یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

ای که به دور کعبه و منکر حیدری / کعبه ولادتگه اوست دور حیدر مگرد

بایگانی

بسم الله الرحمن الرحیم

يكشنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۷:۰۳ ق.ظ | علی | ۰ نظر
یکی از قضیه هایی که سنی ها نتونستن منکرش بشن قضیه ی غدیر خم هستش ولی منتها پیامبر(ص) که می فرماید من کنت مولا فهذا علی مولاه رو اون سنی ها این کلام معروف که در کتاباشون هم اومده رو مولا رو دوست میگیرند ولی شیعه مولا رو سرپرست میگیره خلاصه ما امروز داشتیم قرآن میخوندیم سوره ی مریم رسیدیم به کلمه ی (ولی) آیه اینه:
وَإِنِّی خِفْتُ الْمَوَالِیَ مِنْ وَرَائِی وَکَانَتِ امْرَأَتِی عَاقِرًا فَهَبْ لِی مِنْ لَدُنْکَ وَلِیًّا﴿۵﴾
و من از بستگانم بعد از خودم بیمناکم (که حق پاسداری از آئین تو را نگاه ندارند) و همسرم نازا است، تو به قدرتت جانشینی به من ببخش. (۵)
یَرِثُنِی وَیَرِثُ مِنْ آلِ یَعْقُوبَ وَاجْعَلْهُ رَبِّ رَضِیًّا ﴿۶﴾
که وارث من و آل یعقوب باشد و او را مورد رضایتت قرار ده. (۶)
در اینجا کلمه ی ولی اومده به معنای جانشین و کلمه ی ولی از مشتقات همند ولی و مولا منتهی حضرت زکریا (ع) که نمیتونسته بگه ای خدا برای من مولا قرار بده چون خودش پیامبر بوده میگه ولی قرار بده ولی پیامبر ما(ص) می فرماید برای ما مردم بعد از من علی مولا هست هرکس که من مولاش باشم این علی ای که دستش رو بالا آورده ام مولاش هست!! بعد در آیه ی بعد هم میفرماید وارث من و آل یعقوب باشد یعنی هر مقامی که من  دارم رو بعدا ادامه بده پس چنین مقامی داره امام علی (ع) و ظلمه که معنای مولا رو دوست بگیریم مانند سنی ها!!



  • علی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی