یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

ای که به دور کعبه و منکر حیدری / کعبه ولادتگه اوست دور حیدر مگرد

بایگانی

واکنش عجیب فکری

شنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۳، ۰۴:۰۵ ق.ظ | علی | ۰ نظر

یه کم از خودم بگم اینکه این روزا یه خورده فیلم نگاه کردم و مخصوصا فیلم های کلاسیک و یه واقعیتی از ضعف و جاهلیم فهمیدم با توجه به اینکه فیلم رو ایام کودکی دیده بودم و یه برداشت داشتم ولی الان بعضا برداشت های برعکس و در آینده هم دوباره برداشت ها و فهم ودرکهام برای منی که ادعام میشه وجود خواهد داشت که اولا من اگه بگن و بیارن متن نوشته ی شش سال پیش که حالا نمیدونم چی بوده و دیدگاهم رو بیارن میگم حرف همونی که زدم و درست بوده البته ماجرا سیاسیه و سیاست هرزمانی فرق داره ولی با این وجود بازم دیدگاه عقلیم مخصوصا فرق داره و غلط بوده برداشتم از بعضی مسائل که الهام نشده و دید خودم بوده البته من کمتر گزارش دادم از دیدکاه خودم ولی باید تجدید نظر جهانبینی کنم ولی نوشته ی اون موقع تو دستم نیست اینو میگم چون بزرگترا حساب میبردن از کلامم و منو هم نمیشناختن و این ترسشون رو بیشتر میکرد  دوما چی میخواستم بگم؟ حالا اگه یادم اومد میگم چون برای که یادم بمونه دونکته رو همزمان با کلمه ی اولا شروع میکنم که یادم رفت رشته کلام بله خلاصه آقا ما امروز داشتیم فیلم خواهران غریب رو دانلود کردیم و دارم میبینم وسطش یه کتابی گفت خسروی خدابیامرز به نام خشم فرشتگان این شد که کتاب رمان رو دانلود کردم و یه سری هم به وبلاگ زدم چند نکته بگم آقا ما تو کودکی مثلا این فیلم رو اگه چندین سال پیش میدیدم و دیدم اصلا دیدگاهم اینطور نبود آهان دوما اینکه شما اگه اخبار رو نگاه کنی هدایت نمیشی به صپرت خاص ولی اثر یه فیلم بیشتره فیلم سینمایی برای هدایت خاص تا سریال و حتی تا اخبار و برنامه تلوزیون یعمی الان من دیدم آینده رو در نقش خسرو شکیبایی در خواهران غریب البته نه که بگم مثل اونه ولی شرایط و فضا رو درک کردم و اما سوما اینکه من نسبت به خسرو یه فرد عادی میدیدم و بیشتر به نورانیتی و اون زیبایی هایی که ایام کودکی شبیه به خارجی ها بودن بچه ها  مدنظرم بود ولی الان با توجه به اینکه ممکنه گنهکارتر باشم در مقایسه با کودکی ولی مشاهده میکردم که افراد بازیگر در فیلم مثلا خواهران غریب همه از زیباترین افراد در نظرم بودن و نخبه چرا اینکه رنج هایی کشیدم خودم چه خود خسرو خشکل بود چه افسانه بایگان چه خواهرا و مادربزرگه اینو من از نظر ظاهری گفتم فقط صدای خسرو معرکه بود حالا که میخونم خودم میفهمم این بازیگر نخبه بوده و الکی بزرگش نکردن و این همه بزرگداشت الکی نیست وواقعا کمبودش حس میشه وقتی میبینم که با این همه کلیپ شاگرده شاگرد خسرو هم حساب نمیشم وقتی خودم اومدم تو میدون به عنوان هنرمند بله حالا میفهمم علاوه بر /خود فیلنامه من سریال پهلوانان نمیمرند رو هم دنبال کردم اون موقه ها میگفتم این میخاد حجاب رو نشون بده و نظرم بد بود و خعلی سطحی مینگریستم ولی حقایقی رو میگن این فیلم ها که سیاست امروز و گمشده ی ماست البته اون موقه ها کوچیک بودم که میذاشت ولی حالا تازه میفهمم که باید جوانان این سریال های کلاسیک رو حتما یه مروری بکنن در خلوت و وقت بزارن که هدایت خاصی هست که دیگه الان فضای بازگشت اون فیلم ها نیست و فیلم و‌فرهنگش اسلحه ی خوب و قوی است و این سریال فضای گذشته رو خوب زنده میکنه و بازیگران مرده حتی ممکنه حجت بشن برای ما زنده ها و فضا ی سیاسی نظامی فرهنگی مدنی رو در تجسم و روان و الهام و صحبت مردگان باما و حتی ممکنه هدایت لحظه ای و غیر ناخوداگاه بلکه عینی واضح توسط این سریال ها اگه مرور کنیم مخصوصا جوان ها که ناپخته ایم و مغرور و هنوز شیوه ی زندگی کردن بلد نیستیم و دنبال استادیم و میتونیم بهتر حرف بزنیم و عمل کنیم ولی جاهلیم این ها کمک میشه بامرور فیلم وواقعا جای ما خالی بوده و فقر داریم که کودک بودیم ودنفهمیدیم و چهارم هم همینکه برداشت الان اگه جات گرم و نرم باشه یعنی فضای روحی خوبی داشته باشی با زمانی که روانتا اعصاب خورد باشه برداشت از فیلم فرق داره یعنی در آینده باز نکاتی رو میفهمیم از فیلم که الان نمیفهمیم حالا همه ی فیلم ها همینطوره اگه قوی باشه یعنی بازیگر عمدتا حرفش از بازیش در مقام خعلی بالاتری ممکنه باشه که توجهمون جلب نیست و این ها هم روزیه یعنی هر دیالوگ فیلم قوی برای یه جمع خاصی ممکنه باشه حالا کار نداریم اینو میگم که آقا شما موقعی فیلم رو‌فهمیدی که چمد تا دیالوگ و بازی در ذهنت به یاد بمونه که سخت ولی لااقل موقعی این فیلمهایی که میسازن رو فهمیدی که اگه باز جلوت بزارن بگی تکراریه و نکته ی خاص جدیدی دیگه نفهمی آخه وقتی تکرارشو هم بزارن تازه نکات باز میشه و توجهاتی که مخصوصا در جوان ها که دنبال هیجان هستن کمتر میشه در تکرار و توجه جلب میشه و اگه دوسال دیگه هم ببینی خاطره هست حتی اگر عقلت بالاتر نره ولی هر چه سن بالاتر بره حوصله ی آموزش و عقل و یادگیرث کمتر میشه و تعداد فیلم ها بیشتر مثل روزی روزگاری یا پهلوانان نمیمیرند و خوش رکاب و سریال قطار ابدی و... و آخرن اینکه نکته باز نشد اینکه آقا راهی که خسرو در زندگی واقعی و در فیلم مثلا خواهران غریب رفته چون این دو زندگی و فیلم دوتاش موثر بوده و پیش همدبوده راه تضمینیه یعنی من که هنرمندم خعلی جلو برم الگوم میشه خسرو در این فیلم که مشهور بشم مثلت پس هدایت خاص صورت پذیرفته و هرکس از ما بخاد بره جلو به این فضای فیلم حتی اگه قوت قلب هم باشه و واقعی نباشه هم حتی نیاز خواهد یعنی بعضی فیلم ها داره راه گرفتاری امروز یا روزگار خود حضرت خضر رو‌نشون میده یعنی ما که نمیتونیم از امام زمان بالاتر بریم ولی راهیه که نخبگان گیر میکنن توش ولی ممکنه واقعی نباشه برای بچه ها مثلا برای بچه ها صداوسیما  کودکان رو عرض میکنم یه نفر جوان رو که ریش سفید داره میارن یعنی جوانی رو پیر میکن و ریش و پشم و عصا براش مثزارن و این هی میپره بالا و بچه ها جیغ و‌دست و هورا میکشن یا مثلا شخصیت جا افتاده ی عروسکی از فیلم نوروزی کلاه قرمزی میسازن که این بچه ها بزرگدمیشن نا امید نشن و پیر شدن امری عادی باشه و ناتوانی و این رو باز ظاهری گفتیم ولی فیلمدها ایده آل هایی دارن که قهرمانان و نخبگان نمیتونن در واقعیت برسند و قهرمان مملکت جمهوری بشن!!!

بله میگن صداوسیما دانشگاه است خودش و خدا کنه دنبال علم باشیم ما دختر و دانشگاه خانه و اینا و درسته که چیزی جای کتاب رو نمیگیره ولی استاد و نخبه امروزی که حال کتاب رو نداره لااقل زیاد فیلم میبینه که امیدوارم حوصله داشته باشیم

  • علی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی