اللهم عجل لولیک الفرج

یا مهدی اغثنی یا صاحب الزمان ادرکنی

اللهم عجل لولیک الفرج

یا مهدی اغثنی یا صاحب الزمان ادرکنی

اللهم عجل لولیک الفرج

اللهم عجل لولیک الفرج

بایگانی

بسم الله الرحمن الرحیم

يكشنبه, ۱۷ تیر ۱۴۰۳، ۰۴:۵۲ ق.ظ | محمد علی رضائیان جهرمی | ۲ نظر

سلام یکی از چیزای مهمی که هر کی دلش میخواد بدونه نظریه و فکر و عقیده و نیت دیگران و افراد خاص و نزدیک درمورد ماست مثلا واقعا من نمیدونم پدرم یا مادرم درمورد من چی فکر میکنه و من از دیدگاه اونها چه نوع آدمی هستم و منم با اینکه کنارشونم ولی نه که مهم نیستن برام بلکه بی توجه بهشونم و اونها و والدین نگران چی هستن درمورد من و دغدغه چه چیزهایی از من دارن مثلا آینده یا چیزای دیگر رو من نمیدونم و امروز صبح با بابام رفتیم مسجد و من موقع سخنرانی حاج آقا داشتم ذکر استغفرالله ربی و اتوب الیه میگفتم و دلم میخاست شرمنده باشم دو نکته فهمیدم اول اینکه من تو مسجد به بابام اصلا فکر نمیکردم و اون هم نه با من صحبت میکنه و نه نگام میکنه و من همیشه فکر میکردم بیخیال منه و‌من جام وسطه بهشته و بابام رو نجات خاهم داد از بس مقدسم ولی وقتی استغفرالله ربی و اتوب الیه داشتم میگفتم برخلاف وقت قلیان یاد مامانم کردم و بعدش یاد بابام که پشت سرم نشسته بود رو صندلی و همینطور استغفار میکردم و اسرار و نیت و فکر پدرم رو درمورد خودم فهمیدم و بابام خیلی چیزارو از من پنهان میکنن و من مجبورم نگاهش کنم تا متوجه بشم و حدس بزنم حالش چطوره میشه باهاش صحبت کرد و شوخی و اینا خلاصه امروز صبح استغفار کردم و به بابام فکر میکردم که صندلیش پشت سرم بود دیدم نه انگار من براش خعلی مهمم و این با دوستش رو هم ریخته که احوال من چطوره و مشاوره از طریق دل میگیره از دوستش پنهانی و مدام داره به من فکر میکنه که مثلا دیشب تو مسجد تو صف نماز که بودم چی شد و من چه رفتاری داشتم قشنگ داشتم حس میکردم چه طوری درمورد من فکر میکنه پس وقتی استغفار میکنین میتونین به پدر و مادر تون فکر کنید و اسرار و فکرشون رو درمورد خودتون بدونید خعلی مهمه فکر و نیت دیگران رو درمورد خودتون بدونید و رازه و بعضی ها یا خیالاتی ان یا ساده یا غفلت دارن یا براش مهم نیست که دیگران چه فکری درموردت دارن مثلا به طرف که فکر میکنی یه مرتبه یاد یه آدمی میافتی که ازش بدت میاد میفهمی که ازت متنفره کلا و یا یه چیرای دیگر میفهمی که بستگی به حال و مشغولیتت داره

یه نکته دوم که فهمیدم موقع استغفار اینکه ما میخایم خدا ببخشتمون خوب؟ حالا چقدر امید داریم و چشم انتظاریم چقدر خدارو شدیدالعقاب و ترسناک و یا مهربون و باگذشت میدونیم فهمیدم اگه ما انتظار میکشیدیم و چشممون به آسمون بود که بارون بیاد مثلا خب میومد بلکه با حس قوی و واقعی رو نداریم طرف اصلا براش مهم نیست خدا بیامرزتش بعد چه استغفاری؟! وقتی رفت جهنم سوخت بیدار میشه!!

  • محمد علی رضائیان جهرمی

نظرات  (۲)

  • حسن مجیدیان
  • احسنت

    پاسخ:
    متشکر
  • محمد اریل
  • خیلی قشنگ و کاربردی. دمت گرم

    پاسخ:
    متشکرم آریل جان

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی