یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

ای که به دور کعبه و منکر حیدری / کعبه ولادتگه اوست دور حیدر مگرد

بایگانی

بسم الله الرحمن الرحیم

جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳، ۰۳:۱۴ ق.ظ | علی | ۰ نظر

امام رضا علیه السلام :

مَن لَقِیَ فَقیرا مُسلِما فَسَلَّمَ عَلَیهِ خِلافَ سَلامِهِ عَلَى الأغنیاءِ لَقِی اَللّه َ یَومَ القِیامَةِ و هُوَ عَلَیهِ غَضبانٌ ؛

امام رضا علیه السلام :

هر کس مسلمان فقیرى را دیدار کند و برخلاف سلامى که به ثروتمندان مى کند، به او سلام کند ، روز قیامت در حالى به دیدار خدا مى رود که بر او خشگمین است.

. عیون أخبار الرّضا علیه السلام ، ج 2 ، ص 52 .

سلام من خودم فقیر رو که ببینم حس میکنم از طرف خداست و آبرو داره پیش خدا و حالا ما نمیدونیم مستحقه یا نه ولی کسی با پول اندک ما پولدار نمیشه تو این وضع گرونی و دین گفته فقیر رو مران ولی بعضیا تا فقیر نزدیکشون شه حس میکنن تو شانشون نیست که حتی باهاش حرف بزنن و میترسن فقر اون به خودشون برسه ولی اگه من پول همرام نباشه یا کمک نکنم باز این فقیر رو مامور خدا میدونم که فرستادتش پیش من و احترام بهش میزارم مثلا بد صحبت نمیکنم ناراحت شه ولی بعضیا رو دیدم که فقیره رو به گریه میاندازن و بحث میکنن که بیا بریم کمیته امداد و اشک طرف رو در میارن حالا نمیخای بدی نده چرا ناراحتش میکنی یا مثلا ثروتمندان و پولدارارو که میبینن ذوق میکنن و احترام ویژه دارن که انگار اینا فرشته نجاتشوتن اینم زشته پیش خدا و من خودم هیچ وقت طمع نمیکنم در اموال پولدارا و حتی به اینم فکر نمیکتم که بخام چیزی ازشون بکنم و اتفاقا بدبین بهشون هستم که حق بیچاره هارو خوردن و چرا دست بده ندارن و اتفاقا پول گرفتن از پولدارا بعضی وختا مثه اینه که جونشون رو بخای بگیری ولی فقیرا راحت دل از دنیا میکنن و خوراکیاشون رو تقسیم میکنن با دیگرون چون خدا میرسونه و اینو میدونن که خدا روزی رسونه!

حالا شما موقع سلام و تحویل طرف اگه فقیره و پولداره برات فرقی داره؟؟ این یه خطره که دلت میخاد با کدومشون بیشتر حرف بزنی و درد دل کنی و تحویلش میگیری فقیر یا پولدار یا فرقی نداره؟؟میگه اگه ثروتمند رو بیشتر تحویل بگیری خدا روز قیامت خشمگینه ازت

  • علی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی