یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

ای که به دور کعبه و منکر حیدری / کعبه ولادتگه اوست دور حیدر مگرد

بایگانی

rana

سه شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۴۰ ق.ظ | علی | ۰ نظر

سعی می کنم درمورد توکل به خدا این پست دربیاد ولی چیزای دیگری هم و روزی های دیگری هم هست که ربط نداشته و فکرش از جای دیگست و حرف زیادی هم ندارم درمورد توکل بزنم تا بینیم چه از آب درمیاد................

راستش مجبور شدم برای سبک زندگی شناسی بوداا که گفتیم یه سری به یه سایتی بزنم که میگم حالا اسمشو ، بعد دیدم سایت های خوبی هست که تفکرات و پژوهش ها و اینا و مذهب و دین دیگه برای ما چیزی نمیمونه که واقعا بخوای سرچ کنی مطلب و سایت خوب و خداشتاسی و در اسلام اصلا بخوای چیزای مذهبی بخونی سایتهای خوبی داریم که دیگه ما چیزی نیستیم و یکی مثل من که در پایه های تزلزل اعتقادی و تزلزل یقین کار میکنه انتظاری نیست با وجود پژوهشگران و روحانیون بزرگ دیگه ما اصلا خونده هم که بشه وبلاگمون این خودش خیلیه چه برسه که مجبوری خونده بشه یعنی شغل طرف باشه و ما هم پرحرفی کنیم بعد شما هم فکر کنی که مثلا من هدف خاصی و طمعی از شما دارم که این چیزارو می نویسم یا جایی پول میگرم خوب خود پرستی بده کلا هم ولی با این وجود آدم اگه تشنه باشه و طالب باشه جواب خیلی سوال هاش حله همین الان یه سایتی بودم نمی دونم چی شد وصل شدم به سایت دیگر یعنی داشتم از سایت http://www.golestanekeshmiri.ir/ زیارت ناحیه مقدسه میخوندم رسیدم به گناه داوود حضرت داوود بعد که سرچ کردم گناهش چی بوده رسیدم به سایت http://quran.porsemani.ir بعد تو این سایتم گشتم رسیدم به سایت erfan.ir خلاصه خدا کنه آدم حق پذیر باشه نه فقط شغلش گیر دادن به ما باشه  و به خاطر نون و آب یا هرچی مارو دنبال کنه نه من خودم حق پذیریم و تشنگیم (این دونا شدا1.حق پذیری2.تشنگی) کمه و بده به خاطر گناهان قبل و دیروز هم زیارت جامعه خوندم حالم خوب شد نسبت به حق پذیری حق و بهتر شدم و راه باز شد همینم میخوام صحبت کنم خلاصه اینکه آدم خدا کنه دنبال دین باشه و تشنه ی معرفت حالا بعضی ها انقدر حق پذیرند و مام جوونیم دیگه نمیشه فشار آورد قرص میخوریم خلاصه علاقه نداریم زیاد این سایت هارو با دقت بشینیم بخونیم خودش خیلی میخواد یعنی سال های پیش که منابع زیاد نبود مردم خودشون رو میکشتن برای یه کتاب خوبی مثلا ولی الان منابع زیاده و سر جوان ها شلوق و خوبه که آدم خودش دنبال معرفت بگرده و تشنه باشه خودش  و درمورد حق پذیری هم آقا گناه بکنی پیش میاد دیگه خدا ارتباطش رو قطع میکنه یعنی آقا شما معذرت میخوامااا ببخشید میگی به خودت گور بابای افراد عارف و حق الان شما خودت رو در نظر بگیر عکساشون هست ظاهری در باطن هم اگه رفتار و منش رو دوست داشته باشی آقا شما در نظر بگیر بخوای با پیامبرت محشور بشی بروی بهشت کنارشون خوب چقدر پیامبر (ص) رو دوست داری مگه شما و من چقدر محبت داریم خوب هیچی دیگه دست من و تو نیست باید پیامبر دوستمون داشته باشه درست ولی در کل اگه گناه کنیم دور میشیم و خودمون هم عقب میمونیم خودمون میدونیم که مرحوم امام رو چقدر دوست داریم و خواهیم داشت الان از حال خودمون با خبریم دیگه درست من این رابطه ام خراب شده بود سیمم وصل نبود زیارت جامعه خوندم عوض شدم امروز و گفتیم توبه کردیم هم

این از این بعد اینکه اول بزار مطالب پراکنده رو بگویم تا برسیم به توکل آقا من همین الان داشتم زیارت ناحیه رو قبل از که بیام بنویسم اینارو در سایت http://www.golestanekeshmiri.ir/ مطالعه می کردم آقا درمورد پیامبرای قبل فرموده بودند چیزایی رو در دعا که آدم بالاخره هم تمسک میجویه و هم میبینه که همه چیز و همه کار شده و اینا اینکه آقا داشتم فکر میکردم که ما خودمون ما جوان ها هستیم که به میدان نمیام و اتفاقا اینکه توکل نداریم وگرنه اینکه ما مردان که ترسو هستیم حالا زنا پنهانیه کارشون و جهادشون این درست کار ندارم به خودمون کار دارم اینکه آقا بعضیا همش دنبال راهای جدید هستند دعای جدید نمی دونم سبک دینداری جدید اینا گفته شده یعنی زیارت ناحبه مقدسه اومده دیگه تمام شد الان نمیشه دعاهای مفاتیح رو کنار گذاشت و انتظار دعا و رحمت جدید داشت درسته باب احکام و معرفت بازه ولی گفته شده یعنی کم نزاشتند برای ما ممکنه اگر امام زمان ظهور کرد دعاهای جدید متناسب با جامعه بیاد این درست در آینده ولی میگم آقا الان امام زمان منو ببینه نمیاد یه معرفت و باب الهی با من در میان بزاره و ذکر جدید بگه آقا همه چی گفته شده بلکه درمورد حال و احوال و همین عقل حیوانی خودم باهام صحبت میکنه امام زمان مقدس نما نیست!!! از طرفی ما خودمون عقب کشیدم همه چیز فراهم مثلا شما در نظر بگیر یکی آخوند بشه ولی روش نشه امام جاعت بشه روش نشه منبر بره حالا یکی مشکل داره ولی حالا آخوندا هم نکشیم وسط خودمون ما که ادعامون میشه در صحنات فتنه و جنگ و اینا عقب کشیدیم و توکل نداریم که واقعا کارهارو واگذار کنیم به خدا و برای خدا پیش بریم حالا درمورد توکل هم میگم.

درمورد هم اینکه امروز دو سه بار به توکل کردن و واگذاری کار به خدا ربط داده شدم تا اینو بنویسم اینجا اینکه آقا توکل خیلی مهمه آیت الله کشمیری می فرمودند که آیت الله قاضی توکلش خیلی بوده حالا شما هم میتونید اگه باشه کتابش در سایت http://www.golestanekeshmiri.ir/ در قسمت مطالعه ی کتاب برید بخونید کتاباشو ولی خلاصه توکل آقا توکل بعضی ها آقا میترسند از مردم کارها رو به خدا واگدار نمیکنند و دل رو به دریا نمییزنند بعضی ها باید موقعیت براشون فراهم بشه مثلا بهشون خوش بگذره تا دل رو بزنن به دریا بیان وسط میدون باید همه چیز ایده آل شرایط جنگی نباشه آرامش کامل مثل یک زن ترسو که البته ما گفتیم که ترسو بودن در حدیثه بود که تعریف کردیم که زن ترسو بودنش بهترین صفت براش هست و بدترین صفت برای مرد خلاصه آقا همین من میترسم بعضی موقه ها برم مسجد و توکل نمیکنم میبنی که آقا خلاصه یکی کم رو هست دیگه توکل نمیکنه و توکل هم باید ذکر بگیم مثلا ذکر یونسیه خوبه یا ذکر هایی که کار رو واگذار میکنه بعضی موقع ها شرایط طوریه که فضا بسته است حالا شرایط الهی اینطوره یا امتحانه یا نیست هرچی هست باید خدا رو داشت که کاری کرد دست خودمون نیست خدا داره امتحان میکنه باید داشته باشیش و واگذار کنی مهم خداست که در نظرش بگیری و بسپارپیش که من خیلی در این زمینه ها لنگ میزنم در زمینه ی توکل به خدا  و انگار ندارمش بعضی موقع ها و درنظرم نمیاد که خوب تقصیر خودمه ولی گفتیم دیگه کم رویی و ترس و شرایط خوب بد و هرچیزی نباید مانع بشه که دل رو به دریا نزنی و به سمت خدا نری اینا بهونه نیست باید نترسید مرد بود حالا چیزای دیگه هم هستکه آدم توکل نمیکنه تا دل رو به دریا بزنه و شرایط دیگر و زنانه رفتار میکنه که اینا خوب نیست برای پسرا و مردا بعضی هام عادت دارند به دل به دریا زدن و ترس ندارند و کاذبا قوی هستند ولی خلاصه با این همه گرگ باید خدا رو داشت و واقعیت رو و مهم ترسه نیست مهم توکل  و خداست یعنی اگر میبینی هیچی نداری توکل کنی بری خرید نه حالا حتما  بخری بلکه ببینی شاید خدا بزرگه  یعنی اگر گناه کردی  توکل کنی بری مسجد نترسی از مقدسات یعنی اگر شرایط خوب نیست توکل کنی قدم بزاری یعنی اگر میترسی از ضایه شدن و اینا البته برای خدا بری ها نه برای مطرح شدن خود الان من تو خونه ام اگر اداره بودم و شغل اداری داشتم دیگه باید توکل می کردم الان خودمونیه وضع و در پناه خانواده ایم و میرقصیمم برای شما اینجا من و دکتر برای افسردگیم دوا داده باید خوشحال باشم لذا فضا فضای اداری نیست و نباید جناحی و اداری رفتار بشه چون همین امروز بابام که در اداره کار میکنه داشت صحبت می کرد باهام درمورد فیلم های که گذاشتم میگفت مثلا با یه شورت تو میری توی خیابون که همه ببیننت و اینا گفتم نه خلاصه دکتر هم قرصامو کمم نکرده دوبرابرش کرده از موقع اولش و باید بیشتر برقصم چقدر من ساده ام!!

  • علی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی