یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

ای که به دور کعبه و منکر حیدری / کعبه ولادتگه اوست دور حیدر مگرد

بایگانی

بسم الله الرحمن الرحیم

جمعه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۶، ۱۱:۴۳ ق.ظ | علی | ۱ نظر

یکی از کارهایی که باید بکنیم و نمیکنیم و رحمت خدا ممکنه قطع بشه یا هدایتمون کم یا گمراه بشیم اصلا همین مراقبت هست مراقبت میگفتن یه ساعت آخر شب بشین حساب و کتاب کن ولی الان جواب نمیده الان باید بعضی اوقات بشینیم خودمون رو کنترل کنیم که دقیقا و لحظه ای داریم چه میکنیم باید هدف خودمون و هوای نفس و وسوسه و این ها رو خوب بشناسیم من در راه برگشت از مسافرت از شیراز به جهرم بودم آخراش که برسیم خونه یه مدت کمی رو خودم و مخصوصا رفتار و نگاه هام رو کنترل کردم لحظه ای بعد دیدم خیلی از حرفایی که دلم میخواد بزنم و نگاه ها و افکار صرفا از روی هوای نفس خودمه لذا هدفم خودم و میل نفسانی و مثلا بزرگ شدن خودم بود لذا با خودم صحبت میکردم و روانشناسی میکردم که بله حالا فکر کردی خیلی فلانی خیلی چیزی و خودم رو لحظه ای سرکوب میکردم وقتی هدفم نفسانی میشد بله روانشناسی دیگران  و  اطرافیان خیلی آسونتر از خودشناسی است ما اختیارمون که دست خودمون نیست دارن میبرندمون و متوجه نیستیم که شیاطین مارو برده اند و ما از طرف اونا حرف میزنیم و اعمال انجام میدیم لذا باید خودمون رو کنترل کنیم که آقا من به چه هدفی نگاه چشمم به مثلا اونور جلب میشه ما همزمان که حرف میزنیم نگاه میکنیم و توجه داریم و رفتار میکنیم یک سری اهداف داریم خیلی خطرناک هست که هدفمون بزرگ شدن خود و خودخواهی و خودپرستی و خودبینی واینا باشه اینا خطرناکه ولی حتی متوجه نیستیم و مدام داریم خودمون رو بزرگ میکنیم و حتی اگر کوچکترین نظریه ی نزدیکانمون باهامون فرق داشت واکنش نشون میدیم و ممکنه عصبانی بیخود بشیم لذا توجه کنیم که برای چی چشم من به اونور رفت و دارم چی میبینم به چه هدفی نگاه میکنم آیا دست خودمه اگر هدف برای رسیدن به نفس بود با خودم بد میشم میگم آهان فکر کردی خیلی جذابی فکر کردی خیلی باحالی فکر کردی خیلی مردی و میشینم با خودم  بحث میکنم واین میل نفسانی رو سرکوب ولی خیلی وقتا هم که حرف میخواستم بزنم یا نگاهم به اطراف بود و داشتم خودم رو کنترل میکردم دیدم که بی هدف هست و دارم مشاهده میکنم ولی تا آدم بخواد صحبت کنه بلخره یک هدفی داره که خیلی اوقات شیطانی است و شیطان سرمایه گداری کرده لذا خیلی بده که ما میکروفن و بلندگوی شیطان باشیم بعد متوجه هم نشیم که بازی خورده ایم و کنترل شیطانی بر ما سوار شده لدا باید اهداف رو شناسایی کنی که من که الان این حرف رو زدم برای چی بود میخواستم چی بشه میبنی که اهداف شیطانی پشت سر هم اهداف نفسانی زیاد خوب باید لحظه ای کنترل کرد و سعی کرد حرفای خوب زد چرا عصبانی باشیم و داد بزنیم خوب اگر بخوایم شب مثل قدیمی ها که میگفتن یک ساعت محاسبه کن که چه کار کردی خوب خوبه ولی تا شب دیگه هم غرق شده ایم و انقدر کار بد و حرفای پوچ زدیم که رمقی برای محسابه نیست و هم یادمون میره چه غلطایی در روز کرده ایم لذا مدنی که هوشیاری و میشه کنترل کرد و زرنگ هستیم و کار خاصی نمیکنیم باید بشینیم مراقبه کنیم و کنرل کنیم که به چه هدفی من نگاه میکنم و از چه لحاظی است نگاه و رفتار و نوع نگاهم مثلا حسودانه هست خوب مرضه اگر شهوانی است مرضه اگر نگاه من که چشمم اینور واونور میره بلخره یا طرز دید و هدفی وجود داره همینطور در صحبت خیلی اوقات برای گنده شدن و رسیدن به میل های نفسانی هست صحبت ها باید بشنیم در پیش خودمون خودمون رو بکوبیم که بله فکر کردی مثلا فلانه خیلی خوبی فکر کردی پادشاهی فکر کردی آدم بزرگ و خوبی و زیبایی هستی؟؟ و حتی فحش به خودمون بدیم وگرنه  بازی خورده ی شیاطین میشیم خیلی از حرفای ما بیهوده هست و شیاطین القا کرده اند چرا باید این حرف رو بزنم چی میشه اگر نگم؟؟ آیا بهتر نیست قبل از که حرف بزنم فکر کنم و طول بدم زمانی رو که میخوام صحبت کنم و کمی قبلش فکر کنم که آقا اصلا نگم بهتر هست اصلا فایده ای که نداره هیچ بدتر هم میشه وضع یه کنترلی داشته باشیم خلاصه بله موقع نماز آدم حواسش جمعه ولی مهم اینه که وقتی آزادی و رهایی و فتنه میخواد بشه اون موقع چه کاره ایم!!! پس یه کنترلی داشته باشیم رو خودمون که چی میگیم هدف چیه بعد سرکوب کنیم اگه هدفمون میل خودمون هست میل نفسانی و بعد کنترل کنیم ببینیم نمیشه حرف بهتری بزنیم و فورا صحبت نکنیم و فکر کنیم قبل از صجبت ها رفتار و نگاه

  • علی

نظرات  (۱)

  • آموزشی-تفریحی
  • ممنون از مطالبت.عالی بود
    پاسخ:
    خواهش میکنم دوست عزیز

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی