یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

ای که به دور کعبه و منکر حیدری / کعبه ولادتگه اوست دور حیدر مگرد

بایگانی

بسم الله الرحمن الرحیم

دوشنبه, ۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۳۶ ب.ظ | علی | ۰ نظر

(و خلقنا لهم من مثله ما یرکبون )

مراد از این جمله - به طورى که دیگران تفسیر کرده اند - چارپایان است، چون در جاى دیگر، کشتى و چارپایان را با هم آورده و فرموده: (و جعل لکم من الفلک و الانعام ما ترکبون ) و نیز فرموده: (و علیهاو على الفلک تحملون ) بعضى کشتى را در آیه قبل حمل بر کشتى نوح، و آیه مورد بحث را حمل بر کشتى ها و زورق ها و بلم هاى دیگر کرده اند که بشر بعد از کشتى نوح براى خود درست کرده. و این تفسیر تفسیرى است بد و بى معنا.

و نظیر آن، تفسیر آن کسى است که جمله مورد بحث را به شتر تنها معنا کرده. و چه بسا مفسرینى که جمله مورد بحث را که مى فرماید: (و براى شما از مثل کشتى چیرهاى دیگرى خلق کردیم که بر آن سوار مى شوید) حمل بر طیاره و سفینه هاى فضایى عصر حاضر کرده اند. و لیکن تعمیم دادن آیه بهتر است.

امروز صبح ما یه مرتوبه یه چیزی به دلمون خورد که یه سرچی در قرآن بکنیم ببینیم چیزی هست که اختراع شده باشه و خدا مثال زده باشه یعنی مثلا بگه خدا در قرآن که مانند بعضی ها مثل گاری اند یا مثلا بگه مانند دوچرخه و اینایی که بشر اختراع کرده باشه چیزی هست در قرآن یا نه خلاصه ما از سایت پارس قرآن که سرچ کردیم دیدیم مثلا به حیوانات و باد و مگس و اینا خداوند مثال زده ولی به چیزیکه ما اختراع کرده باشیم نزده! فقط همین آیه ی بالا رو از یس پیدا کردیم که زیرش در تقسیر المیزان نوشته که ذیگران یعنی مفسران دیگر گفتن منظور چارپا هست!!! ولی در آخر خودشون میگن که تعمیم بهتره یعنی عمومیت بدیم به هواپیما و ماشین و اینا هم درسته که خداوند مثال زده اول نکته در این آیه ی 42 از سوره ی یس اینه که ما دنبال اختراع بشر بودیم هنوزم مخترع ماشین رو نمیشناسم یه چیزی بوده که همه وقتی بوده حالا گاری ای چیزی بوده که خدا در آیه میگه ما خلق کردیم نه شما پس اختراع خدا هست که ما داشتیم دنبال اختراع انسانی میگشتیم و قبلا هم کلیپی ساختم که موتور پیشرفته تره یا خر! آخرم به نتیجه نرسیدیم فی الواقع یه توضیحاتی هم دادم تو  کانالم هست ولی خدا میگه ما خلق کردیم یعنی من و فرشته ها به طور غیر مستقیم این نکته که ما دنبال اختراع انسانی بودیم دومین نکته اینه که خدا به اختراع های دیگر کاری نداشته شاید در قرآن ولی به چیزایی که ما سوار میشیم مثال زده خوب نشون میده که چیزایی که سواری میده اهمیت داره و اختراع بزرگی است و مهمه دیگه و کار خود خداست به طور غیر مستقیم فکر اینجاشم کرده بوده خدا این کامیپوتر هم سواری برای من میده و من سوارش میشم میام اینجا چیز میز میگم اینم خغلی مهمه و خدا براش مثال زده خلاصه اختراع خوب مثل هواپیما کامیپوتر لب تاب نمیذونم تبلت موتورسکلت نمیدونم ماشین قطار اینا هم اختراع های بزرگی است نکته ی سوم هم یه مرتبه جداگانه به ذهنم خورد یه مرتبه که سفر کربلا که بودم یه مردی عقب اتوبوس نشسته بود همینطوری چندین سال پیش که کربلا بودم به ذهنم خطور کرد بعد گفتن این اتوبوس ها اگه تصادف کنندا عقب ماشین امن تره دیگه بعد همینطوری تو خیالات بودم گفنم اگر جنس آهن اتوبوس طوری بود که با یه ضربه همهش له میشد دیگه باید چه میکردیم بعد گفتم طوری متناسب هست که زیاد له نمیشه زیاد هم آهنش سخت و سنگین نیست انگار همه چیز مناسبه برای ساخت اتوبوس بعد دیگه خدا خلق کرده دیگه یعنی همه چیز متوازن ما ترکیبش کردیم یه شکل زیبایی بهش دادیم فکر کل کاراش با خداست هنوزم فکر دقیق خدارو نمیدونیم که اتوبوس کامل چیه بعد دیگه دیدم فکرم رسید به همین آیه که صبح پیدا کردم فهمیدم باید چیزی بنویسم چون درمورد مثال هایی که انسان اختراع کرده چیزی رو در قرآن میگشتم ولی چیزی پیدا نکردم بعد مطابق هم درومد فکر جداگانه م گفتم باید بنویسم!

  • علی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی