یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

ای که به دور کعبه و منکر حیدری / کعبه ولادتگه اوست دور حیدر مگرد

بایگانی

بسم الله الرحمن الرحیم

چهارشنبه, ۲ تیر ۱۳۹۵، ۰۷:۳۰ ب.ظ | علی | ۰ نظر

امام علی علیه السّلام فرمودند:
الْکَلَامُ فِی وِثَاقِکَ مَا لَمْ تَتَکَلَّمْ بِهِ فَإِذَا تَکَلَّمْتَ بِهِ صِرْتَ فِی وِثَاقِهِ فَاخْزُنْ لِسَانَکَ کَمَا تَخْزُنُ ذَهَبَکَ وَ وَرِقَکَ فَرُبَّ کَلِمَةٍ سَلَبَتْ نِعْمَةً؛
سخن در اختیار تو است تا آنگاه که نگفته باشی، امّا اگر گفتی، تو در اختیار آن خواهی بود. پس زبانت را نگه دار همان گونه که زر و سیمت را نگه می داری. چه بسا سخنی که نعمتی را سلب کند.
نهج البلاغه، حکمت 373

به نوعی بازنشسته شدیم از اینکه باز جلوی دوربین و همه سخندانی سخنرانی کنیم تا کی باز خدا روزی بده  و تا کی علمم زیاد بشه حتی مطالعه ای هم بکنیم دست پر باز بیام ولی گمونم گندش درومده ها یعنی ما همینطور کارامون تا گندش در نیاد که ولش نمیکنیم لذا توی دلم خورد که حکمت 373 رو بخونم اولش فکر کردم یه روزی خوب باید باشه که درموردش فیلم بگیرم و سخنرانی کنم ولی وقتی نگاه کردم و بعد که توجه کردم دیدم انگار گندش درومده یعنی باید خفه بشم دیگه خوب باید دوباره سعی کنم وبلاگ نویسی کنم و سرم تو کلاه و کار خودم باشه و حدیث خطرناکی هم هستا توجه که میکنی میگه مثلا نعمت رو سخنانت ازت میگیره یا می فرماید امام علی (ع) که تو در اختیار زبانت و حرفات مثلا اسیرت میکنه حرفات مثل طلا که اگه خرجش کنی بلخره یه پشیمونی هایی هم داره پس معلومه کار خطرناکی داشتیم میکردیم و گندش دیگه درومده و قدرتمون کم شده قدرت خداییمون و شیطان زده شدیم دیگه حالا باز بسته که جلوی دوربین سخنرانی کنیم و روزیمون تموم شد از این به بعد سعی میکنم وبلاگ رو مثل سابق رونق بدیم و بنویسیم گرچه ممکنه کسی نخونه و چرت  و پرت بدونن ولی خوب زیان هایی هم داشته ایم و کاار درستی هم نبوده که جلوی دوربین همینطوری حرف بزنیم مگر اینکه کلاسی رفته باشیم علمی داشته باشیم استادی باشیم که هیچ شرایطی از اونا نیست تا اینکه گندش درومده !!! لذا کسی که حرف نزنه و بنویسه در دل قوی تره حالا ما گندشو دروردیم و خودمون رو خرج کردیم ولی فی الواقع باید نویسندگیم روش کار کنم وگرنه چرت و پرت رو هر ننه قمری میتونه بگه!باور کنید از راه نوشتن بزرگان که مطالبمو میخوندم چقدر دلم رونورانی میکردن و قوی میکردن و کمکم میدادن چه بزرگان چه فرشته ها و پله پله بالا بردن منو از روی نوشتن و قوی کردن دلم رو مثلا از روی یه متنی بخونم میبینی یه طور خاصی بعضی مواقع میخونم همشم لهجه نیست بلکه از بس نوشتم و روم کار شده قوی تر از هم سن و سال های خودمم و بهم توجه شده لذا سیروسلوکی داره نوشتن و خلاصه بچه ها زیاد اذیت شدن به خاطر سخنرانی هام حالا دوباره مینویسیم امیدواریم باز فضا خوب باشه و یاری بده خدا و فرشتگانش!

  • علی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی