یکی دیگه یه طور دیگه فکر میکنه اینا همش درسته و درجه ی یفین فرق داره که همش خوبه اگه فکر کنیم که رهگذریم و برای این دنیا آفریده نشده ایم فی الواقع!

  • علی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی