یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

ای که به دور کعبه و منکر حیدری / کعبه ولادتگه اوست دور حیدر مگرد

بایگانی

jong

دوشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۵۴ ب.ظ | علی | ۰ نظر

یادمه در مورد این حدیث بحث و گفتگو کردم که مشکل جامعه ی ماست و نمیشه در روانپزشکی غربی مرد و زنان رو نباید کنار هم خلق هم دونست و یک سیستم براشون پیاده کرد همگانی این شد درست ولی نه اینکه دیشب داشتیم ما چت می کردیم با یه پسری که یه سال بزرگتر از من بود اسمشم حسین بود تا اذون صبح صحبتم طول کشید آقا ما دیدیم که یارو خوب بحث می کنه یه لحظه شک کردم که خودش رو بالا گرفته یا چیزی داره پیش خدا راستیتش خوشم اومد داشت یه بچه ای رو در مورد شهوت باهاش صحبت می کرد و توصیه خوب می کرد ولی میگفت من پا ذاشتم روی دلم و دیگه عاشق هیچکس جز دوست دخترم نمیشم و میگفت اگه به سن 22 تا 27 8 سال برسی دیگه چی میگی و اینا یه طوری بحث می کرد که دیگه این رد کرده این برهه ها رو و من که گفتم زن نداره که داره نصیحت می کنه و مثل خودمونه و بالاخره ممکنه شهوت غالب بشه از یه طرف بحث جدی می کنه و داره خودش رو بالا میگیره آقا ما خوشمون اومد ازش گیر مختصری دادیم که تا صبح طول کشید اذونش و گفتم تو پیش خدا چیزی داری؟ گفتم آبرو داری؟ گفت نه گفتم پس خودت رو بالا نگیر و تکبر نداشته باش و تواضع داشته باش که برای مرد اگه بخواد به جایی برسه و پیشرفت کنه بهتره آقا این دیگه قاطی کرد گفت نه من کجا بالا گرفتم من فقط داشتم نصیحتش می کردم مگه من چیز بدی گفتم

حالا خلاصه می کنم دیگه چی شد منظورم این بود که و بهشم گفتم که تو میگی آبرو ندارم  ولی کسی که جلوی شهوتش رو بگیره آبرو داره پیش خدا و من فکر کردم واقعا داری و میخواستم برای منم دعا کنی بعد دوباره گیر داد که فلان و من درست صحبت کردم واینا من گفتم که من خودم حرفی رو که خدایی باشه نمیزنم (طوری که خودم رو بالا بگیرم)مگه اینکه حرفم اثر خدایی داشته باشه و در طرف تحول ایجاد کنه و پشت سرم خدا همراهم باشه خلاصه دوباره گیر داد که مگه حرف بدی بهش زدم آخرم این حدیث رو که الان سرچ کردم پیداش کردم براش گفتم که

امیرمومنان علی علیه السلام می فرمایند: «برخی از نیکوترین خلق و خوی زنان، زشت

 ترین صفت اخلاقی مردان است، مانند تکبر، ترس و بخل، هرگاه زنی متکبر باشد، بیگانه را

به حریم خود راه نمی دهد، اگر بخیل باشد اموال خود و شوهرش را حفظ می کند و چون

ترسان باشد از هر چیزی که به آبروی او زیان رساند فاصله می گیرد.»

و گفتم دیگگه که اگه تو زن بودی محکوم میشدم و میگفتم خودت رو بالاتر هم بگیر ولی حالا که مردی مثل ما باید تواضع داشته باشی بعد دوباره گفت من کی تکبر داشتم واینا؟ میخوام که کدروت و دلخوری بینمون نباشه و اینا بعد گفتم یه لخظه داشتی تمام شد و درمورد عجب هم صحبت کردم و گفتم که اگه عچب داشته باشی و خودت رو بنده ی خوب خدا بدونی از اونی که شهوت داره گناه میکنه از اون بدتریم ممکنه پیش خداوند گفت عجب چیه دیگه گفتم عجب مانند تکبره منتهی تکبر باید کسی وجود داشته باشه ولی عجب پیش خودتم ممکنه خودت رو بالا ببریم و اینا بعد گفت من تکبر ندارم گفتم بابا چی میگی آخوندا ده سال درس میخونن پیر میشن باز تکبر دارند و گیرن حالا شما یه شبه چیز...

حالا الغرض این حدیثه رو شما تماشا بکن من به یه نکته توجه نکرده بودم که آقا بهترین صفات مرد بر عکسشه اینا که گفنیم  درست حالا نکته اینه که آقا بهترین صفات مردان سخترین صفاتشونه یعنی دست خودشونم نیست که تواضع داشته باشن یا نه و باید خدا بده این از این که مردترین بشن دوم اینکه امروز بیرون بودم و میدیدم که بعضی از زن و دختران لباس آنچنانی و موهاشونم بیرونه خوشم اومد!!! یعنی محل سگ به امثال ما تنیزارند از بس کلاس دارند و یه بارم در فیلم ها گفتم که زینبی بودن و اینا... ولی حالا بعضی دخترای چادری هر پسری که اومد میخوان اصلا بگن ما چه خوبیم بیا ازدواج البته بعضی شون...البته این صفات درمورد زنا است ولی دختران میتونن و باید تواضع داشته باشند و شوهر

  • علی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی