یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

ای که به دور کعبه و منکر حیدری / کعبه ولادتگه اوست دور حیدر مگرد

بایگانی

بخشش

شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۴۴ ق.ظ | علی | ۳ نظر

فَإِنَّهُمْ یَوْمَئِذٍ فِی الْعَذَابِ مُشْتَرِکُونَ ﴿۳۳﴾

(آری) ما اینگونه با مجرمان رفتار می‏کنیم. (۳۴)

 

إِنَّا کَذَلِکَ نَفْعَلُ بِالْمُجْرِمِینَ ﴿۳۴﴾

چرا که وقتی به آنها لا اله الا الله گفته می‏شد استکبار می‏کردند. (۳۵)

 

إِنَّهُمْ کَانُوا إِذَا قِیلَ لَهُمْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ یَسْتَکْبِرُونَ﴿۳۵﴾

و پیوسته می‏گفتند: آیا ما خدایان خود را به خاطر شاعر دیوانه‏ای رها کنیم؟! (۳۶)

 

وَیَقُولُونَ أَئِنَّا لَتَارِکُوا آلِهَتِنَا لِشَاعِرٍ مَّجْنُونٍ ﴿۳۶﴾

چنین نیست، او حق آورده، و پیامبران پیشین را تصدیق کرده است. (۳۷)

 

بَلْ جَاء بِالْحَقِّ وَصَدَّقَ الْمُرْسَلِینَ ﴿۳۷﴾

اما شما (مستکبران کوردل) به طور مسلم عذاب دردناک (الهی) را خواهید چشید. (۳۸)

 

إِنَّکُمْ لَذَائِقُو الْعَذَابِ الْأَلِیمِ ﴿۳۸﴾

و جز به اعمالی که انجام می‏دادید جزا داده نمی‏شوید. (۳۹)

 

وَمَا تُجْزَوْنَ إِلَّا مَا کُنتُمْ تَعْمَلُونَ ﴿۳۹﴾

جز بندگان مخلص پروردگار (که از همه این مجازاتها برکنارند). (۴۰)

 

إِلَّا عِبَادَ اللَّهِ الْمُخْلَصِینَ ﴿۴۰﴾

خوب ماه مبارکه رمضانه و طاعات و عباداتتون هم قبول باشد آقا ما توحرم نشسته بودیم و میخواستیم از خودمون عکس بگیریم ولی ژستم خوب درنمیومد و حال معنویم هم خوب نبود لذا قرآن بازکردیم و سوره ی یس رو خوندم تا اینکه رسیدم به پایان سوره و سوره ی بعدش یعنی صافات و حال نمیکردم و معنویتم رو دزدیده بودن چی شده بود خدا میدونه لذا گفتم یه فکری بکنم و ترجمه کنم خودم و بعدشم ترجمه ی خودم رو منطبق بدم و همش با اینکه تو حرم بودم وسوسه ی شیطانی میشدم که مثلا یکی اش این بود که حالا کفشم چی میشه و اینا تا اینکه از عقلم کار کشیدم و وسوسه ها رو بی اعتنایی کردم و همین آیاتی که گذاشتم رو بیشتر متمرکز شدم و دو آیه ش رو تو این ماه مبارک فکر کردم تو حرم امام رضا علیه السلام و نکته هایی جلب توجه کرد این آیات که انتخاب کردم درمورد عذاب گرفتن مشرکانه یکی از آیات هست که این بت پرستان که عذاب خواهند شد میگن که آیا ما خدایامون رو به خاطر یک شاعر مجنون رها کنیم؟؟ در آیه ی ۳۶ بله نکته اینه که جلب توجه کرد که آقا اینا فشاری روشون نبوده از حکومت و میتونستند که اینکارو بکنن و بت هارو بشکنن و خدارو پرستش کنن و مانند دوران ابراهیم خلیل الله نبوده که عذابشون کنند این یک نکته که خودشونم میدونن کارشون غلطه و پی برده اند و اتمام حجت شاید شده اند ولی اصرار میکنن بر شرک خود به این بهانه که پیامبر نعوذ بالله شاعری مجنون و شخص ضعیف باشه که قدرت و ثروت نداره و میشه بحث کرد بیشتر که چه شرایطی داشتن و ما داریم کلا آیه ی بعدی که تفکر کردم آیه ی چهل هست از سوره صافات که میفرماید الا عبادالله المخلصین که آقا این مخلصین اولا شرایطی داشتن و صفات خوبی اینا به کنار بلکه اصلا بت پرستی جایزه براشون یعنی خدا میگه اگه بت هم بپزستیدن عذاب نمیشید ای مخلصین البته این نشون میده که مخلصین رندند نه اینکه واقعا مشرک باشند بلکه جلوی ما فیلم بازی میکنن حالا نه اینکه نماز نخونیم بعد بگیم رند و مخلصیما بلکه بت پرستی و شرک تغییر نموده کلا البته این آیه شرایط بده مخلصین رو هم نشون میدهد که ممکنه مانند شرایط ابراهیم ع مجبور شده اند که ظاهرا بت پرستیدن

من دیدم تمرکز ندارم و همش تو حرم چشمم بیشتر به زنان مورد توجه بود تا مردان و خدا هم نمیگه یه کاری بکن که دلزده بشی از زنان و دخترا و علاقه نداشته باشی بلکه میفرماید چشمتو خودت کنترل کن و با زورم شده نبین همینم اتفاقا یه بت پرستیه که گفتم لذا تو راه حرم داشتم به معنای رب السماوات و الارض فکر میکردم و خواستم ذکر بگم و بیخیال مردم باشم ولی خدا در منظر چشمام بزرگ نبود و جهان و زمین و آسمان هم برام دلبری نکرد از بس خودمو بزرگ جلوه دادم و میبینم بلکه فهمیدم ما کلا تو دنیا سرکاریم یعنی نمیفهمیم وقتی یه پیره مرد با عصا داره میاد زیارت حضرت آیا من سره کار نیستم وقتیب این پیرزن و پیرمرد بهشون بگی میبرمت یه جا که بهشته یه سفر مثلا به کیش حاظر نیست بیاد ولی این همه خودش رو به زحمت مب اندازن با عصا و ویلچر درحالت خواری و ضعف به یه امیدی میان حرم حالا آیا من خواب نیستم؟کی منو بیدار میکنه چرا بیدار نمیشیم و قدر حضرت رو نمیدونیم؟؟!! یه نکته ی دیگرم همین تفکر در قرآنه که زود و تند از آیات نگذریم و چند بار متن آیه رو بخونیم و از عقلمون کار بکشیم حتی اگر شده در ترجمه کردن صرف باشه بعد تطبیق بدیم و اگه توی ماه مبارک رمضان هر آیه به منزله ی خواندن کل قرآن هست تکرارشم و تمرکز برروشم همونه و همش زیاد خوندن نیست و حتی تکرار و تمرکز روی آیه بهتره

  • علی

نظرات  (۳)

مولای مهربان غزل های من سلام
سمت زلال اشک من، آقای من سلام
نامت بلند و اوج نگاهت همیشه سبز
آبی ترین بهانه دنیای من سلام
قلبی شکسته دارم و شعری شکسته تر
اما نشسته در تب غوغای من سلام
ما بی حضور چشم تو این جا غریبه ایم
دستی، سری تکان بده، مولای من؛ سلام
تقدیم چشمهای تو این شعر نا تمام
زیباترین افق به تماشای من سلام

اللهم عجل لولیک الفرج
پاسخ:
اجر شعر زیباتون با خود ولی عصر عج ممنون
 امام صادق علیه السلام فرمودند:
لا یَنالُ شَفاعَتَنا مَن استَخَفَّ بِالصَّلاةِ؛

هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.

(فروع کافی،ج3،ص270)

سایت خوبی دارید به وب ماهم سربزنید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی