یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

ای که به دور کعبه و منکر حیدری / کعبه ولادتگه اوست دور حیدر مگرد

بایگانی

نجابت

جمعه, ۱۹ دی ۱۳۹۳، ۰۵:۲۱ ق.ظ | علی | ۰ نظر

یه سایتی هست به نام این WWW.nostalgiktv.net دیشب بعد از وبلاگدهی هوس کردم فیلم سریاله ((بازم مدرسه ام دیر شد)) رو ببینم البته تو کانالم گذاشتم در آپارات و تا قسمت شیشو دیده بودم لذا میدونستم این سایت فیلمای نوستالژیکی و خوب داره خلاصه رفتیم ببینیم ولی مثل اینکه خراب بود و سرچ که کردم پیدا شد ولی نمیشد ببینی و لینک دانلود هم نزاشته بودن لذا موندیم و بعد رفتم از یه سایت دیگری یه قسمتش رو دانلود کردم ولی هنوز ندیدمش لذا وقتی خراب بود تو این سایت دیگه رفتم فیلم سینمایی دانلود کردن و یه فیلمی به نام((دزد و نویسنده)) رو دانلود کردم و دیشب یه خورده و امشب بیشترشو دیدم و هنوزکمتر از بیست دقیقه مونده تا تمام شه خدا بیامرزتش خسرو شکیبایی بازم به ابعاد دیگرش فکر میکنم که چقدر خاص بود و درک نشد متعصفانه و نخبه بود که نباید نخبه رو اذیت میشد و بازیگر بشه البته روحیات فرق میکنه و بازیگران دیگری هم داشت که در زمینه ی دیگری نخبه اند و یه ابعاد خاص دیگری دارند در این فیلم خلاصه کار به اون چیزایی که ربط داره به من در فیلم ندارم و شباهتایی که در هر فیلمی از زندگی خود داریم میخوام دو نکته ی فنی رو بگویم که موقع فیلم دیدن به ذهنم خورد در دو جای مختلف . کار به الهام و آنچه باید هرکسی بفهمه و حالا خصوصی یا عمومی ندارم این به خودتون ربط داره نکته ی فنی یک اینه که آقا آیا بازیگران که قسم میخورن در فیلم صحبت می کنند و نقش بازی می کنند این جزء دروغ گفتن هست یا نه؟؟ خوب میگیم معلومه که نیست ما توی فیلم قرار داد بستیم و نشون دادیم اول فیلم که اینا بازیگرن و همه میشناسنشون لذا  پس اگر ما هم شناخته بشیم و طوری عمل کنیم که آقا همه بدونن که ما دروغ نمیگیماا ولی راستشو نمیگویم و بدونن که حرف حرف ما نیست و قرارداد با زنمون مثلا ببندیم که ای زن عزیز من چرت و پرتام واقعی نیست یعنی خود زن بفهمه این نکته رو در زندگی خصوصی یا جاسوسی باشیم چیزی میتونیم دروغ بگیم اگه قرار داد داشته باشیم و همه زنمون بشناسه که چرت و پرت میگیم حالا من نمیدونم بتونم سر شما شیره بمالم یا نه و دیگه در زندگی خصوصی هم به کسی ربط نداره که دروغ بگم به زنم و نباید دخالت کرد چون اصل دروغ بخاطر دخالت و جاسوسی وبستن زبانه نه گمراهی دیگران این یه نکته که قراردادی میشه دروغ گفت اگه اخلاقمون رو بدونه نکته ی بعدی این بود که آقا من دیدم که خسرو شکیبایی در این فیلم قدیمی دزدی میکنه و ما دیگر نمیتوانیم زندگی یک دزد رو و روش هاشو و کشتن یک فرد رو به راحتی در سریال نمایش بدیم چون سیاست ترس و پاستوریزه کردن و ریسک نکردن و به هم بدبین و ربط سیاسی دادن هست که اجازه نمیدن هرکاری بشه چه برسه زندگی یک دزد رو نمایش بدیم حالا بحث این نیست نکته اینه که دلم برای خسرو سوخت که سوء سابقه داشت و کار گیرش نمیومد و بدون زن زندگی کرد و سخت بهش میگذشت و میخندید ولی دزد بود و ما میگیم باید دزد دستشو قطع کنند و اینا ولی من که زندگی تو فیلم رو دیدم دلم سوخت بعد گفتم در بعد مرگ چی میشه؟ بعد نتیجه ای گرفتم که آقا ما خغلی بدبین هستیم به  خدا اگه من دلم سوخت برای یک دزد که حالا فیلم هم هست ولی خدا بیشتر و خغلی بیشتر دلش میسوزه برای این افراد که در سختی زندگی مجبور به دزدی شده اند و معلون نیست که بخاد حتما حتما طبق دادگاه های ما پس از قیامت محکوم کنه و اصلا عذاب خدا از سر دلسوزی و پاک شدنه البته نه همه حالا من کاری هم به عرف جامعه ندارم که در عرف جامعه ی مدنی شما مجبوری یک قاتل رو زندانی کنی اگر واقعا مجبور هم نباشی که دستشو قطع کنی!!!ولی با این حال ما بر سر جای خدا ننشسته ایم که چه میخواد بکنه خوب در این فیلم به هر دری زده و نشده نباید سنگدل بود و باید در جامعه دلسوزی باشه حالا امیدوارم شمام فیلم رو ببینید ولی ما خودمون یکی ازمون دزدی کنه میخوایم اشد مجازات بشه اصلا میگیم پلیسا اومدن دزدی اگر یه بدبختی بود کار به هیچی نداریم و بد قضاوت میکنیم و شرایط بدش رو نمیدونیم اگرچه آدم باید از گرسنگی بمیره ولی دزدی نکنه ولی بلخره باید یه کمم دلسوز باشیم شاید خودمون بدتر میکردیم و باشیم اصلا.خلاصه عذاب خدا هم از سر دلسوزی است یعنی خدا بعضی ها که دیگه خعلی بدن رو میگه برو دیگه کاری بهت ندارم و این بدترین عذابه و ولشون میکنه خوب حالا این آدمی که تو کویری جایی ول بشه و نه مرگ داره نه چیزی و نه گیاهی و نه زمین قشنگی همش یه دست زمین صاف صاف این عذابش سختره یا اون آدمی که در آتش خدا به فکر خدا است پ صداش میزنه که ای خدا بسه و بلند و قشنگدو فریبانه و داد و زجرآور و دردناک مبخوانه خدارو که همینطور امید داره خدا ببخشتش در هنگام عذاب و با خداش مناجات میکنه و گفتمم یه آیه ای هست که می فرماید که دیگه امروز داد و فریاد نکنید که سودی براتون نداره و عذاب میشید حالا آیه رو یادم نیست یعنی اگر همین الان زتری کنیم و داد بزنیم خدا ببخش در بازه اگه گریه کنیم !!!مثلا در مجالس ابا عبدالله داد و زاری کنیم اگه رحمت نازل میشه حتی اگر گوش کنیم روضه ها و زاری هارو

  • علی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی