یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

ای که به دور کعبه و منکر حیدری / کعبه ولادتگه اوست دور حیدر مگرد

بایگانی

net

دوشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۰۳ ب.ظ | علی | ۰ نظر

خوب یه چند باری چند روزی توی سوره ی نجم غوطه وریم ظاهری و دلیلشم اینه که این سوره رو تقدیم میکنیم و همون نوشته ای که خوندم که فرموده بودند که هدیه بدهید به حضرت امام سجاد (ع) برای بیماری های نا علاج و سخت این خوبه هدیه دادنش در ضمن قرار بود که سبک زندگی بگوییم اینکه مثلا سایت افسران.آِی آر خوبه برای گردش و اینا و حالا بگذریم اینکه اگه گذشتید ما ظاهری کار میکنیم در این سوره رو میخونیم و تفسیرشم به قرآن تا حالا باز نکردم بخونم و دوست دارم سوره های دیگری رو بخونم اصلا توفیق ندارم و اینو هم نکته شو امروز صبح تومسجد که میخوندم گرفتم که امروز میخوام بگم فقط هم اینکه جلب توجه میکردا یعنی من اینو که گفتم باید روش کارشه و انتظار دارم شکوفا شه یه تیری توی هوا مثلا ما زدیم شما جابه جاش کنید تیر به مقصد و هدف بخورد حالا عکسشم دزدیده بودما ولی چیز شد و (سبک دو) برنامه ای هست به نام اینساگرام که میتونید اگه اندرویدی باشید رو گوشی نصب کنید و عکس بزارید و تماشا اینکه حالا که گفتیم هدف عکسی بود که یارو اومده بود نشانه به سمت سیبل گرفته بود و بین دایره ها آخر سیبل تیرش فرو رفته بود در سیبل بعد عکس دوم نشون میداد که داوران دارند فکر می کنند یکی میگه دو دومین داور میکه یک و سومین هم میگه توی ذهنش مثلا یک امتیاز داشتند فکر می کردند بدهند بعد یارو کمانش رو برگردوند به سمت داورا بعد نشون میداد که داوران در عکس سوم تصویر اینکه همشون نمره ی ده رو روی تابلو بالا آوردند حالا نمی دونم فهمیدین یا نه با گوشیم فکر کنم عکس گرفتم ولی نیستش وگرنه آپلود می کردم.

آقا بیا و بگذریم  اینکه در این سوره ی نجم آیه ای هست که برای توضیح ظاهری و کار کردن روش باید آیه ی قبلش رو هم بگم منظور آِیه ی 30 هست که در ادامه ی آیه 29 آمده خوب میدونیم آمده در ادامه ولی یعنی چیزه یعنی موقوف المعانی هستتند.

فَأَعْرِضْ عَن مَّن تَوَلَّى عَن ذِکْرِنَا وَلَمْ یُرِدْ إِلَّا الْحَیَاةَ الدُّنْیَا

ذَلِکَ مَبْلَغُهُم مِّنَ الْعِلْمِ إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبِیلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِمَنِ اهْتَدَى

خوب این آیه هه میخوام درمورد علمش صحبت کنم که امروز جلب توجه کرد امروز سه تاچیز جلب توجه کرد یکی اینکه خداوند به شدت داره با زبان گذشتگان و آنچه بر سر پیامبران قبل آورند در سوره ی نجم یه شدت داره از پیامبر دلجویی و دفاع میکنه و لحنش گریه است اگه درست بخونی ولی زیرکانه دفاع میکنه و موضوعات قبل رو میکشه وسط ولی معلومه که پیامبر (ص) ما مظلوم واقع شده که اینطوری بحث شده و لحن دفاع و حزن باید خوند این یک دوم همین آیه هست و سوم اکه جلب توجه کرد امروز حالا ما برای این چیزا که ییام بنویسیم نشستیم تفکر و نقشه بکشیما همینطوری با نیت صاف خوندیم اگه ریا نشه و شیطان حمله نکنه به نیت ما  اونم یه جای دیگه در دو آِیه ی دیگری هم جلب توجه کرد امروز در پوشانده شدن:

إِذْ یَغْشَى السِّدْرَةَ مَا یَغْشَى 

فَغَشَّاهَا مَا غَشَّى

که جلب توجه ما اینجا بود که یکی اش در اوایل سوره ی نجم درمورد بهشت هست یکی اش درمورد عذاب و جهنمی شدنه قومشه این (غشی) و منظور هیچکدومشم الحمدلله نفهمیدم که چی بوده باید تفسیر باز کنم و حوصله م نمیشه.

یه چیز دیگری هم جلب توجه ممی کرد چند روز پیش  که باز نیاز به تفسیره که از سه بت بزرگ نام می بره و بعدش می فرماید که تقسیم ناعادلانه است که پسران را برای شما یعنی ما انسانها و دختران رو برای بت ها یا خدا حالا نمی دونم که منظور از ((له)) خداست یا بت و نیتم مهمه و در حرم که میخوندم نوشته بود برای او اینجا نوشته برای خدا خلاصه باید تفسیر باز کنم چون اینجا نوشته این سه بت آِیا دختران خدا اند ولی من که خوندم فکر کردم منظوورش اینه که دختران رو برای خدا میکشید و قربانی میکنید و پسران رو زنده نگه می دارید حالا باید تفسیر باز

اما بریم سر نکته ی امروزی این آیه بود دیگه

فَأَعْرِضْ عَن مَّن تَوَلَّى عَن ذِکْرِنَا وَلَمْ یُرِدْ إِلَّا الْحَیَاةَ الدُّنْیَا(29)

ذَلِکَ مَبْلَغُهُم مِّنَ الْعِلْمِ إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبِیلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِمَنِ اهْتَدَى(30-)

خوب ببین خدا میگه روی گردان ازشون کساتیکه پشت میکنند به یادما و چیزی نمیخوان چز حیات دنیوی رو بعد می فرماید این سرحد علمشون همینه و همانا خدا آگاهترین و از همه بشتر میدونه درمورد گمراهان و آگاهترینه درمورد کسانی که هدایت یافته اند خوب معنیشو ما همینطوری کردیم خدا کنه درست باشه ولی میخوام در مورد علم صحبت کنم در این آیه که از ظاهر قضیه پیداست و جلب توجه کرد ببین خدا که میگه روی گردات این که میفرماید که سرحدشون درمورد علم همین زندگی دنیوی و حیوانی هست این رو الکی نیاورده میتونست بگه در آِیه 29 آقا روی گردان و بعد در آِیه ی 30 هم بگه خدا آگاهه به کسانی که ...(و دیگه درمورد سرحد علمشون صحبت نکنه)یعنی حذفش کنه این جمله رو میتونست خدا حذف کنه \(ذَلِکَ مَبْلَغُهُم مِّنَ الْعِلْمِ) رو نه ولی خدا درمورد علم داره حرف میزنه و (ان) هم ادامه میده که میخواد بگه علم منظوره آیه هم هست به جز چیزای دیگه حالا میخوایم بگی آِیه ی 30 علمی است و میشه درمورد این آیه از علم تحقیق کنیم بعدا ازاینکه خدا می فرماید در ایین آیه که علمشون همین قدره و بس و نهایت علمشون انقدر بعد میخواد به رخ بکشه و درمورد علم خودش صحبت کنه حالا نمیگه ماهواره و ماشین پرنده و اینا علم خدا رو در اعلمیت خودش در شناخت راه گمراهان و هدایت یافتگان توضیح میده که خدا هم راه رو بلده و هم از همه آگاه تره این ظاهر ماجربا بود و عالمترین افراد هم همین کسان هستند که راه رو میشناسند و از گمراهان و هدایت یافته گان رو میشناسند و از اونا آگاهی بیشتری به تسبت دیگران دارند که کیا هستند و هم رخ کشیدن علم خدا ضایه است و قابل توجه اگر بخوایم علمی به مساله نگاه کنیم...

  • علی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی