یا وجیها عند الله اشفعلنا عندالله
داشتم به عند الله بودن در این جمله فکر می کردم که میگیم ای کسی که آبرو داری پیش خدا(عندالله) ولی عندالله دوم با همه یعنی ای کسی که عندالله هستی عنداللهی دیگه حالا شفاعتمون نما عندالله.
عندربهم یرزقون شهدا جی پس؟ حالا باید یه کمی هم آشنا باشیم به قواعد عرب که یرزقون(یو رزقون) با یرزقون (یه رزقون) چه فرقهایی داره اما چیزی که میشه حدس زد رو میگیم
در این آیه که شهدا پیش خدا روزی میگیرند نگفته خدا که عندالله هستند شهدا و نگفته نیستند کسی که عندالله باشه پیش خدا دست دراز میکنه همه چیز دستشه به ما هم میده اگه خواست خلاصه گفته خدا عند ربهم یه کاری می کنند یا یه چیزی می گیرند یعنی هم میتونند به ما عند ربهم بدن هم می تونند بگیرند خوب کسی که پیش خداست بدیهی است که روزی میگرد پیش خدا این معلومه ولی نه همش به معنی روزی میگرد نیست بلکه بعضی از شهدا روزی می دهند
پس چی میخوای بگی میگه که آقا شهید داریم در عند ربهم شهید داریم تا شهید یکی میتونه عندربهم باشه یعنی نزد خدا باشه یکی دیگری از شهدا باید بره پیش خدا یعنی درجه ش کمتره و فاصله است خوب معلومه مام شهید داریم تا شهید و درجه داریم تا درجه و همچنین میگه میرسیم به اینجا در یرزقون اینکه بعضی هاشون از شهدا روزی فقط میگرند پیش خدا بعضی هاشونم به ما می دند علاوه براینکه میگیرند خدا نگفته عند الله گفته عند ربهم شاید رب رو ما بابامون باشه ولی وقتی میگه الله دیگه شکی نیست که امامان عندالله هستند ...
- ۹۳/۰۴/۲۹