اللهم عجل لولیک الفرج

یا مهدی اغثنی یا صاحب الزمان ادرکنی

اللهم عجل لولیک الفرج

یا مهدی اغثنی یا صاحب الزمان ادرکنی

اللهم عجل لولیک الفرج

اللهم عجل لولیک الفرج

بایگانی

بسم الله الرحمن الرحیم

پنجشنبه, ۲۵ مرداد ۱۴۰۳، ۰۳:۲۶ ق.ظ | محمد علی رضائیان جهرمی | ۰ نظر

الإمامُ الجوادُ علیه السلام :

أهلُ المَعروفِ إلَى اصطِناعِه أحوَجُ مِن أهلِ الحاجَةِ إلَیهِ ؛ لأِنَّ لَهُم أجرَهُ وفَخرَهُ وذِکرَهُ ، فمَهما اصطَنَعَ الرَّجُلُ مِن مَعروفٍ فإنَّما یَبدأ فیهِ بِنَفسِهِ ، فلا یَطلُبَنَّ شُکرَ ما صَنَعَ إلى نَفسِهِ مِن غَیرِهِ .

امام جواد علیه السلام :

نیکوکاران به نیکى کردن نیازمندترند تا کسانى که به آن نیازمندند؛ زیرا پاداش و افتخار و نیکنامیش از آنِ آنهاست. بنابراین، آدمى هر خوبى که کند، نخست به خود کرده است. پس، نباید به خاطر خوبیى که به خود کرده از دیگران سپاسگزارى بخواهد.

کشف الغمّة : 3/137.

سلام ما باید دائم بفکر خدمت به مردم و حل کردن مشکلات و گرفتاریاشون و راه انداختن کار مردم باشیم و یه نوع لذت اعتیاد آور داره و شادی و لذت معنوی که کار مردم رو راه بندازیم و خوبی بهشون کنیم مثل شهید رئیسی رحمه الله علیه و اصلا نباید دنبال لایک و کامنت و بازدید باشیم که ازمون تشکر کنن اگر حالا فحش ندن و این نیاز روحی که وجود داره مثلا در پول کمک کردن در راه خدا ما مشکلمون بیشتر از اون بیچاره حل میشه علاوه بر ثواب و اجر و خوشنامی میبینی کاملا خوبی به خودت برمیگرده و علاوه بر اینکه پول بهش دادی به نیازمند باید دستشو هم ببوسی که سبب سعادتت شد و خوشبختت کرد نه که بگی بیا بگیر پول رو حالا گم شو و سرزنشش کنی که برو کار کن بلکه طرف مامور خداست حالا اگه کمک نکردی ذلیلش نکن دیگه و سرزنشش نکن و تویی که باید ازش تشکر کنی که بهش خوبی کردی نه اون و این از کم عقلی ماست که اشتباه فکر میکنیم و باید دستشو ببوسی که خدا اینو سر راهت گذاشت که بهش خوبی کنی و این مامور خدا بود و خدا فرستاده بودش و خدا صد برابرشو بهت میده و برمیگرده و در خوبی کردن به دیگران نباید انتظار تشویق شدن و آفرین گفتن و تشکر دیگران از ما باشه بلکه ما به خودمون خوبی کردیم نه به اون فقط بلکه خودمون آروم شدیم و علاوه بر این آرامش خدا ثواب و اجر و مقام میده باید فداکاری کرد ایثار داشت محبت و احسان کرد به خلق خدا نه اینکه گرگ باشیم! 

  • محمد علی رضائیان جهرمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی