امروز یه کار دیگه ای هم که کردم صبحی گوش دادن به سخنرانی آیت الله جوادی آملی (ره) و نگاه به نوشته ی متنی بود شروع کردم از سوره ی زمر بعد فراز آخر سخنرانی ایشان رو گوش که دادم جالب بود برام البته همه ی سخنانشون حقه این آخرش بود یه کم توجه بیشتر کردم داشته باش::
...در نظام تکوین فرمود انسان آزاد است کسی را مجبور نکردند: ﴿لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ﴾[30] میخواهند به انسان بگویند شما آزاد هستی میخواهی سم بخور میخواهی شهد بخور آزاد هستی هر راهی را بروی آزادی انسان نه مجبور است نه مفوّض اما در نظام تشریع خیر انسان در این است که سم نخورد همین خدایی که میفرماید: ﴿لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ﴾ انبیا را عقول را فطرت را همه را بسیج کرده تا به انسان بگوید کدام راه را بروید اگر با داشتن حجت بالغه الهی بیراهه رفت مسئله ﴿خُذُوهُ فَغُلُّوهُ ٭ ثُمَّ الْجَحیمَ صَلُّوهُ﴾[31] بگیر و ببند از آنجا شروع میشود این بگیر و ببند تشریعی کار با آن آزاد بودن تکوینی ندارد این ﴿لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ﴾ هیچ ارتباطی به مسائل فقهی ندارد این یک مسئله کلامی است انسان آزاد است انسان آزاد است بین کفر و ایمان بین الحاد و توحید و مانند آن این طور است ولی فرمود: ﴿قَدْ تَبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ﴾[32] آنگاه یک عده مؤمن هستند: ﴿اللّهُ وَلِیُّ الَّذینَ آمَنُوا﴾[33] آنهایی که کافرند: ﴿وَ الَّذینَ کَفَرُوا أَوْلِیاؤُهُمُ الطّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُماتِ﴾[34] اگر با داشتن همه حجج بالغه کسی بیراهه رفت از آن به بعد دیگر بگیر و ببند شروع میشود این طور نیست که ﴿قَدْ تَبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ﴾، ﴿لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ﴾ ـ معاذ الله ـ با آن بگیر و ببندهای ﴿خُذُوهُ فَغُلُّوهُ ٭ ثُمَّ الْجَحیمَ صَلُّوهُ﴾ معارض باشد اینها دو مبحث است آنها هم اشتباه کردند تکوین را با تشریع بله خدا میتواند میتواند جلو را بگیرد ولی راه را باز کرده اگر خدا با اجبار مردم را به فضیلت ببرد اینکه کمال نیست این گروه میانی. اما آن گروه اعلی اگر در دسترس باشد میگویند ما که به ذات اقدس الهی دسترسی نداریم آن یک حقیقت نامتناهی است باید افرادی را انتخاب بکنیم که آنها مثلاً بندگان صالح باشند مثل فرشتهها مثل قدیسین بشر که اینها هم بیراهه رفتند ما خدا را با برهان ثابت کردیم و برابر برهان خدا را عبادت میکنیم و گرایش قلبی ما هم به طرف اوست دیگر نیازی به فرشته و امثال فرشته نداریم آن فرشته و امثال فرشته هم مثل ما بنده خداست بنابراین آنهایی که غیر خدا را معبود قرار دادند از بالا تا پایین از پایین تا بالا ﴿فی ضَلالٍ مُبینٍ﴾[35] هستند.
«و الحمد لله رب العالمین»
خوب اولا یه طوری آیه ی ((خذوه فغلوه ثم الجخیم صلوه ))رو خوندند که انگار برمیگرده به عملیات شبانه ی مرد و زن که میگه درسته لااکراه فی الدین هست ولی اگر بیراهه رفت دیگه مکروه نیست عقبه کار!!! بعد میگه میتونه خدا بگه فاک نکنید ولی راه رو باز کرده ومیگه که اگه خدا به اجبار مردم را به فضلیت ببرد که دیگه کمال نیست!!کلا مراجع تقلید دیگر هم با اجازه ی زن و مکروه میدونن سکس مقعدی رو بعد ایشون ادامه میدن که ان گروه اعلی میگن دسترسی نداریم به خدا بعد میگه باید افرادی انتخاب کنیم که مثل فرشته ها باشن یعنی کی؟ یعنی شهوتشون خراب شده ها مثلا بعد میگه اینا هم بیراهه رفتند بعد میگن که نیاز به فرشته نداریم که اونام بنده ی خدان چه برسه بخوایم معبودشون کنیم و فرشتگان رو بپرسنیم که گمراه آشکاره!!
حالا ما همینطوری یه چی پروندیم ولی برین گوش بدین و به متن توجه کنید خعلی باحاله!!!
- ۹۴/۰۲/۲۱