اللهم عجل لولیک الفرج

یا مهدی اغثنی یا صاحب الزمان ادرکنی

اللهم عجل لولیک الفرج

یا مهدی اغثنی یا صاحب الزمان ادرکنی

اللهم عجل لولیک الفرج

اللهم عجل لولیک الفرج

بایگانی

etesab

جمعه, ۲۷ تیر ۱۳۹۳، ۰۱:۱۷ ب.ظ | محمد علی رضائیان جهرمی | ۰ نظر

امام باقر (ع) فرماید: چون خدا عقل را آفرید از او بازپرسی کرد باو گفت پیش آی پیش آمد؛گفت باز گرد بازگشت فرمود به عزت و  جلالم سوگند مخلوقی که از تو به پیشم محبوب تر باشد نیافریدم  و تو را تنها به کسانی که دوستشان دارم به طور کامل دادم. همانا امر و نهی کیفر و پاداشم متوجه تو است.

خوب آقا جون ما اینجا بین اینا درس پس میدهیم و اگه بخوایم با شما دردل کنیم که شما اینا رو که ما فکر کردیم چیزی نیست لذا همینکه صحبت نمی کنم از زبان توی دهنم بسه دیگه آقا حالا گفتیم ما با کسی درد دل نکرده ایم وو روانی که فرستادنمون تیمارستان تیمارمون کنند زنا ولی حالا دیگه شده....لذا شما با مایین و قسم اندکی از اینا بر میگرده به خودم که بعدا بخونم و فردا که کافر شدم دلیلی باشه برای توش و قسمی از این چیزایی که میگم برای مدال طلا و المپیکی شدن و ورزیده شدن و به پاش رسیدینه لطفا ایراد نگیرد که ما یه آقا بیشتر نداریم.

خلاصه حالا برسیم سراغ حدیثه آقا ما رباترو گفتیم که اگه بسازیم که راه بره اگر رقصید این خرابش میکنیم حالا خدا دو فرمان هدفمند داده پشت کن رو کن شد محبوبترین آفریده این عقل؟!!! 

دوم اینکه  حالا که حس صحبت هست اندیشیدیم به اینکه این عقل چه طوریه مگه آقا تعجب میکنه دیگه یعنی این همه ما سوال پیش میاد که خدا فلان چرا ما رو خلق کردی  و اینا همش کار عقل نیست؟؟ کار جای دیگست این چرا؟ چون عقل کارش بندگی خداست عقلی که محبوب خداست و به دوستاش میده این حرف خدا رو گوش میده نه بهانه جو باشه لذا از دیوانگی هم بالاتر دیوانه بگی پشت کن اگه گوش هم بده میگه چرا اگه خوب باشه میگه چرا به خدا پشت کنم؟ و از روی عشقش در کمینه!!! پس عقل بهانه نمیگره  و از کم عقلی ماست این کارا و آخرشم میگه با توجه به تو هست که امر میکنم و نهی می کنم و پاداش و عقاب یعنی ممکنه در عقل من خدا رو کیفر کنم ولی در عقل عارف برعکس البته وارونه گفتم در عقل من کار عادی باشه ولی عارف نکته سنج براش این کار از نظر عقلی که خدا بهش داده عذاب باشه و قرارا نیست ما همه چیز رو احساس کنیم که فلان چیز گناهه یا نه و من احساس گناه ندارم پس خوبه نه گناه کبیره معمولا احساسش هست همونم ممکنه نابود بشه ولی عقل که نباشه دیگه هیچی... نکته زیاده بفکریم پیدا میشه

  • محمد علی رضائیان جهرمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی