بسم الله الرحمن الرحیم
سلام ما پیرامون این آیه زیاد بحث کردیم و نوشتم و فیلم گرفتیم
26الْخَبِیثاتُ لِلْخَبِیثِینَ وَ الْخَبِیثُونَ لِلْخَبِیثاتِ وَ الطَّیِّباتُ لِلطَّیِّبِینَ وَ الطَّیِّبُونَ لِلطَّیِّبات
و گفتیم مامور مرد رو برای زن گذاشت و بلعکس و باید اگه مومنه مامورش مومن و اگه شروره هم شرور براش بزار و جامعه شرابخوار رو قبول داره به شرطی که شرابخوار مامورش باشه و اینطوری رشد میکنیم و اصلاح میشیم و اگه برای یه آدم بد یک مامور بد بزاری شاید بیشتر بفکرش باشه و اصلاح بشه و اگه برای یه آدم بد مامور مومن بزاری همش جنگ و دعواست و اختلاف!! و ریشه شراب و بدحجابی و شر رونمیشه کند و مهم ماموری هست که بد و خوب تحت نظرش هستن!! شاید جاسوسه یا پلیس یا روانشناس که مراقبت ازش میکنه
یکی از ایرادهایی که میگیرن مخصوصا برای جوانها اینه که میگه اگه من که فرضا مومنم چشم از این جوان خام بردارم و ولش کنم فورا مثلا میره بیرون از خانه یا مثلا خودارضایی میکنه یا مثلا دعوا میکنه و غذا نمیخوره یا خلاف میکنه ولی وقتی من تحت نظارت دارمش آرامه خب این شیطون سرکارتون گذاشته داداش من شما باید ببینی طرف نماز میخونه یا نه اگه نماز میخونه یه مامور نماز خوان براش بزار و دعاش کن قرار نیست تا توی دسشویی و دم مرگ تو قبر باهاش بخوابی که شاید یه روز خواستی بری مسافرت طرف وقتی برگشتی باید خودکشی کنه؟؟؟ تو وظیفه نداری که تر و خشکش کنی هرچند خلافکار و روانی باشه بله ممکنه خودشو تکه تکه کنه و آسیب بزنه اگه نظارت نکنی روش ولی بلخره این بیماره و باید مراقبت شه ولی کلا قبلا گفتیم برای پیشرفت جامعه از این آیه باید استفاده کرد که زن مومن بالای سر و مامور مرد مومن باشه از دور و بلعکس!
- ۰۳/۱۱/۰۳