یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

ای که به دور کعبه و منکر حیدری / کعبه ولادتگه اوست دور حیدر مگرد

بایگانی

بسم الله الرحمن الرحیم

پنجشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۴، ۰۱:۵۰ ق.ظ | علی | ۰ نظر

نخندینا ولی امشب که تبلت ندارم و رفته تعمیر بشه داشتم به عکسای توی لنزورم تماشا میکردم و خوابم هم نمیاد زیاد روز خوابیدم و هرکاری میکردم این آرامش روحی و سبک شدن حاصل بشه این چشم ها و انتظارات نمیزارن آرام بشن و وقتی تبعات دنبالم باشه و درگیر کارام باشن و اینا باید راهی پیدا کرد که وضع آرام بشه وگرنه روح در عذابه حالا اینو هم میگم که راه و روش هست ولی اینو میگفتم که نخندیدن که آقا ما داشتیم عکسامون رو نگاه میکردیم که روحمون آروم بشه چون باید تو خونه ام یه کاری بکنم جو آروم بشه خلاصه یه لحظه به خودم گفتم که اگه من قرآن میخواندم چهره ام قشنگ تر میشد مثلا!!! خلاصه به خودم گفتم که برم یه آِیه ای پیدا کنم تفکر کنم و سیمم وصل بود به بالا یه آیه ای به دلم خورد و نشانه دادن که بریم باز کنیم از توی دلم یاری شدم و همین کاراها هم که بکنیم بلخره ممکنه جو آروم بشه که من دارم قرآن میخونم وگرنه با انتظارات بالایی که از ما  دارن تا جانمان رو نگیرند ول کن نیستن و بلخره کنترل میکنن یا بلخره چیزخور شدن یه عده و باید یه کاری بکنیم ما هم هنوز استاد کامل برای آرام کردن مرض های روحی اگر حسادت نباشه نیستیم و تبلت هم نبود دیگه ما رفتیم این آیه رو به دلم خورد از توی سایت پارس قرآن پیدا کردم ولی انتظار دارم کسانی که همراهیم میکنن قوی تر باشن و بچه نباشه مثلا و درحالت جنب مثلا نباشن و مومن باشن و دست منو هم بگیرند نه اینکه یه مرض روحی هم داشته باشن و ناامید حالا مارو هم بدبخت کنند چون من خطری ام و وبلاگ دارم! خلاصه آقا نکته ی خنده دار رو گفتم یا نه؟؟ همین دیگه ما فکر میکردیم اگه قرآن بخونیم چهره مون جذابتر میشه و حالا این آِیه به ذهنم خورد آِیه ی 8 سوره ی یونس رو کدش رو دادند که باز کنم و تفکر کنم درموردش چون نیتم این بود از خدا که آیه ای پیدا بشه که من تفکر کنم درموردش!! ولی شاید این آیه ی عذاب به خودم اصلا ربط داشته باشه که میخوام در دل شما و دنیا جای بگیرم با عکسام و بی ربط به خودم نباشه پس تفکر خوبی شده و باید حواسمم جمع کنم!!!و اما قبل از آیه اینکه قرار شد درمورد راه ها هم اول متن که گفتیم صحبتی کنیم و نکته ای بود که آقا روش رو باید یاد گرفت مثلا من میترسم روی کاغذ چیزی بنویسم و لو بره و نورانیتم کم بشه و جاسوس بازی در بیارن حالا پس چیزی ننویسم روی کاغذ؟؟!! نه روشت غلطه بلکه باید از یه روش دیگه استفاده کنی و بنویسی که نورانیتت هم حفظ شه و حتی زیاد بشه و شاید دست نوشته ی تو به روش جدید و زیرکانه به دردتم بخوره در آینده منتهی ما روش هارو بلد نیستیم همش خراب میکنیم خودمون رو یا سد میکنیم یا به نورانیت نمیرسیم و زیرکان و رندان روش هارو بلدن که چه کنند!!
خلاصه اینم آِیه ی 7و8 سوره ی یونس که کمی تفکر کردم و چند تا نکته رو نوشتم:

کسانى که امید به دیدار ما ندارند و به زندگى دنیا دل خوش کرده و بدان اطمینان یافته‏اند و کسانى که از آیات ما غافلند (۷)

 

إَنَّ الَّذِینَ لاَ یَرْجُونَ لِقَاءنَا وَرَضُواْ بِالْحَیاةِ الدُّنْیَا وَاطْمَأَنُّواْ بِهَا وَالَّذِینَ هُمْ عَنْ آیَاتِنَا غَافِلُونَ﴿۷﴾

آنان به [کیفر] آنچه به دست مى‏آوردند جایگاهشان آتش است (۸)

 

أُوْلَئِکَ مَأْوَاهُمُ النُّارُ بِمَا کَانُواْ یَکْسِبُونَ ﴿۸﴾

1.چه کسانی شرایط اینکه در دنیا به جایی برسند رو دارند؟! چه کسانی اگر برسند خدا راضی است و عذابشان نمی کنند؟؟!! بله در آیه ی هفت وجود داره که عذاب میده اینارو پس اگر شرایط آیه ی 7 رو نداشته باشیم اگه به مقامی در دنیا برسیم و پستی و ریاستی از نظر خدا مشکلی نیست!!!
2.کسانی که شرایط آیه ی 7 رو دارند احتمالا خدا بهشون مقام دنیوی هم میدهد و به جایی هم میرسند به پست و مقام و چیزی در دنیا چون خداوند وعده داده به اینایی که به جایی رسیدند در دنیا و درمورد گروه بزرگی صحبت می کنه خداوند پس هرکس زندگی دنیا رو بخواهد فقط و خدا بهش میده این دنیا رو ولی در آخرت و بعد مرگ دستش خالی میمونه لذا اینایی که به جایی میرسند در دنیا خدا هم کمکشون میده در دنیا منتهی عذاب داده  خدا وعده بهشون  اونایی که به لقای خدا امید نداشتن و دلخوش به زندگی دنیا شدند و به زندگی دنیا اطمینان داشتند و از آیات خداغافل شدند اینطوریه وضعشون!

3. محرومیت دنیوی بعضی مواقع درونش خیری است که اگر دنیا زده هم باشیم ما را از آتش خدا دور میسازد چون خدا گفته در آِیه که به خاطر اینکه به جایی رسیدند کیفرشون میدیم و آتش بهشون میزنیم!!
4.کسانی که شرایط آیه ی 7 رو دارند نزول خور و حرام خور خواهند بود و به علت رسیدن به جایی در دنیا هست که عذاب میشن!!

5.کسانی که راضی اند به زندگی در دنیا ظاهرا و باطنا در حالیکه زندگی آخرت و پس از مرگ رو فراموش کرده اند پس مستحق عذابند و احتمال اینکه در دنیا گول بخورن و حرام خور بشوند و به جایی نامشروع برسند و زندان بروند و در مملکت اسلامی ما جرم مرتکب بشوند زیاده و گفتم درمملکت اسلامی ما چون بعضی از کارایی که در غرب میکنن جرم نیست اصلا! و برعکسشم هست بعضی از کارای خوب ما جرمه در غرب!






  • علی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی