کفر محض ما
اگر یکم توجه کنیم کافری به دین و اعمال خوب و بد ماست نه به اعتقاد به خداوند یکتا اعتقاد به خدا یعنی مسلمانی اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمد رسول الله وگرنه لااکراه فی الدین دانشمند کافری که به خدا کافره یعنی بهتر بگیم اعتقاد نداره که نباید سرشو برید که و دیده ایم که انکار خدا اگر کافری محض بود اول مجتهدین ما فتوا به کشتن این دانشمندا ممکن بود بدن برای نشر فکر منحرفشون سر مساله ای به این مهمی بلکه نه مومنان هم دردرجات بالا خدارو گم میکنن و کافر میشن بس که خدا پیچیده است لذا فرعون خداشناس بود و موسی اومد گفت ایمان بیاور شما به خدا تا ظلم نکنه اگر قرار بود که سرخم کنه به فرمان موسی که دیگه حساب ازش نمیبردن لذا به خاطر ظلمش غرق و جهنمی شد نه اعتقادش!! حتی نمرود فهمید خدایی هست رفت بکشتش و تیر به آسمان زد !!منتهی ایمان ندارن این ملحدان وگرنه عجزه و انسان دوست داره خالقش رو بپرسته گرچه ظالم باشه یا نماز نخونه ولی هنگام خطر یا موقعیت اضطراری پناه میبره خودبه خود به کسی که جز خدا نیست و تنهایی و خلوت جای خوبیه برای ارتباط به حق حتی کوتاه و یهذچندتا الله اکبرم بگیم مثلا ولی همین ذکر چرا ما ایمانمون با ذکر زیاد نمیشه بعضی وقتا و معجزه نمیکنه چون باید عمل کنیم و اعمال ما به تقوا و کفر ربط داره نه اعتقاد ما و آنچه منافقان سرزبانشونه از ورد و ذکر و یاد خدا ولی همین زبان هم گناه میکنه هم موجب خشنودیه خداست یعنی کسی را که چیزای خوب میگه ولی عمل نمیکنه چونکه زبان خودش گناه و ثواب میشه باهاش کرد و از طریق زبان هم میشه رضایت خدارو بدست آورد لذا به خاطر همین زبان و خوشبینی و کلام خوب هم جز اعماله و عمل کردن ماست و اصلا شاید بیشترین عامل جهنمی شدن همین زبان گفتار باشه!!!پس چیزای خوب بگویم به هم ولی من قرآن شناس نیستم ولی آیاتی رو یادمه یه خورده که تاکید برای عذاب خدا ایمان به روز جزا است نه ایمان به خدا که خدا میگه تو قرآن عذابشون کردیم برای اینکه به اون روز ایمان نداشتن بله این خعلی مهمه مساله ش و به کلی ممکنه آدم بشیم توی حسابرسی یه نکته ش اینه که هرچقدرم شما وضعت بد باشه تو حسابرسی قیامت حاظره و از اون وضع نابسمان مردم در قیامت خرابتر نیست وضعیت مردم
پسدونکته اینکه گفتیم یه علت برای عذاب ما در برزخ سختی قیامت است که مو رو از ماست میکشن و بعید نیست در قیامت فرشتگان هم مورد عتاب و حساب خدا قرار گیرند و منتظر باشن پس در برزخ عذاب میکشیم تا تخفیف بخوریم و عذابمون کم شه چون اونجا زندگی ابد است و حسابرسی سخته و عقاب خدا دشوارتر و خدا مالک یوم الدین هستش حالا نکته ی بعد اینکه اصلا قیامت کی هست بله زمانیکه فرج امام زمان برسه یعنی امام زمان علیه السلام رو بکشند و این حسابرسی سخت و عذاب و در صور دمیدن و برپایی نظم جدید و همگان محو بشن و دوباره زنده بهدخاطر اینه که مردم ما امام زمان رو شناختند و ایشون بهشت رو پیاده کرد ولی کشتن ایشون رو درحالیکه حق از باطل جدا شده بود و دین خدا اجرا و هیچ موجودی از جن و ملایکه از شوق لقاء نیست مگر نفس پلید یک انسانی بزرگوار و رقیب نزدیک شده که اینکار رو میکنه و دیگه خدا نمیگذره ودعصبانی میشه و قیامت رخ میده به خاطر کشته شدن ایشان و درمورد کفر محض صحبت شد بله کسانی که امام علی علیه السلام رو دیدن مثلا خوب کافر میشن کسی که امام زمان رو ببینه تمام نور خدا جمع شده در ائمه وجه الله هستند بعد متوجه میشه خدارو درست نپرستیده اگرم کافرم نشه و راه راه هدایت امامانه نه راه راه خدایی که در عرفان بالا و مقامات و درجات بالا کافر میشن بهش بدون استاد راه و بزرگترین راهنما یعنی اونقدر زجر کشید و بزرگ شد و بزرگترین استادها و رزاقترین معنویات شد متکبرانه وزنانه تا امامش رو دید و شناخت و بعد کفر و قاطی میکنه طرف دیوانه میشود و عاشق و اون موقه همه ازش بریدن و ناامیده از همه و آقا خودش رو در دل طرف میگه مندکیستم !!! درحالیکه ازکنارش عبور میکنی و می بینیش میگوید در دلت من کی ام؟!!!درحالیکه دیده بودیش عمری ونشناختیم آنگاه روح یکی شد هان حال گناه کن و کافر شو و امامت را داشته باش یا نه بشناس یا نه بخواه یا نه اصلا بگو خودش نبوده میل خودته فرصت داری هنوز هم بله کفر به امام زمان داریم کفر به خدا داریم کفر به نعمت خدا داریم کفر به قرآن داریم و... کافری هم مانند ایمان مراتب داره راه هلاکت!ولی چون مثلا جوانات حالشون متفاوته و یه روزه طی سالیان میکنن و بعد فورا کافر میشن خعلی این مراتب و مراحل و جایگاه ها مشخص نشده که مراتب کفر و ایمان چیست حالی حولیه و نمیشه هم فورا درمورد هرکسی قضاوت کرد چون هم متغیره کفر و هم سخته قضاوت برای مردم ممکنه توبه کنه یا مخفی باشه
- ۹۳/۱۰/۱۷