یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

ای که به دور کعبه و منکر حیدری / کعبه ولادتگه اوست دور حیدر مگرد

بایگانی

یک ماجرای پیچیده ی پله مانند

يكشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۳۹ ق.ظ | علی | ۰ نظر

امشب رفتم بیرون غذا بگیرم برای خودم تا شام کوفت کنم بعد از پله ها به جای آسانسور اومدم بالا ما طبقه ی وسط ساکنیم تو این خونه مون اون یکی خونمونم ولی حیاط داریم و به بابامم گفته ام که باید به اسمم کنی اون خونه رو ولی هنوز نشده خلاصه ما شام گرفتیم اومدیم خونه بعد مامانم دستور داد که برم خیارشور بخرم وقتی رسیدم خونه البته مامانم اهل دستور نیستا همینطوری گفتم و فرمانی نمیده و با لحن زیبای خاصش میگه میتونی بری بخری؟خلاصه ما اومدیم بریم بخریم و از پله ها که تازه بالا اومده بودم داشتم نفس نفس میزدم بعد گفتن که از آسانسور استفاده کن خلاصه تو پله ها که پایین میرفتم یه چیزی به ذهنم خورد با توجه به این که توی فکرم بود که بالا اومدن از پله ها ممکنه برای پا و زانو بد باشه گفتم به خودم هرچقدرم ضرر داشته باشه بالا رفتن از پله بعد پایین اومدن از پله همونقدر برای پا مفیده!!!استدلالمم این بود که بعد از هر سختی ای آسونیه حالا نمیدونم در تفکرات قرآنی بزارمش یا نه ولی آیه هست ان مع العسر یسرا بعد به مامانم که گفتم که از پله پایین اومدن خوبه برا پا؟؟ گفتش که دکترا میگن پایین اومدن از پله ضررش بیشتر از بالا اومدنه!!!!! خلاصه کلی ضایه شدیم بعد بحث کردم که مثل سربالایی که سخته و سر پایینی رفتن راحته و این آیه رو خوندم بعد گفت ربطی نداره این آیه و خدا درمورد این چیزا آیه رو که نگفته!!بعدش دوباره بحث کردم که گفتش برو تو اینترنت بخون که ضررش بیشتره از پله ها پایین اومدن!!!البته ما توی طبقه دوم میشینیم در خدمتیم هههه راستی یه فیلمم ساختن به نام ساکن طبقه ی وسط باید برم ببینم هنو ندیدمش خلاصه برای برگشتن که خیارشور خریدم و یه بسته شکلات برای خودم دیگه از آسانسور اومدم بالا!!ولی ما که نمیدونیم حالا اینا دکترن ولی اگه بخوایم نظر بدیم مثل اینه که سرازیری رو با سرغت بیای پایین و ترمز نداشته باشی ما که ورزشکار نیستیم اگه از کنترلمون خارج بشه ضرر داره مثلا با دوچرخه داری از سرازیری میای پایین بعد از اینکه کلی زحمت کشیدی بالا اومده بودی خوب عجب کیفی داره درست و دیگه نمیخواد خسته بشی و زور بزنی ولی اگر افراط کنی و سرعتت رو زیاد کنی خطر داره در سرپایینی و پله هم همینطوره اگه خرکی بیاییم پایین فشار میاد و نیروی جاذبه هم فشار میاره ولی ترجیح میدیم از پله بیاییم پایین تا بریم بالا خسته مون شه!!!!

حالا که صحبت از شکلات شد نمی دونم دیشب بود یا شب قبلش سر سفره داشتم با بابام صحبت میکردم و میگفتم بهش که بابا بزرگ که لاعره و مثلا اهل شیرینی و شکلات و اینا نبوده الان قند خون و دیابت داره گفتم بهش که ما دیگه توی آینده چی میشیم که اقدر قند و شیرینی و شکلات مصرف داریم؟!! بعد سبزی سر سفره بود و بهش گفتم باید هرچی میتونیم سبزی بخوریم خود بابا بزرگمم همینو میگفت و من چند شب پیش باز به فکر بودم که اگه فضای بیماری زیاد بشه بعد فضای سلامتی هم باید خوب بشه ولی چه چیزی باید خورد که مریض نشیم و دیابت نگیریم در پیری؟ بعدا فهمیدم که منظور همین سبزی است و به بابامم گفتم که سبزی تمام سموم بدن رو دفع میکنه و خوب متعادل و متوازن میسازه!!! بعد طفلک بابامم تصدیق کرد و چیزی نگفت!!

  • علی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی