یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

ای که به دور کعبه و منکر حیدری / کعبه ولادتگه اوست دور حیدر مگرد

بایگانی

ادب

جمعه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۵۶ ب.ظ | علی | ۲ نظر
بله ما دوباره سیر قلبونی داشتیم و هرچی هم گریه کنیم کمه و هرروز گریه و سیر کمه ولی اشک نریختم و فضا طوری بود که چون همراهیم کردین و بچه ی خوبی بودین با هم بریم جلو و اما ادب ادب که خعلی مهمه و کل دین ادبه کل دین حیا است و مام رفتیم اون خونه ی دیگرمون برای قلیون چون بابام نزاشت و قلیون رو هم گفتم که آوردم اینجا ولی نزاشت و دعوا کرد و مجبور شدم برم اون خونه ی دیگرمون و اونجا هم درست نمیشد نوشت وبلاگ چون اینترنت اینبار خراب شده بود و آنتن نمیداد و منم اگه بخوام بنویسم باید سریع بگم وگرنه تو فضا میمونم لذا زنگ زدم بیان دنبالم خلاصه در سیر قلیان دیدیم که درمورد ادب و آدابش صحبت کنیم چون بچه ها دارن میان با ما بالا و سیر قلیونی شون قوی نیست هنوز چون آدابش رو بلد نیستن و کلا هم دیدیم باید درمورد ادب هم حرف زد لذا ما یک مدل و عروسکی هستیم برای بزرگان که اینا به ما از عالم بالا طبق ادب وکارایی که میکنیم القا میکنن تا بنوسم برای شما و همیاریم میدن لذا شهدا و ارواح و حتی دوربین میره از نماز آیت الله بهجت رحمه الله فیلم میگیره این ریسکه اینکار که ایشون داره گریه میکنه تو نماز و ما مزاحمیم ولی کار بدی نیست که و هیچکه مدمت نمیکنه و ما هم یاد میگیریم و فضا رو میشناسیم و درس میگیریم از نماز ایشان و گریه هاشون دیگه حالا شده و اگه به دست نا اهل هم بیافته دیگه حالا شده نماز ایشون و مشکلی نیست!این یک نکته درمورد ایشان که آقا ارواح و شهدا و فرشته و ما فیلم نماز ایشون رو میبینیم و ما باید در این هنگام درس بگیریم نه زمانی که طرف داره گناه میکنه بشینیم جاسوسی کنیم که!!! و سیستم غلطه لذا هنگام روضه گوش دادن برین سراغ بزرگان که اینا رحمت هم به ما میدن و روضه ی اجتماعی داریم و خفایی که تو خانه بشینیم روضه گوش بدهیم و دو سیم بزاریم توی گوش و به ابا عبدالله فکر کنیم و گریه کنیم لذا چند تا ادب رو میگم درصورتیکه من خودم بی ادب ترین هام ولی شما هم گوش بدین تا روزی نازل بشه و بتونین قوی بشین و همپا جلو بیایم وگرنه صرف گوش دادن روضه تا ادب نباشه مشکل داره یعنی شما الان اولا روضه که گوش میدهی باید برای خودت تباشه و به فکر خودت نباشی که چه گرفتاری دارم باید دغدغه ات امام حسینی باشه نه که برای خودت گریه کنی و باید نفی خودت کنی در روضه و یاد امامان باشی و حتی تجسم کنی که چه شده و اگر روضه هم نباشه امامت رو تصور کن در عشق هم همینه مکتب بایدبه فکر روضه باشی چون روضه ها و نوحه ها یا عشق میکنیم یا مصیبته دیگه و باید به فگر امامت باشی تا رحمت نازل بشه بد اگه بودی میبنی دغدغه ی حسینی داری و میتونی مشکل جامعه رو رفع کنیم مثلا این عکس کنار وبلاگم رو از حضرت اباالفضل (ع) رو در نظر داشته باش و نوحه های خوب همچون حاج محمود رو گوش بده بعد نمیخاد در فکر وبلاگ باشی من الان خعلی از نکات دیگر موقه نوشتن خودش میباره و کمک میشیم و یه ادب دیگه همینه که قبل از قلیان و گوش دادن نوحه چون ما بد کاری کردیمو دنیا داره بد سرمون میاره که قلیان میکشیمو نوحه گوش میدیم لذا جوانان و نوجوانان سیمشون زود وصل میشه و اصلا نیاز به دود و لطمه زدن ندارن یه نکته ی ادب داشتن دیگه همینه که هر چی روضه گوش بدهیم و گریه کنیم کمه لذا آیت الله بهجت طبق یه شعری که آقای فاطمی نیا ره میگفتن باید دید که چه دیده اند که درنمازشون اینطوری گریه میکردن و اختیار دست خودشون نبوده داشته سرازیر میشده ولی مااگه تباکی هم کنیم خوبه ولی ما نمیدونیم آیت الله بهجت چی داشتن میدیدن که اینطوری گریه میکردن و ادب داشتن در نمازشون و شاید کسی هم نپرسیده که چه چیزی در نماز در ذهنشون میدیدن و مثل ما نبوده که تجسم بخوان بکنن بلکه جلوی چشمشون بوده ولی ما تباکی میکنیم و تمرین میکنیم که خوبی ها رو ببینیم ولی باور کنید مصبت و عزای امام حسین و قطعه قطعه شدنشون تماشایی نیست!!! یه ادب هم نمیدونم گفتم یا نه که باید توسل کنیم قبل از قلیان و فضای گریه رو درست کنیم یعنی ما اگه صدامون درآد خعلی از فتنه های توی خانه درست میشه اگه بگیم یه جند بارقبلش بگیم  یا حسین و ادب هست و کمک میشیم در سیرمون برای نوحه و اشک ولی زنان سخته که برای خودشون گریه نکنند و به فکر مصیبت باشن و فورا هرچی شد یاد بدبختی خودشون میافتن هنگام گریه که باید کار کرد و تمرین کرد و زیاد گریه کرد تا گناهمون بخشیده بشه بعد گریه شما سیمت وصل میشه و دیگه هرکی رو خواستی دعا کن و اینجا هم باید زرنگ باشی و مادر و پدر و بزرگان رو یاد کنی چون خدا همراهته و بی نصیب نزاری و در رحمت رو نبندی موقع گریه و بعدش دعا مستجابه و رحمت نازل حالا ختی گریه نکنی یه ادب دیگه اینه که موقع روضه علاوه بر اینکه به امامان قکر کنیم مثلا داریم قلیون میکشیم و نوحه گوش میدهیم و به فکر ابی عبدالله که هستیم پامون رو دراز نکنیم اینجا شهدا و شما حظور داری و فرشته ها ولی ارواح چیزای بدرو نمیبینن از ما و ناراحت میشن ارواح مقدس لذا ادب داشته باش ولی ارواح غیر مومن از گناه ما ناراحت میشد چون مومن نیستن و گناه مارو میبینن فضا اندوهگین میشه و ما موقع پیری از خعلی کارهای خوبمون در جوانی پشیمانیم و جلوی چشممون میاد که مثلا چرا به یک گربه سنگ پرتاب کردم در کودکیمون و میشینم اون موقع اگر مخلص بشیم گریه میکنیم و برای اینجور کارا توبه میکنیم اگه آدم بشیم لذا خعلی ادب مهمه ولی عیب نداره توی رختخواب پامون رو دراز کنیم و دو سیم بزاریم تو گوشمون و روضه گوش بدیم و اشک بریزیم در همه حال خوبه و پامون دراز باشه یانه من خودم موقه قلیان صدا پخش بود و سیم تو گوشم نبودش و فضا باید مودبانه تر باشه ولی وقتی سیم میزاری تو گوشت یه معنیش اینه که میخام آزاد باشم و ولم کنید راحت باشم و ادب هم مراحل داره خعلی کارای ما مودبانه است ولی برای بزرگان بی ادبیه محضه و هیچوقت اینکارارو نمیکنن مثلا قلیان نمیکشن چه برسن نوحه هم و آهنگ گوش نمیدن و غیره و لذا باید قضا رو طوری چید که به سمت روضه ها بریم و قبلانا هم سی دی روضه و ام پی تری و اینا نبوده و باید استفاده کرد و از گذشتگان سبقت گرفت منتهی اونایی که مخلص بوده اند قوی بوده اند و با شعرها حال میکردن و اشک میریختن ولی ما سختمونه و آسانتر اینه که مستقیم دو سیم بزاریم تو گوش و گریه برای امام حسین تمام رنج ها و غم ها زو ازبین میبره و مست میشیم و دیگه غم نداریم و چیز بدی حس نمیکینم و راحتیم و خوش ولی اگر گناه کنیم باز بعد گریه و نوحه مثل من غمگین و اقسرده میشیم و تکفیری میشیم ولی توبه به هر حال با روضه امکان پذیره و خلاف ادب هم نیست که دو سه کلامی هم موقه روضه صحبت کنیم با امامان که باید راهمون بدن ولی خلاف ادب نیست صحبت با ایشان اینا رو هم گه میگم چون بهم رسیدین میگم وگرنه خوب بود یه کم درمورد دزدی نور هم صحبت کنیم مثلا من خودم چت که میکنم نورم کم میشه و فورا اینا میریزن رو سرمون همین وبلاگ ریسکه شما انتظار نداشته باش که نور فورا بیاد و باید شکستم بخوری وگرنه روضه ها آدم رو زنده میکنه و نوحه های حاج مخمود و بخواهیم از خدا که روزی نوحه گوش دادن و گریه کردن بده و فضاشو بچینن و خودمونم همت داشته باشیم و بریم مودبانه هم بریم و فکرمون رو از خودمون کوتاه کنیم مثلا سینه زنی ادب هست که آقا من دارم چرا بر سینه میزنم؟ برای خودم که نیست دارم برای یه مصیبت سینه میزنم پس خعلی بی ادب و پست باید باشم که به خودم فکر کنم و مصیبتای خودم و برای خودم صرفا گریه کنم مگر اینکه گنهکار باشیم و توبه کنیم و توبه مون روبا گریه بر اماممون به خودمون فکر کنیم که نجاتم بده ای خدا اینجا عیب نداره برای گریه و بدی خودمون فکر کنیم ولی اگر فکر کنیم که منم بزرگم و اینا بده و خلاف ادبه و دغدغه ی دینی برای یک فرد وبلاگ نویس نیست و سنگ اندازیه و رحمت الهی برای شما و وبلاگ در غیر اینصورت و غیر مودبانه تازل نمیشه حالا چند تاکلیپ از آقای فاطمی نیا هم در کانال غیر رسمی ام میخوام بزارم که خعلی مفیده و درمورد آیت الله بهجت هم هست صبح گوش دادم از آقای فاطمی نیا ره که خعلی مهمه گوش بدید حتما!!
www.aparat.com/mandaronto 
کانال دیگرم هم آدرسش اینه 
www.aparat.com/12eza گه کلیپای از خودمه اکثرا
  • علی

نظرات  (۲)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی