یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

ای که به دور کعبه و منکر حیدری / کعبه ولادتگه اوست دور حیدر مگرد

بایگانی

بسم الله الرحمن الرحیم

سه شنبه, ۱۴ فروردين ۱۴۰۳، ۰۹:۰۶ ب.ظ | علی | ۰ نظر

ولِلظّالِمِ ثَلاثُ عَلاماتٍ : یَظلِمُ مَن فَوقَهُ بِالمَعصِیَةِ ، ومَن دونَهُ بِالغَلَبَةِ ، ویُعینُ الظَّلَمَةَ

 ستمگر ، سه نشانه دارد : به بالاتر از خودش با نافرمانى ، و به پایین تر از خودش با چیرگى ، ستم مى کند و به ستمگران ، یارى مى رساند

سلام و اما در حدیث لقمان از زبان امام صادق علیه السلام میرسیم به ظالم که اولا به بالاتر از خودش نافرمانی و گناه میکنه حالا بالاتر از خودش رو نمیبینه و نمیتونه ببینه یه حرف دیگست که تکبر داره ولی خیلیا در مقام بالاتر از ما هستن یا واقعا بالاترند در معنویت مثلا و ما نباید بگیم حکومت مردمی داریم و مردم از همه بالاترن نه ما خودمون رو اول پایین بگیریم و نادان و کبر نداشته باشیم و اعتقاد شیطانی ابلیسی که اعتقاد داشت که از حضرت آدم بالاتره حالا این بالاتری میتونه احساسی باشه که مامان بابات بالاتر از توعن و حق دارن بر تو و احترام واجب یا مثلا میتونه برتری معنوی باشه که اگه آخوندی خودت رو آیت الله ندون دیگه و یا برتری علمی که خیلیا هستن بیشتر از ما میدونن یا برتری نظامی که درجه دارن و باید ازشون اطاعت کرد یا برتری های دیگه مثلا رهبر بزرگ ما از همه نظر از هممون بالاتره ولی تخریب میشه در فضای مجازی جاهلانه یا عمدا پس واجبه بر هممون که اطاعتش کنیم یا خدا از همه بالاتره واجبه قرآن بخونیم و گناه نکنیم وگرنه ظالمیم و امامان و پیامبران و بزرگان حق بر ما دارن و مقامی دارن که هم نباید نافرمانی بشن و اطاعت بشن و هم باید تمام حرفاشون بدقت گوش و عمل کنیم و دراینجا میگه معصیت و نافرمانی نشن یعنی اذیتشون نکنیم ناراحتشون نکنیم ذلیلشون نکنیم احترامشون رو نگه داریم حرفشونو با جان قبول و گوش کنیم و حرف رو حرفشون نزاریم دروغ نگیم یا فکر نکنیم زرنگیم و بالاتر از حرف اونا حرفی است و به هر عنوان معصیتشون کنیم مثلا اگه حرفهاشون رو تحریف و مسخره و نادیده بگیریم ظالمیم و باید نوکرشون باشیم حالا اگر غلام و نوکر نیستیم دیگه نافرمانی و گناه نکنیم وگرنه ظالمیم هرچند اگر قبولشون هم نداشته باشیم و اعتقاد بهشون باز ظالمیم

واما ویژگی دوم ظالم اینه که به پایین تر از خودش ظالم میخاد غلبه پیدا کنه بعضی ها هستن رییس یه گروه شدن و ظاهرا برتر از عده ای اند گرچه ممکنه این پست و شعل انتسابی یا بعدا گرفته بشه ازش حتی حالا به هر دلیلی یه پستی داره مثلا مسئول یه جاییه که یه عده از جمله مردم عادی ظاهرا پایین تر از خودشن یا براش یا تحت نظارتش کار میکنن و شاید یه قدرتی هم داشته باشه مثل پلیس یا قاضی یا آقازاده که همه بهش احترام میزارن ولی این میخاد سواستفاده که چه عرض شود میخاد چیره بشه بر پایین تر از خودش که انگار حق من اینه که همه کارهای شخصی و اداری و همه خلاصه نوکرم باشن و حتی سواستفاده کنه از زیر دستیاش که حرفشو گوش بدن و مثلا زنها بیان و پا بدن به من که من رییسشونم وگرنه اخراجشون میکنم از سرکار یا حرف من رو باید در همه حال و همه جوره گوش بدین و هرچی من خاستم باید اجرا بشه چون من وزیرم مثلا و باید همه از وقت و سرمایه و کار خودشون بزارن و فلان منفعت من رو و در دستور خاص من که طبق مصالح و قوانین نیست و صرفا یک هوس هست رو اجرا کنن چون من اینجوری دلم میخاد و خوشم میاد و نفوذ دارم پس همه باید طبق منافع شخصی و دستور غیر قانونی من عمل کنن چه بخان چه نخان و این یک دستور هست و این گرفتاری رو خودم دیدم وقتی بابام مسول بود که نمیخام باز کنم که وزیر یه شبه دستور میداد که فلانجا در فلان باغ دور از شهر باید اینرنت 4g وصل بشه چون مثلا مهمانی داشت یا یکی بهش گفته بود و بابام هم رییس مخابرات شهرستانی بود و مجبور میشد اطاعت امر کنه و دستگاه بفرسته پس اینم یک ظلمه که بسیار واضح و معمول بین مسولین بالا هست

و آخرین ویژگی اینه ظالم به ستم و ظلم یاری میرسونه یعنی شبکه دارن اینا و دستشون توی یک کاسه هست مثلا آمریکا در جنایات اسرائیل شریکه و حمایت میکنه و حتی اگه دلمون هم و نیتمون هم با ظلم باشه و شاد بشیم و بیخیال باشبم در جنایات غزه ستمگر و ظالمیم و خیلی جالبه ظالم ها شبکه دارن و همدیگرو که میبینن از هم خوششون میاد و گروهی ظلم میکنن شبکه هایی که شاید ما ندانیم و ظاهری نباشه ولی ریشه داره و هوای همو دارن که در کشور فساد کنن و هیچ وقت محاکمه نشن!!

  • علی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی