یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

ای که به دور کعبه و منکر حیدری / کعبه ولادتگه اوست دور حیدر مگرد

بایگانی

بسم الله الرحمن الرحیم

شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۴، ۰۵:۱۷ ق.ظ | علی | ۰ نظر
دیشب جاتون خالی بیرون بودیم پارک با عموم اینا و خعلی خوش گذشت و من برنامه ی خندوانه رو ندیدم و چون تا صبح شب قبل بیدار بودم و نخوابیده بودم و تا بعد از ظهر در روز خوابیدم دیروز دیگه امشب خوابم نمیومد و برنامه ی خندوانه رو ساعت 3 صبح دیدم مهران غفوریان هم مهمان بودا و خعلی خوش گذشت باز بعد دیگه برنامه تمام شد و پشتش هم یه طنز دیگه میزاره اگه بیدار باشیم شبکه ی نسیم و اینو هم دیدم تا اینکه دیگه نماز صبح بخونم دیگه زدم شبکه ی یک و دیدم داشت قرآن میزاشت قبل اذان چند دقیقه پیش و صحنه های طبیعت امشب یا امصبح خعلی تاثیر گذار بود روم و رفتم به یاد کودکی که بازی های کامپیوتری خعلی برام حذاب بود و انگار یه دنیایی رو بهم داده بودن افتادم چون بازی کامپیوتری بود که یه سربازی در چنگل بودند و خعلی خعلی خعلی برام جدابیت داشت اون بازی و تلوزیون که این درختارو از بالا نشون میداد گفتم چقدر ما خوش بودیماا و انگار رفته بودیم بهشت و گفتم به خودم اگه برم بهشت هم همینطوری دوباره مثل کودکیم دلم خوش میشه ولی گفتم بعدش که چرا دیگه جذابیت نداره برام درختان یا کفتم که همین درختا هم نشانه ی خداست و باید همینطور که قرآن میخوند دلم رفت به سمتی و جوگیر شدم تا اینکه زدم شبکه ی فارس ببینم چی داره چون دیگه میخواست اذان نهران بزاره بعد یه آیه رو ترجمه کرد شبکه ی فارس اونم داشت قرآن میزاشت چون کم کم ادان میخواستن بگن خلاصه آخرش هم گفت آیه ی 3 رعد و منم داشتم به موضوع تفکر کردن تقریبا فکر میکردم و میگفتم که بهشت هم دنیا داره که ما بی توجهیم آیه ی سه رعد اینه:
وَهُوَ الَّذِی مَدَّ الأَرْضَ وَجَعَلَ فِیهَا رَوَاسِیَ وَأَنْهَارًا وَمِن کُلِّ الثَّمَرَاتِ جَعَلَ فِیهَا زَوْجَیْنِ اثْنَیْنِ یُغْشِی اللَّیْلَ النَّهَارَ إِنَّ فِی ذَلِکَ لَآیَاتٍ لِّقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ ﴿۳﴾
و او کسی است که زمین را گسترد و در آن کوهها و نهرهائی قرار داد و از تمام میوه‏ها در آن دو جفت آفرید (پرده سیاه) شب را بر روز می‏پوشاند، در اینها آیاتی است برای آنها که تفکر می‏کنند. (۳)
الان دارن اذان میگه شیراز خلاصه یه لحظه گفتم من خودم کلیپ میسازم و هیج توجه نمیکنن و انگار هیچ نشده و انتظار دارم ولی وقتی خدا این شاخ و برگ ها که تلوزیون نشون میداد رو آفریده باید ما به تفکر بیافتیم و یاد خدا بیافتیم من خودم مثلا اگه بگن تفکر میگم که باید چیز جدیدی کشف کنم ولی غلطه این یعنی اگه بهشتی باشیم باید آفریده ها و نشانه های خدا برامون جدابیت داشته باشه و مارو به فکر ببره نه اینکه عکس شهوت آلود خدایی نکرده کار کنه در میل و نیاز جنسی این فساده بلکه اگه ما متفکریم و بهشتی وعقل داریم همین جا که هنوز نرفتیم بهشت باید برگ درختان چیز عادی نباشه و من خودم برام عادیه و کارای خودم رو بزرگ و عجیب میدونم ولی مثلا کسی که بهشتی است ساده مثل من نمیگذره و به فکر میره نه اینکه چیزی بخواد کشف کنه و حرفی نو بلکه براش عجیبه نشانه های خدا و زود یاد خدا میافته و ساده نمیگذره بله ما اگه بهشت بریمم حتما به شوق می افتیم و برامون عجیبه ولی جالا که اون عجایب ندیدم هم نشانه هایی است از خدا که اصلا بی توجهیم و عادی  و ساده رد میشیم و برامون طبیعی و چون فراوان هست درختان اصلا عادت کردیم انگار!!!
  • علی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی