اللهم عجل لولیک الفرج

یا مهدی اغثنی یا صاحب الزمان ادرکنی

اللهم عجل لولیک الفرج

یا مهدی اغثنی یا صاحب الزمان ادرکنی

اللهم عجل لولیک الفرج

اللهم عجل لولیک الفرج

بایگانی

بسم الله الرحمن الرحیم

سه شنبه, ۱۶ مرداد ۱۴۰۳، ۰۶:۴۹ ق.ظ | محمد علی رضائیان جهرمی | ۰ نظر

فاذا احبنی احببه و حببته الی خلقی و افتح عین قلبه الی عظمتی و جلالی

پس هنگامی که مرا دوست داشت من هم او را دوست می دارم و محبوب دیگرانش میکنم و چشم دل او را برای تماشای عظمت و جلالم باز می کنم.

رساله لقاء الله ص 41

سلام گفتیم در نماز باید فکر داشت مثل ترجمه قرآن با خدا صحبت کرد و فکر کرد

مثلا میگه یا میگیم (بسم الله الرحمن الرحیم) همینطور که جمله گفته شد بدون صدا فکر میکنی و خودت با خدا صحبت میکنی که ای خدا تو از همه مهربونتری بعد (الحمدلله رب العالمین) میگی خدایا شکرت از جمیع نعمتایی که بهم دادی (الرحمن الرحیم) خدایا تو محبت و لطف و مهرت از همه بیشتره (مالک یوم الدین) خدایا فرمانروای روز دین هستی و بدادمون میرسی (ایاک نعبد و ایاک نستعین) خدایا دیگه حرفتو گوش میدم و هرچی بگی میکنم (اهدنا الصراط المستقیم) خدایا منو به یه راه درست و حسابی رهنمون شو (صراط الذین انعمت علیهم غیر المغضوب علیهم و لاالضالین) اون راهی که خوبات رفتن و بهشون همه چیز دادی نه راهی که منه گمراه توشم

خب چه در نماز جماعت چه در نماز فردی باید فکر داشت حالا من مثال زدم که خودمون رو به خدا ابراز کنیم شما ایشالا جملات و فکر بالاتری داری من در اول راهم خلاصه بعد شما مشاهده میکنی که طرف که بزرگی خدارو نمیبینه چطور نمازش قبول شه و متوجه به خدا باشه حالا بزرگی خدارو شما باید با چشم سر و چشم دل ببینی مثلا اگه من شب بشه و یه شهر یا روستا در این دنیا یا اون دنیارو ببینم که تاریکه و از بالا شهر رو ببینم که هرکس در خانه ای پیش خانواده نشسته و مشغول زندگی است و هرکس گرفتاری ای داره و خدای خودش ممکنه به عظمت خدا پی ببرم ولی بعضیا باید عذاب بببینن و مریض شن تا خدارو صدا کنن و بزرگی خدارو بفهمند وقتی من عظمت خدارو نمیبینم چه فایده هرچی بخام فکر کنم و نماز بخونم و با خدا صحبت کنم بلکه کارم راه نمیافته و سیم متصل نمیشه حالا جوانها ممکنه عظمت خدارو در ممه و گلهای زن ببینن هیچ عیب نداره بلکه طرف که هول نیست بلکه جوانه و نیاز داره و وقتی زنهارو و اندامشون رو ببینه یاد خدا میافته و اتفاقا اگر وصل باشه به خدا زنها عاشقش میشن و کلی آب عشق میریزه و حال میکته و خوشش میاد بله عظمت خدا در گل هم هست که این همه لطیفه و زیبا و خدا توسط گل بچه و میوه میاره که خوراک و نیاز ماست پس چه زیباست اندام زنها تا موقعی که گناه نکنیم یا اندام مال خودمون باشه یا در مجازی و ذهن و دور نه اینکه حروم خور باشیم بعدشم بخایم ارضا شیم حالا چطور خدارو دوست داریم بلکه فکر میکنیم و حرف باهاش میزنیم و دعا میخونیم و هم گناه و حرام انجام ندیم بعد خدا هم مارو دوست داره و عظمت و قدرتش رو نشونمون میده و ما متوجه به خدا میشیم که خدا از همه باحالتر و قوی تر و زیباتره حالا دیگه همه زنان رو خدا عاشقمون میکنه و محبتمون رو در قلبشون میزاره چون از خدا میترسیم و دوستش داریم و فهمیدیم که خدا چه عظمتی داره و همه کارها دست خداست و دلمون میخاد بیشتر نماز و عبادت کنیم و فکر

من زیاد بازی کامپیوتری نمیکنم چون روح نداره بازی و نشاط آور نیست و آدم رو دیوانه و شرطی و افسرده میکنه ولی از عبادت خوشم میاد مخصوصا اگه لذت ببرم جهان رو بی روح نباید دید و فرشته ها و ارواح در زندگی اند ولی در بازی نیستن و همش پوچه ولی بعضی بازی هایی که انسان فکر کنه برای بچه ها بد نیست مثلا بازی ماشینی میکردم حالا هر موقع بابام تو جاده رانندگی میکنه همش فکر میکنم مبخاد بره از جاده بیرون چون شرایط بازی با واقعیت فرق داره و اصلا نمیتونم رانندگی کنم و میترسم همش تو بازی های جنگی بدتره وضع ولی بازی های مدیریتی و استراتژیک و فکری خوبن!

  • محمد علی رضائیان جهرمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی