یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

ای که به دور کعبه و منکر حیدری / کعبه ولادتگه اوست دور حیدر مگرد

بایگانی

بسم الله الرحمن الرحیم

دوشنبه, ۲ فروردين ۱۳۹۵، ۰۲:۲۱ ق.ظ | علی | ۰ نظر

خخخخــخخ خنده دار نیستا ولی چنانچه گفتیم وقتی لای چرخ تولید و مردم چوب میزارن اینا دیگه چه برسه تولید اتوموبیل و ماشین لااقل برای بی بضاعت ها یه کار کنن که زمین مجانی بدن کشت وکار کنند طفلکا دوران قدیم رعایت میکردن حدیث رو که میفرماید هرکس زمینی رو آباد کنه زمین خشکی مثلا بعد زمین ماله خودشه خوب الان نه میتونه پیدا کنه نه میزارن آباد کنه مشکل آب هم هست پس این سه تا مشکل رو برای بی بضاعتا درست کنن آخه من میخوندم نوشته بود کشاورزی بهترین شغل در نزد خدا و شغل پیغمبرانه !!! من خودمم انقدر دوست دارم سبزی و هندونه و اینا بکارم و خوشم میاد انقدر که نگو حالا باغبانی سخته مسولیت میخواد ولی کشاورزی راحتره شاید باید پرسید باز!! ولی من این شغل رو برای روحیه و از سر تفریح و کنجکاوی و مرد شدن و سرحال اومدن و عشقش دوست دارم وگرنه هر بار چیزی کاشتم تو اون خونه ی قبلیمون خراب میشد اکثرا البته خاکش خوب نبود و خاک باغچه رو کلا عوض کرده بودیم بدتر شده بود فکر کنم خلاصه حالا که نمیزارن تولیدات داشته باشیم اگه میوه صادر کنیم و ارزان کنیم و سیفیجات رو خعلی هم خوبه سبزی هم گرانه به نظر من البته زحمتش خعلیه ولی در مقایسه با میوه گرانه سبزی قیمتش شاید و میوه هم در ایران به قول بابا بزرگم ارزانه و هم بابا بزرگم اون موقع چند سال پیش مسخره میکرد که قیمت خرما کیلویی 300 ولی تربزه(تربچه) 1000!!! خودش باغ داره بابا بزرگم ولی الان بهتر شده قیمت خرماهاش طفلک نمیتونه راه بره با پاش وروی قدم هاش وایسه با این حال همش میره باغ اونم با موتور خراب شده اش اگه ببنیشا میگی خدا داره میبرتش و میارتش!!!چند وقت پیش تو جهرم که بودم میگفت از دم اتاقکش تا برسه به دم در باغ که شاید 30 متری باشه کمتر میگفت پیاده اومدم نیم ساعت طول کشید!!! اصلا پاش انحراف داره از جوانی درد میکرده و یه بار هم از بالای درخت خرما افتاده بدتره شده یعنی اگه ایستادنشو نگاه ک مثل هشت میشه پاهاش از زانو از دو طرف بازه و خعلی درد میکشه و نمیشه هم عملش کرد خودش میگه وقتی میرم باغ برای پام هم خوبه!!!هرچی هم بهش میگیم بابا این باغ رو بفورشش راحت زندگی کن نمیخواد انقدر به خودت زحمت بدی بری آب بگیری برای باغ و کارگر اجاره کنی و اینا  آخرشم هیچی دستت رو نگیره !! میگه مادر بزرگت اجازه نمیده بفروشیمش!

ولی با این حال من خودم بازی هایی دنیای مجاز و کامپیوتری و اندرویدی که چیز میکاریم و کشت میکنن و مدیریت شهر یا مدیریت مزرعه و دام رو دوست دارم و اثر شاد و روحیه ی خوب میده  مخصوصا استراتژیکی اگه بچه هام جمع باشن رو سیستمم و شلوغ کاری کنن  میچسبه تا بیکار و ندونم چه کار کنم در حالتی که اگر انتظارات زیادی داشته باشن و اگه بخوان ببرنم وخارجم کنن از بالا از زندگی معمولی و سیستم کاریم و وبلاگنویسی این بازیای مدیریتی کامپیوتری میکنم فورا و خوب اشتباه هم زیاد دارم که انتظارات پایین میاد که بخوان بپرستنمون وقتی شلوغ میشن و جمع میشن رو سیستم کامپیوترم برای نظاره گری کارام و نمیدونم چکنم این بازیهای مدیریتی و استراتژیک دیگه!!البته باید حال و حوصله و ورحیه شو داشت و بچسبه و دیگران اذیت نشن و باید دل ها موافق باشن و خورده نگیرن مثلا برای انجام چنین بازیهای مدیریتی و سرکار گذاشتن یه عده حتی و اگرم اعصابم خورد و روحیه خراب بازی های ماشینی حتی تفنگی جنگی هم هست تا اعصاب چقدر بکشه حتی اعصاب شما و جمع که همرامند همیشه و تا چطور باشه وضع حتی خرابکاریم میکنم مثلا بازی جی تی ای ۲ میکنم و در شهر آشوب میکنمو یه مرتبه ماشین پلیس آتش میزنم و آدم میکشم یه مرتبه  و توضیحات سیاسی هم حین بازی میدم متناسب با حالم تا وضعیت سفید شه مثلا متناسب با بازی جی تی ای میگم پلیس داره جلوی مامور سیا و جاسوس رو میگیره در حین مامورین و پولم نمیدن به مامور اداره ا.ط بعد جلوشو هم میگرن پلیسا که مجبور میشه در باری GTA خلاف کنه  که خوب بدم هست و حقیقتم ممکنه داشته باشه این توضیحات ولی خیالیه و اعصابمون از جای دیگه خورده و بازی زیاده مثلا بازی ماشینی پلیسه بیشتر به من گیر میداد و اعصابمو خورد میکرد و من بوق میزدم چیز میز میگفتم که به جز خدا و فرشته ها ممکنه دیگرانم که از دور باهمن بخندن!ولی ممکنه مسئله جدی باشه ولی آروم میشیم!یا بازی وکاپ که پلیسیم و همینطور جاسوس لباس شخصی تروریست شدنو میکشیم اینم باحاله وقتی اعصاب نداریم بازی زیاده دیگه باید یافت و از کودکی خو گرف بعدا خاطره میشه!! البته این بازی های مدیریتی مزرعه خعلی  بهتر از بازی جنگیه  و اثر مفید داره حتی در اخلاق و یا بازی های دامداری البته اگه از سن نوجوانی گذشتیم و عالم کودکی دیگه لازم نیست حتما حتما بسازیم به بازی هایی و اگه این بد بود وضع پس بازی مخصوص کنیم نه بلکه اهداف و روحیه در جوانی عوض میشه!و دیگه باید دنبال آهنگ و فیلم و کتاب متناسب و خوب و دلچسب بیشتر بود که باید گشت وگرنه هست مخصوص خودما که انگار برای خودم ساختنش ویژه!!ولی بعضی کتب و فیلم و آهنگ و جزوات باید در عمقش رفت و ساخت باهاش تا درکش کنی مثلا قرآن و دعاها رو هرچی بخوانیم بیشتر مجذوبتر و بهتر میشیم و درک بالاتر که در نگاه اول ممکنه درک نشه حتی کتب درسی هم باید بریم یاد بگیریم و فشار بیاریم نه که جا بزنیم و نباید ترکشون کنیم چون بدلیل  سختی یا گیج کنندگی یا نمیفهمیمش اولش و باید کار کرد پس وگرنه بیگانگان سوار میشن روی سرمون علمه دیگه میفرماید برین در چین هم شده یادبگیرین یعنی فشاروتحمل کنیم این یه جنبشه و جنبه ی سیاسیشم که قبلا گفتیم چین رو!چندتا بازی هم تو وبلاگ دیگرم گذاشتم که خاطره دارم بیشتریش کم حجمه اینه آدرسش:

 WWW.resuminggame.blogfa.com 

ولی در کل هم بجز سیستم آبیاری هرچی سنتی تر کشاورزی بشه بهتره و مغزی تره که نگفتیم تکنولوژی هم دخالت کنه وگرنه بله کود شیمیایی و تصحیح نژاد بذر باعث تولید بیشتر میشه که ولی باز سلامتم مهمه!

  • علی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی