إِنَّ الَّذِینَ یُلْحِدُونَ فِی آیَاتِنَا لَا یَخْفَوْنَ عَلَیْنَا أَفَمَن یُلْقَى فِی النَّارِ خَیْرٌ أَم مَّن یَأْتِی آمِنًا یَوْمَ الْقِیَامَةِ اعْمَلُوا مَا شِئْتُمْ إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ ﴿۴۰﴾
کسانى که در [فهم و ارائه] آیات ما کژ مىروند بر ما پوشیده نیستند آیا کسى که در آتش افکنده مىشود بهتر استیا کسى که روز قیامت آسودهخاطر مىآید هر چه مىخواهید بکنید که او به آنچه انجام مىدهید بیناست(۴۰)
------------------------------------------------------------------------------------
خوب بالاخره گوش دادن قرآن در خلوت مخصوصا نه همش در تلوزیون که شلوقش میکنن خوبه الان ساعت 5 صبحه و من که بیدار بودم و قرآن هم دو روز پیش گوش کردم میخوند و قرآن می فرماید خدا که قرآن رو در نیمه ی شب به صورت ترتیل یعنی با دقت بخونید و من قرآن گوش میدادم و حواسم هم باز به معنا و خود قرآن بود تا رسیدیم به این آیه که آیه ی عجیبی است حالا من نمی دونم بخوام مثال بزنم مثل چی میمونه خدا مثال زده که این بهتره یا اون؟
اولا من نکته شو چیز کردم روش فکر کردم و فشار آوردم و نمیگم اینا که میگم صحیحه الان نگاه کنید اینجا چی معنی کرده گفته ((قیامت آسوده خاطر بیاید)) ولی تو قرآن نوشته ((ایمان بیاورد روز قیامت)) خوب چند بعدیه آقا در کل الان ایمان بیاوریم منظور اینه که خوبه و من اینو قبول دارم کسی هم که ترجمه کرده قبول داره ولی من کار ندارم دارم تفسیر به رای خودمو میکنم کسی هم کمک کنه نظر بده مشرکه (یعنی شراکت داره)) ممنونشم هستیم از کسی نپرسیدم و تفسیرم باز نکردم فقط کمی فکر کردم و چند بار آیه رو در نظر گرفتم تا نکاتی برسه نکاتی هست که اغلب میدونیم و چیز جدیدی نیست ولی علی کل حال.
1. روز قیامت همه ایمان می آورند وقتی خدا آمد و مالک یوم الدین هست!!(جاء ربک و الملائکه صفا صفا)) و نشون داد خدا خودشو و ((مالک یوم الدین)) مالک یوم الدین همه مومن میشند وقتی قدرت خدا رو ببینند وقتی حق رو ببینند که چه شد میترسند و از روی حق بعضی ها بعضی ها که ایمان دارند بعضی ها که از روی عذاب حلا چیزای مختلف مومن میشن دیگه
2.اینکه در برزخ بعضی ها ول اند نه عذاب میچشند نه بهشت یا سرگردانند یا ول اند مانند حیوان ول اند و بعضی کفار ولی مومنان به سوی شون دو ملک در قبر میاد و عذاب دارند کسانی که سرشون به تنشون بیارزه
3.اونایی که عذاب میچشند در برزخ خوبیش اینه که ممکنه ایمان هم بیاورند اونایی که در آتش می افتند و عذاب دارند بالخره آدم مهمی بودند!!! نه حیوان و عذاب برزخ به گونه ای است که موجب ایمان و یاد خدا می شوند.
4.یلقی به معنای افتادن در زمان حال و مضارع هست که میشه عذاب برزخی و گفتیم که کسانی که عذاب برزخی داشته باشند خیریتی دارند و عذاب قیامت سخت تره خیلی سخت تر و تا جایی که ممکنه ایمان بیارند اینا در برزخ به خاطر عذابشون و سختی و تاریکی برزخ.
5.یه نکته ای دیگه هم هست حساسه و اون اینکه شما از ما ایراد بگیری که چرا خدا مثلا چنین نکته ای رو چنین مثالی رو با عذابش همراه کرده و در مقابلش ایمان قیامت رو و چرا گروه های دیگر رو نیاورده و کلی گفته هرکس عذاب بچشد و در متقابلش گفته کسانی که رستاخیز ایمان بیاورند و منظورم اینه که چرا کلی دو گروه آورده خوب سه گروه می آورد خدا که بهشتیان هم باشه مثلا امام خمینی (ره) ما یقین داریم در بهشته برزخ است ولی چرا خدا از عذاب صحبت کرده و کلا دو گروه مثال زده خوب گفتیم این حساسه الان امام خمینی در برزخ هست و حکومت داره یقینا ولی سخته باز کردن و گفتنش من یه بار اصلا به حکومت برزخ کافر شده بودم و میگفتم که اصلا حمومت ملکوتی و فرشته ها غلطه حالا کار ندارم چی گفتم و الان یادم نیست ولی الان آیا امام خمینی (ره) میتونه کاری کنه که من شفاعت بیابم الان در دنیا و با دعای خیرش من به دوزخ نروم و اصلا مجتهد بشم خوب هم میشه هم نه یعنی من اختیار دارم خودم پس این چه بهشتی است من یه بار داشتم به حکومت برزخی فحش میدادم که چرا امام حسین رو نجات ندادن اینا در صورتیکه صدقه بدیم عذاب رفع میشه و این چه حکومتیه بعد رسیدم شاید اون موقع یا بعدش رسییدم که آقا جهنم از برزخ تا قیامته این جمله به دلم خورد!!! و حکومت فرشته ها رو قبول نداشتم و اشتباه فکر میکردم به خاطر گناهم خلاصه ولی ما الان توی دنیا داریم عذاب میچشیم واقعیتش نمیتونیم کسی رو به راحتی شفاعت کنیم که برگرده به دین مگر دعا کنیم یا امر به معروف و اینا در برزخ هم همینطوره چنان قیامت بهشتش زیبا و حق به حق دار میرسه که اصلا بهشت برزخ در مقابل عذاب هست و حکومت فرشتگان نابود!!!
حالا خدا کند درست باشه اینا که گفتم
- ۹۳/۰۵/۰۳