یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

ای که به دور کعبه و منکر حیدری / کعبه ولادتگه اوست دور حیدر مگرد

بایگانی

ojb

جمعه, ۲۰ تیر ۱۳۹۳، ۰۸:۴۷ ق.ظ | علی | ۰ نظر

 اون روز چند روز پیش داشت تلوزیون آیت الله مکارم شیرازی حفظه الله رو نشان می دادند که صحبت می نمودند در تلوزیون و مام بر حسب شانس همون روز فقط گوش دادیم چی دارند میگن و در مورد عجب و ریا بود صحبتشون که مثلا حدیثه از پیامبر(ص) باید باشه که از ریای صغیر می ترسم بر امتم بعد توضیح می دادند که ریای بزرگ رو خوب ما می فهمیم و ممکنه در اصلاحش باشیم ولی اونو نه بعد در مورد عجب هم صحبت شد که اصلا من دیدم اصلا توی فیلم ها حالا مثال نزنیم جاهایی که زیاد کلاس میزارند و بزرگ میشمارند کارشون رو و خودشون رو این صفت اصلا رایجه عجب مخصوصا اصلا توی اصلا نظرم عوض شد و فهمیدم مالی نیستم اصلا اونم خداست که هست و اصلا این کلاس گذاری ها و خودشون رو بالا نشون بدن و چیزهای پایین تر رو نشون ندن چه در تبلیغات و پیام های بازرگانی چه در فیلم هایی مثل قهوه ی تلخ اصلا توی مرام خدا اینا نیست ماییم که خودمون رو بزرگ می بینیم و بعضی چیزامون رو و اصلا کلاس گداشتن و بالا دونستن خود که خیلی خیلی رایج هست فکر کنم عجب حساب بشه و مثالی که میزند من اصلا تعجبم کردم که چرا عجب بده یعنی اقدر در خطر و فرطه ی هلاکت عجب قرار داشتم شایدتم داشته باشم و شیطان هم میگفتند که با عجب و ریا هست که اعمال انسان ها رو تباه میکنه یعنی این دو صفت رو که آورد بدبختت میشه طرف و امید شیطان به اینه که از این طرق اعمال انسان رو کم ارزش و بی ارزش کنه در نزه خدا خود به خود و میبینی طرف هرکاری میکنه نمیشه و باید سرش به سنگ بخوره قبل از اینکه مثال ایشان رو بزنم که ببینید چه واضحه و چقدرم اصلا خودم تو وبلاگ نویسیم حتی داشته ام عجب رو حالا شاید ریا رو نفهمم ولی عجب رو چه کنم اینو بگم قبلش که این کلاس گذاشتن ها اینه که اصلا قبلا دوستام داشتن مسخره میکردند چیزی میگفتند که قبلاتا تیتراژ فیلم ها هست که اسم نویسنده و بازیگر و کلا همه رو مینویسند داشتند دوستام میگفتن دوران مدرسگیم که اینا اوایل یه فیلمی بوده که آقا این کامپیوتر که نداشتند یا بودجه اینا اوایلا اینا روی کارتن نشون میداند اسم بازیگرا رو و تیتراِژ رو خلاصه چرا الان اینکارو نمیکنند نه محض کلاسش که پایین بیاد یعنی نه محض اینکه امکانات هست نه میخوان کلاس بزارند و هی تکنولوژی جدید تر و از این حرفا در صورتیکه برای خدا نیست و اینا گول زدن مردم حساب میشه حالا ما نمیگیم بر گردیم میگیم باید حقیقت سادگی رو نشون داد نه بالانرین تکنولوژی و کلاس روز رو حتی این وسایل کره ای و تبلیغاتشون کلا دارم میگما حتی این وسایل دیدی پچه تبلیغی می کنند برای تلوزیون سه بعدی مثلا و هیچی هم نیست بری جلو و برای خدا نبوده کلاس میزاره زنه و دختره ومرده توی تلوزیون که فلان ماشین داریم و دیگه بالاتریم و اینا در صورتیکه توی معنویت قبول نیست در عالم بالا و مام مدام داریم گول میزنیم جامعه رو و خودمون رو پیرمردا رو نگاه اصلا توی این عالما نیستند و گول  نمیخورند و بالا هم نمی بینند.

خلاصه مثاله رو بگم و خودم رو بیشتر درگیر نکنم و خودمم که گول خوردم اصلا نه شما با این تبلیغات و کلاس گذاشتن ها و هرج مرج و خودمم که از خدا دورشدم وگرنه جلوی پیشرفت دنیوی دنیا رو که نیمشه گرفت زن رو باید گول زد ولی جاهایی باید یه طور دیگه گول زد و البته حرفمو پس میگرم که درمورد معنویت باید زن گول بخوره ها نه اینطورم نیس که قبلا میگفتم خلاصه آقا ولش کن آقای مکارم مثال میزدند در مورد عجب که بعضی ها میگن به خاطر فلان کار خوبی که کردم من دیگه میرم بهشت و دیگه نمیخواد مثلا کاری کنم و دیگه واجب شد بهشت بر من و شاید اینطوری مثال میزدند!! که این عجبه که طرف داره و منم یه عمره نظرم همینه در مورد خودم لااقل خیلی خوش بین و عجب دارم وهمیشه میگفتم عجب معنیش به راستی چیه که اقدر خطرناکه و خود بزرگ بینی هست؟ و میدونستم یه فرقایی داره خلاصه آقا حتی مو خودم یادمه اوایل وبلاگم هم خدا ازم بگذره نوشته بودم که میخوام نماز نخونمو خلاصه به خاطر پارتی(عجبه) که دارم پیش خدا دلم میخواد نخونم ولی از پارتی شما با خبر نیستم... و خلاصه حالم رو بد توضیح دادم با عجب.

  • علی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی