یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

ای که به دور کعبه و منکر حیدری / کعبه ولادتگه اوست دور حیدر مگرد

بایگانی

آرزوی کاشت هندوانه!!!

شنبه, ۶ دی ۱۳۹۳، ۰۹:۲۶ ق.ظ | علی | ۰ نظر

یه روز داشتیم با بچه ها چت میکردیم یه شب بعد گفتن آرزوتون چیه منم چیزی که مونده باشه تو دلم عقده کرده باشم رو گفتم و اون کاشتن هندونه بود که از بچگی تو خونه ی دیگرمون تو باغچه ش میکاشتم تخم هندونه رو‌ ولی هیچ وقت به جز یه بار که هندونه ی کوچکی داد و منم خودم نبودم که کاشته باشم و فکر کنم بابام کاشته بود و تخمشو گذاشته بود زیر خاک ولی تو خونه به اسم من تموم شد کاشتنش و افتخار درومدنش و ما میرفتیم تخم هندونه رو میزاشتیم چند روز توی آب یا گندم و نخود لوبیا بعد که جوانه زد میبردیمش زیر خاک و هر روز تقریبا میرسیدیم بهش آب بدیم البته نه هروز و درس هم داشتیم ولی بیرون هم میومدا بوته ش ولی خشک میشد به خاطر خاک بدش بود فکر کنم و داغش تو سینه ام موند دوباره هندونه رو بکارم و بزرگ بشه بوته ش البته یه سال نخود لوبیا هم کاشتم ولی دانه هاش ریز بود و زیادم بوته اش آنچنان که فکر میکردم لوبیا نداد و من تعجبم که این همه لوبیا و اینا صرف میکنن و‌من بابا بزرگم هم باغ داره چند سال پیش تو گرونیا میگفت تربزه یعنی تربچه کیلویی هزار و دیویست تومن ولی خرما کیلویی سیصد تومن!!! شاید اینطوری میگفت !!! و عید که میشد شروع میکردیم تو باغچه گندم و نخود و اینا کاشتن و یه خورده برای سفره هفت سین تو ظرفی گیاه میزاشتیم عید که تموم شد میبردمش تو باغچه یه خورده ی دیگری هم گندم چال میکردم زیر خاک تا دربیاد ولی خورشید هم نورش به خاطر درختا و فضای حیاط خونه کمتر میشد برسه و خاکشم بدبود البته به نوتی آرزوی محالیه واسن من چون هندونه چیدن حتل میده ولی اینکه هر رپز خودت بزرگش کنی و بوته ی نازشو آب بدی تا فکر کنم بعد از یه سال هندونه بده و مراقبش باش این خعلی خوبه و دلچسبه ولی سبزی هم میکاشتیم و از عطاری تخمشو میخریدیم و زودتر درمیومد و خوب بود ولی باز تربچه هاش کوچیک بود یه بارم رفتم انبه خریدم و هسته شو کاشتم تو باغچه درومده ولی خعلی بزرگ نشده دلم میخواست ازگیلم بکارک درنیومد یا خشک شد

  • علی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی