اللهم عجل لولیک الفرج

یا مهدی اغثنی یا صاحب الزمان ادرکنی

اللهم عجل لولیک الفرج

یا مهدی اغثنی یا صاحب الزمان ادرکنی

اللهم عجل لولیک الفرج

اللهم عجل لولیک الفرج

بایگانی

hhhuio

چهارشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۳، ۰۶:۱۸ ب.ظ | محمد علی رضائیان جهرمی | ۰ نظر

امروز شب هوس کردم قرآن بخونم باز کردم سوره حشر رو و شروع که کردم میدونی؟ اگه زیبا بخونی قرآن رو نکته های خاصی پیدا میکنی که خودتم تعجبت میره من اکثرا فکر خاصی نکردم روی آیه ای که درگیر بشم چون عقلم نمیرسه و همین که دارم با ترتیل هم که شده روی قرآن میخونم از روش همین که صدات اصلا ممکنه دل بدی عوض بشه بعد یه نکته ای توجه می کنی و یعنی می فهمین و آقای حائری شیرازی هم تاکیدی داشتند در خوب خواندن شعر حافظ که تاثیر داره که کسانی که میبینی خوب بخونه اگه یکی قرآن رو و شعر حافظ رو حالا یادم نیست چی میشه ولی تاثیر و تاکیدی داشتند ایشون اتفااقا این آیه ای که امروز توچه خاصی شد بهش در خواندن و نکته ش رو فهمیدم آیه ای است که فکر کنم آقای آیت الله فاطمی نیا هم داشتند میگفتند در این آیه دو تا (اتقوالله) آمده که ایشون هم داشتند تفسیر میکردند چرا که من یادم نمیاد و باید رجوع کنم ولی من این دفعه اتفاقا نمیخوام در مورد این نکته از آِیه ی 18 صحبت کنم و دیگه بزرگشم نکنم بریم سراغ اصل مطلب:

یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَلْتَنظُرْ نَفْسٌ مَّا قَدَّمَتْ لِغَدٍ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ

اى کسانى که ایمان آورده‏اید از (مخالفت) خدا بپرهیزید؛ و هر کس باید بنگرد تا براى فردایش چه چیز از پیش فرستاده؛ و از خدا بپرهیزید که خداوند از آنچه انجام مى‏دهید آگاه است! (18)

البته من که میخوندم قرآن رو و رسیدم به این آیه معناشو نگاه نمیکردم چون آسونه یه خورده هم و داشتم صوت خودم رو توجه که داشتم از روی گفتم خواندن آیه به معنای جدید رسیدم و هم کار بزرگی نکردم و هم معنای این آیه و خود معناشو از سایت آوینی گرفتم و تقصیر من نیست که اینجوری معنا شده ها ولی اینطور هم میتونیم معنی کنیم هم  به تفسیر مراجعه نکردم...

که ای کساتیکه  ایمان آورده اید شما تقوای خدا رو پیشه بکنید و حالا که پیشه کردید حالا (توجه می کنید؟ حالا که پیشه کردید) ببیتتیذ ببینید چه در این دنیا چه آخرت چه چیزی فرستاده اید و... پس فهمیدیم که احالا (اگه) که تقوا پیشه کردیم بنگیریم اینو که چه فرستاده ایم و با خبر شویم (تاکید دوباره ی خدا در اتقوالله دوم) و حالا که فهمیدیم شاید به واسطه ی تقوامون که چه چیزی و مقامی داریم (اینجوری معنا میکنیم حالا ما) بعد می فرماید در آر همانا خدا هم آگاه هست مثل شما(شاید منظور این باشه و اینجوری بگه که آگاه هست که شما چه فرستاده اید و مثل هم و کنار همین با خدا و میفهمید اگه تقوا داشتید توسط خدا و دقت بکن آخر آیه که خدا می فرماید منم آگاهم مثل شما از آنچه می کنید حالا). خدا کنه خوب معنا کرده باشم و.

  • محمد علی رضائیان جهرمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی