اللهم عجل لولیک الفرج

یا مهدی اغثنی یا صاحب الزمان ادرکنی

اللهم عجل لولیک الفرج

یا مهدی اغثنی یا صاحب الزمان ادرکنی

اللهم عجل لولیک الفرج

اللهم عجل لولیک الفرج

بایگانی

بسم الله الرحمن الرحیم

چهارشنبه, ۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۸ ق.ظ | محمد علی رضائیان جهرمی | ۰ نظر

سلام یه موقع من براتون مینویسم کاملا شناسایی میشم و عقلم و شناختم و علمم همه چیزمو میسنجن و دو سه بار متن نوشته رو بخونی دیگه تازگی و شادی کننده نیست ولی یه موقع هست داری قرآن میخونی مثلا من دو شبه سوره طه رو بعد از مدت ها دارم میخونم سعی میکنم با صدای نرم بخونم و وقتی متن عربی رو میخونم معناش برام درک بشه لذا یه چند باری تکرار میکنم از روی گوشی هر آیه و صد آیه از سوره طه رو خوندم و داستان حضرت موسی علیه السلام بود و واقعا میتونم بگم باید ایمان داشت تا داستان جدی برات باشه و باهاش درگیر شی و یاد بگیری و برات مهم باشه و آروم بشی و دنبال کنی اگر میخای به خدا برسی و برات جذاب باشه و نکات رو بفهمی باید ایمان داشته باشی به خدا یعنی با دل بپذیری و نورانی باشی و قبول کنه دلت بعد به زوایای مختلف داستان موسی و فرعون فکر میکنی و میری در تاریخ جلوی حضرت موسی و دلت میخاد ببینی خدا از کجا میگه و چی شده و چی باید بفهمم ولی بعضیا مخصوصا از جوانها اصلا تو باغ نیستن و از داستان هری پاتر خوششون میاد من یه بار اومدم کتاب هری پاتر بخونم چند دقیقه خوندم هیچی نفهمیدم و نتونستم باهاش ارتباط بگیرم و شخصیتش حتی اسمش تو ذهنم نمیرفت و نمیفهمیدم از کجا میگه و چی شده خلاصه بعضیا هم قرآن که میخونن نمیتونن ارتباط با کلام خدا بزنن و چیزی بفهمن چون ایمان ندارن و نمازاشون نماز نیست و در دلشون نور خدا نرفته و طعم محبت الهی رو نچشیده ند و پرت ان و در باغ نیستن که خدا چی میگه و ارزش براشون نداره و این خیلی زشته غافل از خدا باشی و نماز نخونی و دور از خدا باشی و از قرآن استفاده نکنی واقعا از چی لذت میبری و آروم میشی?! من خودمم زیاد تو باغ نیستم ولی برام جذاب بود وقتی خدا داستان رو میگفت در سوره طه و فضاهای مختلف رو میدیدم و شرایطی که هم خودم در اون شرایط قرار دارم هم شرایط حضرت موسی و فضایی که داشته و برام مهم بود اون قضیه هایی که رخ داده و مثل قبلا نبود که صرفا یک داستان از گذشته ها باشه بلکه خیلی نکته داره و ارزش وقتی شرایط رو میبینی!!

  • محمد علی رضائیان جهرمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی