تربیت خنده دار
يكشنبه, ۷ دی ۱۳۹۳، ۰۳:۳۲ ب.ظ |
محمد علی رضائیان جهرمی |
۱ نظر
سلام امروز داشتم چت میکردم صحبت راحت شدن بعد مرگ شد که هممون راحت میشیم بعدش منم گفتم من الان دوران خوشیمه و اقدر فشار روحی داشتم و گرفتاری مثلاکه الان راحتم بعد ادامه دادم اصلا بابام یادمه دیگه موقع کودکی مارو تو خونه مسخره میکرد اگه احساس درد داشتیم و گریه میکردم مثلا میگفت آی ننه اش برو ببین بچه ت چشه یا میگفت آی ننه ش به بچت توجه کن حالا مام گریه اونم با لحن مسخره میگفت اگرم گریه رو ادامه میدادم قاه قاه میخندید حالا مام خنده ش رو کم دیده بودیم اینطوری بخنده توجه مون جلب میشد که داره میخنده و حواسمون پرت میشد لذا هیچوقت معنی سردرد رو نفهمیدم از بچگی و انگار هیچی نشده چون محکوم به کمبود محبت میشدم و بابادمیگفت کمبود محبت داری مگه یا یه مرتبه میگفت ننه ش بهش توجه کن و من آب میشدم حالا نمیدونم اشتباه باشه این روش یا نه خخخخ
- ۹۳/۱۰/۰۷
خیر و شر در آخرالزمان
- جایگزینی و تبدیل خیر و شر بھ یکدیگر در عصر ما یعنی آخرالزمان بھ اوج کمال خود رسیده است و لذا ھمھ ارزش ھای کھن بشری وارونھ شده اند . و لذا عصر جدید را باید عصر خودکشی و شرپرستی و فناجوئی و خودبراندازی نامید کھ شر تاریخی بر خیر فائق آمده و فنا بر بقا پیروز شده است . و آخرالزّمان یعنی ھمین . زیرا تاریخ یعنی تاریخ خیر و شر . و اینک در عرصھ مرگ خیر و شر قرار داریم یعنی در قلمرو پایان دوگانگی ھای بشر .
---------
٠ - کل امر دین و معرفت و عرفان عملی یعنی حرکت از آنچھ کھ آدمی خیرش می نامد و حرکت بسوی آنچھ کھ شرش می فھمد . و این یعنی سیر وادی فنا و توحید . و آنکھ بھ این امر تن نمی دھد در آخرالزمان دچار خودبراندازی جبری می شود . آدمی یا بھ سمت خلاف اراده و حس و عقل و احساس خود می رود یا بھ ضد خودش مبتلا می شود . آدمی بھرحال بایستی از نیک و بد فرا رود تا خلیفھ خدا شود بھ جبر یا اختیار ! " چون برخلاف اراده خود عمل کردم بھ خدا رسیدم " – " از ھر چھ می ھراسی بسویش برو " علی (ع) . این راه فائق آمدن بر دیالکتیک است .
از کتاب " پدیده شناسی عرفانی " استاد علی اکبر خانجانی ص 126
لینک دانلود
http://afarinesheerfani.com/Uploads/afarinesheerfani.com/CMFiles/522014_553AM_padideshenasieerfani.zip