اللهم عجل لولیک الفرج

یا مهدی اغثنی یا صاحب الزمان ادرکنی

اللهم عجل لولیک الفرج

یا مهدی اغثنی یا صاحب الزمان ادرکنی

اللهم عجل لولیک الفرج

اللهم عجل لولیک الفرج

بایگانی

بسم الله الرحمن الرحیم

يكشنبه, ۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۰۲:۰۳ ق.ظ | محمد علی رضائیان جهرمی | ۰ نظر

سلام وقتی تلوزیون نگاه میکنیم باید فکر حق و روانشناسی کنی و فکر قوی داشته باشی و نباید همش ببینی و گوش باشی بلکه باید فکر کرد و نباید ضعیف و بچگانه فکر کرد وگرنه نه حالت خوب میشه نه چیزی یاد میگیری بعضیا حتی با یه دونه عکس از مخصوصا چهره طرف ذاتش رو میخونن بله درسته کسی که دوستش داری از بازیگر یا مجری یا خواننده و هرکیو نشون داد اگه عاشقش باشی و یا خوش چهره باشه و یا جذاب باشه برات بیشتر بهش توجه میکنی و میری تو نخش و بهش فکر میکنی حتی اگر آدم مشهور و معروفی باشه برات مهمه و دلت میخاد روانشناسیش کنی و برات جذابه دیدنش ولی الان دارم شبکه خبر نیگاه میکنم و نمیشناسمشون مهمان گفتگو رو ولی باید نگاه کنم ببینم این چه جور آدمیه اخلاق و رفتارش رو به حق و درست روانشناسی کنم من کار ندارم چی میگه میبینمش و میفهمم آدم راستگویه ببین این آدمایی که تو تلوزیون میبینی خودشون هزارتا بدبختی و فشار و زندگی و گرفتاری دارن اگر من بجای این فردی که نشون میده دو کلام بلد نیستم حرف بزنم و نیرو و انرژی و عقل و علم و اعتماد به نفسشو ندارم باید خودمو قوی کنم که محکم باشم و ناامید نباشم و بتونم دو کلوم حرف بزنم و کلی چیز میشه از شخصیت طرف یاد گرفت که چجور آدمیه و نمیشه فقط نگاه کرد یا فقط گوش داد بلکه نه اینکه از روی عقده خرابش کنم با فکرام و فحش بدم یا حسادت کنم و فکرای بد بکنم بلکه باید عقل و نور داشت تا درست و بجا و به حق درمورد طرف فکر کرده و روانشناسی کرد و کلی پیشرفت میکنیم و چیز یاد میگیریم الان تو مدرسه بچه ها فقط از حفظ میکنن بلکه باید شناسایی کنن و فکر کنن و بتونن حق و راستگویی رو از صحبت ها و رفتار و شخصیت طرف بفهمن که این نیتش خیره یا چه جور آدمیه و چه مشکلاتی داره و بیماریش چیه و دنیویه و یا مذهبی نمیشه معنویت طرف رو صرفا با ریش طرف فهمید که هرکه پشم و ریش داره آدم مذهبی هست شما وقتی تو تلوزیون شخصی ناشناس رو ببینی میتونی بگی این نماز میخونه یا نه?! من میتونم حدس بزنم اگر یه مدت حرفاشو و رفتارشو ببینم شاید بتونم حدس بزنم بلکه کسانی که قوی اند کیفیت نماز مارو هم میدونن و حتی چه ذکری رو بیشتر میگیم و دعامون و نیتمون و فکرمون چیه البته از ریش طرف هم بزرگان خعلی چیزا میفهمن که ما نمیدونیم!

البته روانشناسی صحبت هم هست که متناسب با صحبتاش چه تیکه ای میشه بهش انداخت اگه دروغ میگه باید بهش در فکرت حمله کنی و یا بعضی موقه ها باید مسخره ش کرد اگر بجاست و میخاد گولت بزنه باید با عقل و نور درموردش فکر کرد!

  • محمد علی رضائیان جهرمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی