آقا یه اتفاق جالبی اوفتید این کتاب اصول کافی رو ما گشتیم دیدیم تو کتابخونه ی خینه (خانه منزل) داریمش خوب دیگه از روی اون جاو میریم اگه خواستیم بفکریم...
2- علی(ع) فرمود: جبرئیل بر آدم (ع) فرود آمد و گفت:
ای آدم من مامورم تو را میان سه چیز مخیر سازم تا یکی از آن ها را برگزینی و دو تای دیگر را کنار گذاری، آدم گفت: ای جبرئیل آن سه چیز کدامند؟گفت:عقل و حیا و دین، آدم گفت عقل را برگزیدم، جبرئیل به حیا و دین گفت: برگردید و او را تنها گذارید، گفتند ای جیرئیل ما دستور داریم که هرجا عقل است همراهش باشیم گفت: اختیار با شماست و به طرف آسمان بالا رفت.
آقا در حدیث قبلی هم اومد ه که هر کی که خداوند دوستش داره عقل کامل بهش میده پس کفار عقل ندارند و زندگیشون روی سر پوچیات گذاشتند زبان ما رو نمی فهمند مام زبون اونا رو تا حدی اینجام می فرماید که هر جا عقل است حیا و دین دستور دارند باهاش باشند یعنی ملت کفر حیا و دین و عقل نداره که معلومه
آقا نظریه میگه که ممکنه جبرئیل نبی از این انتخاب آدم(ع) تا حدی نگرانی و ناراحت شده باشد!!! چرا؟؟ خوب فرشته ها عقل دارند که ما نداریم و میگن قربتشون یعنی به حظور شما که عرض شود مقربیتشون بیشتر با عقله خوب حالا جبریئل نبی(ع) پیش آدم(ع) بود و نیازی نبود عقل لذا ناراحت شد و حدیث می فرماید بالا هم رفت به سمت آسمان بعدش!! جبرئیل پیش آدم (ع) بود چرا دین رو انتخاب نکرد که بچه ای پاک داشته باشه که دیندار باشه و برادرش رو نکشد!!! البته انتخاب آدم علیه رحمه معلوم نیست انتخابی باشه که بر ما تاثیر بگذارد و یا شخصی بوده باشد اینو من نمی دونم ولی می بینیم که دین و حیا ندارند کشورها الان در صورتیکه بر عقلشون می نازند و مشهود نیست یعنی نمیشه گفت کی عقل داره و نداره خیلی نمیشه گفت ولی حیا و دین که داشتنیه وگرنه همه مدعی اند که عقل دارند این که نشد نون و آب عقل مردم...و معلوم نیست که اگر دین رو میگفت آدم (ع) این دوتای دیگر جدا می شدند یا خیر جبرئیل که جدا نمی شد و عقل حد ندارد ولی حیا داره شما مثلا به من میگی عاقل؟؟ بر چه معیار و سنجشی ولی راحت معلومه که حیا داریم یا نه حد دارد و بشرم حس میکنه عقلش روز به روز بیشتر میشه ولی حیا و دین نه و نیاز مبرمه و مبهم. بعد نکته میگه این اتفاق قبل از اون بی حیایی آدم رخ داد که اگه بی حیایی کرده باشه آدم (ع) که از بهشت بیرون رفت کی بوده؟ نکته ی بعدی که مبهمه میگه که چرا گفت که ترکش کنید یعنی وقتی عقل داری اونا رو نداشته باشی؟ (آن دو تای دیگر را کنار گذاری...) خوب اگه قراره که ترکش کنند ما رو عقل بس و حیا هم نمیخواد داشته باشی لخت بیا تو کوچه اگر قراره و دستوره که حیا هم باشه خوب تا قسمتی ابری چون عقل که حدش معلوم نشد و آدم(ع) هم برش نگزید و یار امام حسین(ع) هم لخت شد و جنگید یکیشون و نکته میگه که چرا حق یکی اش رو داره و بقیه باید ترکش کنند آیا جبرئیل که عقل کل هست نمی دانست که حیا و دین دستور دارند که با ایشان باشند و عقل؟ خوب می دانست چرا پس فرمان رسیده؟ نکته داره این سیاست توش خوابیده.
- ۹۳/۰۴/۲۷