اللهم عجل لولیک الفرج

یا مهدی اغثنی یا صاحب الزمان ادرکنی

اللهم عجل لولیک الفرج

یا مهدی اغثنی یا صاحب الزمان ادرکنی

اللهم عجل لولیک الفرج

اللهم عجل لولیک الفرج

بایگانی

http://ali.bloglor.com/p122.html

دوشنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۳، ۰۴:۲۳ ب.ظ | محمد علی رضائیان جهرمی | ۰ نظر

امروز صبح که رفتم مسجد در ادامه تفسیر قرآن بود که به دلیل اینکه سوره ی مائده بودیم و هر روز چند آیه ای تفسیر میشد و در مورد مسیحی ها و یهودیاست هم که توضیح می دادیم رسیدیم به آیه ی 87 از این سوره(مائده) که همینطور که تفسیر می کردند و از روش می خوندند که پیامبر(ص) آمدند و گفتند که چرا حلال خدا را حلال کرده اید بر خود و...و خلاصه حالا من درست یادم نمیاد چی چی فرمودند و رفتم تقسیر المیزان رو توی خونه و اینجا باز کردم و روشن شدم. ولی یه نکته ای داشت و اون نکته اینه که پیامبر می فرمایند چرا؟؟؟؟؟ نمی فرماید نکنید یعنی ممکنه دلیلی داشته باشه که حرام کرده مثلا فلانه یا بسانه مثلا روزه باشه

 

و اما در تفسیر المیزان اومده:

{{....این آیه((یا ایها الذین آمنوا لاتحرموا طیبات ما احل الله لکم...)) در باره ی امیر المومنین(علیه السلام) و بلال و عثمان بن مظعون نازل شده چون امیرالمونین سوگند یاد کرده بود که هیچگاه تا زنده است در شب نخوابد و همه شب را به عبادت به سر برد و اما بلال قسم یاد کرده بود که هیچ روزی افطار نکند و تمامی عمر خود را روزه بگیرد و اما عثمان بن مظعون او نیز سوگند یاد کرده بود که هیچگاه با زنان جمع تشود .....(تا اینجا که) حضرت از خانه بیرون شد و دستور داد تا مردم برای نماز جمع شوند وقتی جمع شدند پیامبر بالای منبر رفت و پس از حمد و ثنای خدا فرمود: چه شده است که اقوامی طیبات و رزق حلال را بر خود حرام کرده اند؟!هان مردم آگاه باشید من که پیشوای شمایم در شب می خوابم و با زنان نکاح می کنم تمامی روز ها را روزه نمی گیرم و با این رفتار اگر کسی از سنت من اعتراض نماید از من نیست این سه نفر برخاستند و عرض کردند تکلیف ما که سوگند یاد کرده ایم جیست؟! در جوابشان این آیه نازل شد:"لا یواخذکم الله"}}

الغرض شما خودتون داستان و تفسیر مفصلش رو می تونید برید باز کنید و من تایپ نکردم توی نت هم نبود الغرض پیامبر سوال فرمود و راه رو بسته نکرد شاید طرف دلیلی داره که اینکارارو میکنه و آخرشم فرمود معاخده ی خدا نمیشوید یعنی خود خدا فرموده البته بعد از این چیزی که نوشتم اینجا (در تفسیر المیزان ) اومده که :{{داستان و سوگند این سه نفر خیلی روشن نیست...پس جا دارد در این حدیث دقت و تامل بیشتری شود }}.

که حالا فتنه درست نشه!!ً! خلاصه پیامبر راه رو باز گذاشت و نبست ولی امت و امت و جمع این چیزا حالیشون نمیشه واز این حرفا.

  • محمد علی رضائیان جهرمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی