اللهم عجل لولیک الفرج

یا مهدی اغثنی یا صاحب الزمان ادرکنی

اللهم عجل لولیک الفرج

یا مهدی اغثنی یا صاحب الزمان ادرکنی

اللهم عجل لولیک الفرج

اللهم عجل لولیک الفرج

بایگانی

koi98i

چهارشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۳، ۰۷:۲۷ ق.ظ | محمد علی رضائیان جهرمی | ۰ نظر

((بسم الله الرحمان الرحیم))

اینکه هرروز یه دو تا دونه ای حدیث ثبت نام کردم که بیاد برام و واقعا به حدیثش می ارزه خوب و علاوه بر این خوبه که عادتا یه نفر برام اس ام اس میفرستند و تنها نیستم و درمیام و غیره که مفیده که خیلی هم کشته و مرده اش نباشم  منظور چیه منظور اینه که اس ام اس که کسی به جز تبلیغات و خانواده معمولا به مو نمیده حالا برام تعجب نداشته باشه و عادی باشه وضع و کشته و مرده ی و له له نزنم برای انتظار اس ام اس یه همچین چیزایی یه کی رو داشته باشم که منتظرشم برای فردا تازگی نداشته باشه آخه چی بگم؟ ای بابا

امروز در مورد گناه نوشته م و توبه یادمه هنوزانفاقا اتفاقا اتفاقا یه حدیثی برام سند شد یعنی دوتا حدیث یکی اش این بود که:

حضرت علی(ع): ترک گناه آسان تر از در خواست توبه است.حکمت 170

بعد من یاد قبلانام افتادم که در مورد این حدیث این فکر رو داشتم و الان یه فکر تازه کلی تلاش کردم که یادم بیاد نظریه ی قبلیم چی بوده که قبلا این حدیث زیبا رو داشتم ولی الان حالا  کدومش رو بگم؟

قبلانا که گناهام بیشتر بود و درگیر نفس بودم میگفتم (طبق چیزی که تلاش کردم یادم افتاد اینکه.) آقا اینطوری فکر می کردم که ما که نمیتونیم (خدایی نکرده) گناه نکنیم و سخته(به سختیش فکر میکردم) حالا خدا راهی پیدا بشه و توفیقی که گریه و توبه کنیم و راحت بشیم تا بعدا دیگه گناهی نکنیم.

حالا که نمی دونم دور شدم یا از خدا یا از گناه می گفتم امروز که اگه حتی نمیتونیم توبه کنیم یه راه آسونی هست که گناه نکنیم!!!

نمی دونم الان منطقی ترم یا نه آخه بچه گریه میکنه مبدا میلشم زود عوض میشه راه 100 ساله رو که شمر شده خودش نوجوان و تا حدی جوان در عرض گریه ی چند ثانیه ای طی میکنه و مدام عوض میشه.

و حالا که اینا رو گفتم یاد چی افتادم یاد این افتادم که در آخر الزمان مردم به حیوانات کار قبیح می کنند بچه ها موعظه و آخوند میشن و روی منبر میرند و مرده میره بیرون ایمان داره بدون ایمام برمیگرده و شما الان شاید دارید میگید استغفرالله و شاید خبر ندارید این روایان در مورد ما مسلموناست که خوبان ما اینطوری میشه که ایمان دارند و ایمانشونو از دست میدن بر میگردند طرف میگه چرا به زن ظلم کنم با حیوان میکنم نستجیر بالله بد بین نیستم به شما میگم اینکه اقدر فتنه درست میشه و میگم در بین ما هنوز کاملا رخ نداده وضع اینچنینی و....چرا اینو میگم؟ چون روایته که وقتی دیدی که فلان شد یعنی انقدر واضح هست حالا ما بعضی موقع ها بدتر از اینا میشه و نمی بینیم حالا اینو هم باز کنم ما باید آدم های بد و جنایتکار هم ببینیم و در ذهنمون باشه مثلا اعدام طرف رو بچه ببینه کلی تاثیر داره تا ول باشه جنایتکار و با بچه دوست و گولش بزنه و ببینیم تا در خاطراتمون خدا خواست راهنمایی مون کنه یاد این افراد ما رو می اندازه واز خطر نجات می دهیم برای اتممام حجت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

حالا که فضا بد شد البته قبلش میخواستم و تصمیم داشتم یه چند تایی از این حدیث روایات رو که برام فرستادن به شما هم بگم:

امام صادق(ع)هیچ عاملی برای نزدیکی به خداوند مانند اجتناب از گناه نیست. کافی ج 2 ص 80

حضرت علی (ع): ترک گناه آسان تر از درخواست توبه است.حکمت 170

حضرت علی(ع):همانا پرچم مبارزه را فقط افراد بصیر و با استقامت و عالم به جایگاه حق، به دوش می کشند.خطبه 173

امام صادق(ع):خدایا بصیرت را هنگام در هم ریختن امور بر اثر فتنه ، نصیبم بفرما.کافی ج2 ص592

جناب سلمان از رسول خدا (ص) نقل می کند که حضرت فرمودند:هرگاه بنده ای باطن و درونش را اصلاح کند،خداوند ظاهر او را اصلاح می کند. و هرکس باطن خویش را ضایع و خراب سازد،خداوند ظاهر او را ضایع و خراب خواهد ساخت. بحار الانوار ج 43 ص 46

امام علی (ع) در مورد سلمان فرمودند: خداوند به او پاداش خیر دهد، به راستی که او کجی ها را راست ، بیماری های (قلوب) را درمان و سنت پیامبر(ص) را اجرا نمود. او فتنه ها را پشت سر گذاشت و با پاکدامنی از دنیا رفت.خطبه 228

امام کاظم(ع): انتظار الفرج من الفرج.انتظار فرج خود گونه ای از فرج(و موجب گشایش امور برای منتظر) است. غیبت طوسی ص 457

و...

  • محمد علی رضائیان جهرمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی