اللهم عجل لولیک الفرج

یا مهدی اغثنی یا صاحب الزمان ادرکنی

اللهم عجل لولیک الفرج

یا مهدی اغثنی یا صاحب الزمان ادرکنی

اللهم عجل لولیک الفرج

اللهم عجل لولیک الفرج

بایگانی

dalli dalli

چهارشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۳، ۰۵:۲۱ ب.ظ | محمد علی رضائیان جهرمی | ۰ نظر

چند روز پیش مهمان داشتیم یکی از اقوام چه کسی هم پلیس سایبری! خیلی خوش گذشت خلاصه کنم و زیاد تعریف نکنم که چه شد اینکه آقا من یه سوالی پرسیدم که داشتم روش فکر می کردم سوال عجیب یا بد یا سختی هم نیست و نمیخوامم مانور بدم روی سوالم همین یه سوال ساده چون خودم برخورد داشتم در مسائل اینترنتی پرسیدم و اونم با جواب ساده و یه کلمه ای خوب جواب دادند گفتم که یعنی پرسیدم ازشون که پلیس سایبری چه کسانی رو دستگیر میکنه گفتند که اونایی که جرایم دارند!! خلاصه منم میخواستم و چون گیر خودم یه دوره زمونه بودم و دستگیری غیر مستقیم و زندان غیر مستقیم بدتر اینه که راحت تو جامعه بگردی آخه در نظر بگیر اون موقع ها که از فیلتر رد میشیدم و وبلاگم داشتیم و از این حرفا شاید یکی برای اینکه بفهمه من جاسوس نیستم یا هستم مجبور بشه همون صفحات رو کنترل کنه خوب این ضربه وارد میشه یا میشد منم متاسفانه از گوگل استفاده میکردم اغلب و سایتی رو از حفظ عمدتا نبودم خوشبخنانه حالا بماند که این کارا نمیخوام در مورد خودم حرف بزنم اینو هم که گفتم برای این بود که بگم تو فضاش بوده ام و از اینه که منشا داره خلاصه کنم اینکه اگر بچه بازی نشه ها و خیانت نکنند و یه کم جدی تر که نه یعنی همین بچه بازی نشه باید یه پلیسی به نام پلیس امر به معروف ایجاد بشه من البته نمیدونم با این کسانی که جرم میکنند چه طوری برخورد میشه ولی میدونم مثلا طی شاید 6 7 مرحله از دید نظارت بچه ها رد شده اند و قدرت دست زن هاست دیگه و زن هم جلو نمیان پس چی میشه  اونی که مثلا برای اولین باره و نمیخواد هم و قصد شوخی نداره با بچه ها البته نیاز به وقت و بودجه است ولی خلاصه امر به معروف رو باید مسولینی که قدرت دارند انجام بدن وگرنه من 100 تا وبلاگم داشته باشم یه جرمم کم نمیشه شاید اگه نتونم ولی اونی که دیده جوانه داره میترسه و خودشم میخواد توبه کنه حتی! چه برخوردی بهش میهشه؟ طی مراحل بزاریم تا آخر گناهش رو بکنه که قتل باشه حالا قتل نگیم بگیم مثلا پول دزدی امنیت زیاده ولی موفقیت همیشه این نیست که آخر کار دستمون رو ببرند بالا بگند آفرین شما بعد از 10 ماه حالا برای دستگیری ما اگه بدبین باشین و هنوز هم مدرک داشته باشین و گیر بخواین بدین که از فیلتر گذشتیم و دلیل بتراشید خوب  بعد از 10 سال اصلا خلاصه آفرین و یارو بدبخت جوان بی سابقه رو ول کنیم به امان خدا خودشم گفتم میترسه شاید بعد در مرحله ی آخر مچش رو بگیریم خوب این خوب نیست میشد بترسونیمش توسط پلیس امر به معروف البته اینا با جن ها شاید و شیاطین یه دلهره ای توی دلش می اندازند اصلا خدا وجود داره کسی که از فیلتر میگذره برای کار حالا خلافی اصلا میکنه از وجدانش باید بگدره و جرقه اش هم همین گناهای ساده است که میکنیم وجدان داره که جوان حالا من سابقه دارش کار ندارم اونا در رفتند و یه پرونده یه چیزی دارند  و اینم افتخار نیست که راهش رو ببینیم و نظارت کنیم حالا اینم برای مثلا پول داره این کارو میکنه اغلب در فضای سایبری مثلا اگه امنیت نباشه بللخره الان امنبت و دزدی نشه بعدا و فردا که یه حفره ای باز میشه بالاخره نمیدونیم چه فضایی هست در آینده و هم ایتکه صحبت فقط در مورد فضای سایبری نیست فردا یه فضای زنونه تر  ومخفی تر باز میشه و اگه دزدی این یاروه که احساس ترس هم داشت و با تب و لرز اینکارو کرد اگه به مرحله آخر یعنی دستگیری یا دزدی تمام و هدفش رسید این ما هم مقصریم توش چون مرحله ی اول جرمش هم که نظارت میشده اینم اشکال داشته و جرم بوده ولی خوب ممکنه دردی صورت نگرفته باشه حتی و مثالی که میگه تخم مرغ دزد شتر مرغ دزد میشه چی میگن همون باید از اولشم اگه میتونیم نظارت کنیم و میدونیم باید امر به معروفش کنیم یا حتی بترسونیمش و گفتم اگه خدا باشه در زندگیش که چه بهتر و خودش ممکنه دیگه جلو نره و بدتر نشه ولی همه که نیستند دیگه بیشتر توضیح ندم که دارم بد جلو میرم و خودموم هم قاطی کردم ...بد شد همین دیگه پلیس امر به معروف برای برخی جرم ها برای کاهش جرم مخصوصا برای جوان ها چون میدونی اگه بخوام ادامه بدم اینا تو خلوت فکر میکنن خدا نیست و از خدا گذشتند از ما که دیگه نمیتونن میتونن؟اگه بگذرند و کاری به کارشون نداشته باشیم هم چیزی ممکنه نشه تا اینکه آبروشون بره ولی یکی داره دزدی میکنه و اینا منتظرند و شنود کردند خوب ممکنه آخرش پلیس کشته بشه یا حتی نشه خودش گرفتار بشه خوب میگم این مدال نداره برای دستگیری آخر کار داره؟ و گفتم من نمیدونم چه طوری برخورد میشه در حد سوال بود برام همین یه سوال با جوابی ساده نمیخوام خلافکار بشم یا پلیس رو به بازی بگیرما همینطوری گفنم آخه ما که نمیتونیم امر به معروف کنیم قدرت میخواد و اینا مخالف امر به معروف  قدرت اند حالا ما نمیگیم در مرحله اول امر به معروف بشه در مرحله های بعد تذکر داده بشه هیچی هم بدتر از احساس گناه برای جوان نیست که خدا در دلش می اندازه اینا درست اینا که خوشون خواستند درست ولی نباید بزاریم همه کارشون بکنه مخصوصا در فضای سایبری اصلا اینکه دستگیر شد دزدی در فضای سایبری این خودش میبره نظام رو زیر سوال بدبخت برای پول اینکارو کرده یه ایمیل که میشد بهش زد نمیشد؟؟که یارو اینکارارو نکن که میگیریمتا حالا بستگی داره که یارو عوض میشه و گفتم اینا دست ما نیست فقط امرش دست ماست بقیه اش که چه بشه و میشه این یارو آخرش در حیطه ی شغلی و کاری ما نیست ما برای خودش یا آخرش که بد نشه اینکارو میکنیم همین و بعضی موقع ها بعضی ها از روی جهالت خلاف میکنن باباش خلافکار بوده خلافکار شده یا این میخواد مخ یه دختری رو بزنه تو فیس بوک باید بزاریم در مرحله ی آخر که دستگیر میشه به سراغ بریم یا اصلا فیس بوک رو کلا ببندیم؟ بعدشم مثل این مستنده که ساخته بودند بیاریم طرفو زنرو جلوی دوربین که حرف بزنه که آقا من برای ارتباط بیشتر باعث شد(از طریق فیسبوکا) برای ارتباط بیشتر داشته باشیم این عملی که نمتونم بگم چی بود رو انجام دادیم هیمن حرفا رو داشت میزد تو تلوزیون که گول خورده بود یعنی میخوای بگی نظارت نبوده نه نهادی نبوده برای عدم پذیرش وگرنه نظارت بوده این همه جاسوس رو میگرند الکیه؟ پس میدونن اینارو گفتم شاید اونی که میخواد خلاف کنه همش اینترنتی نباشه و ما هم همه ی راه ها رو ببنیدم ولی حفره پیدا میشه و عصر ما اینتطوره وگرنه روز به روز آسونتر میشه خلاف با تکنولوژی روز فردا زنه خودش دم خونه است وشرایط یه جور دیگه راحت تر از فضای سایبری حالا ما کاری نکنیم؟

  • محمد علی رضائیان جهرمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی