یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

لا اله الاالله محمد رسول الله علی ولی الله صلی الله علیه و آله و سلم

یا قاضی الحاجات

ای که به دور کعبه و منکر حیدری / کعبه ولادتگه اوست دور حیدر مگرد

بایگانی

بهترین قول

چهارشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۵:۵۰ ق.ظ | علی | ۰ نظر

سه تا کد و نشونه دادن تا تازه غیر تخصصی بحث کنم یک تو نماز بود که داشتم فکر میکردم به موضوع علمیش که علم اهدا میشه مثلا دوم دیشب شانسکی برنامه ی خندوانه میدیدم از شبکه ی 10 یا نسیم و حرفای خوبی میزد و داشتم همون موقع به موضوع که تاثیر گذاریش روی من و زنان چگونه است فکر میکردم و سوم هم نشونه دادن به این آیه که سرچ کردم البته دو تا آیه درمورد قول احسن هست سوره ی آیه ی اول 18 زمر هست و آِیه دوم که در پارس قرآن سرچ کردم و گوگل درست نگشتم ولی میدونم همچین آِیه هست آدرسش رو گیر نیاوردم فقط میدونستم باید درمورد قول احسن سرچ کرد و آیه پیدا شد اینطوری نشونه دادن بهم که دقیق تو ذهنم نبود میدونستم همچین آیه ای هست و قبلا شنیده بودم

الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئِکَ الَّذِینَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُوْلَئِکَ هُمْ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ ﴿۱۸﴾

فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ

آیه میگه که کسانیکه بهترین قول ها رو میشنوند و به آن عمل میکنن دیشب والا ما داشتیم برنامه ی خندوانه ی شبکه ی 10 رو س سفره گوش میدادیم و یه مرد خوبی رو مهمان داشتن که حرفای خوبی میزد مثلا میگفت که گوش هاتو رو به حرفا باز کنید ولی هر حرفی رو پذیرا نباشید و قبول نکنید حالا یادم نیست دقیقا بعد من همون موقه گقتم به خودم که این زنان سیستمشون طوریه که از حرفایی که خوششون میاد رو یادشون میمونه و دیگه خودشون نیستن و اون حرفارو تکرار میکنن مثلا اگه حرف بزرگی رو شنیدند همون حرف رو میزنن که خوششون میاد و مردم دوست دارن و جلب نظر میکنه و دیگه از خودشون بعضیاشون کلا ایده ندارن و قکر نمیکنند ولی من اینطوری نیستم و جدیدا شاید دارم میشم ولی مثلا آماده ی مصاحبه نیستم و فکر نکردم باید چی بگم و خودم فکر میکنم اگر اتفاقی افتاد بعد باید جواب بدم مثلا از مهمانشون پرسیدند که چه کلمه ای رو دوست داری و گفت عشق!! خوب من باید فکر کنم و این سوال رو همیشه گمونم میپرسندا ولی باید فکر کرد و اگه فردا پرسیدند مثل ربات فعلا نیستم که دقیقا همین رو بگم در صورتیکه مامانم میگفت من به خودم میگفتم چرا مهمان ها همین کلمه ی عشق رو نمیگن در جواب سوال خلاصه من خودم سیستم رو طوری ساختن که از خودم نظر بدن نمیگم که تاثیر نداره حرفای نلوزیون و اون چیزایی که میشنوم  ولی در حالیکه آیه میگه بله شما بهترین حرفا رو گوش بده و تشخیص بده ولی بهش عمل کن یعنی مثل زنا نباش که فقط حرفای خوب بزنن یا دخترایی که بخوان گول بزنن پسر رو و حرفای عاشقانه ای که یاد گرفتن بزنن یا پسرا اینطور باشن حالا عشقم کار نداریم خدا میگه بشارت بده به اون هایی که حرفای خوب میشنوند و  پیروی میکنند ازش نه اینکه تکرار بکنن!!! یعنی توجه داری همینکه شما یه دفترداشته باشی از حرفای خوب که بهش فکر کردی و جدا کردی کار خوبیه تا اینکه مثل من نفهم باشی و جدا نکرده باشی حالا به تکرار کردن و تبعیت و پیروی کار ندارم شما باید توی اینستاگرام حرفای حساب و خوب و روایات و دانشمندان صفجه داشته باشیم و اینا طبق روایات دل آدم رو از زنگ زدگی و افسردگی باز میکنه و خعلی ها نوشته هایی دارن در صفخات مجازی که اگه پیروی کنند و همش تکرار نکنند خعلی خوبه طبق آیات و اما امروز تو نماز صبج هم فکر داشتم که آقا همین موضوعه ها تقریبا که آقا شما مثلا از ژاپن و آمزیکا که مسلمان و متحصص نیستند حتی در زمینه ی به اصلاح آدم شناسی و تکنیک ها مثلا شما به چه لحنی نماز بخونی خوب اگه مریض بشی مثلا و یا خدابخواد یه روش هایی رو ملائکه یا جن و روح به دلت می اندازن که در حالت طبیعی نیست! یعنی آقا این جن عارف نیست ولی علم داره لذا علم آموزی که واجبه حنی اگر شده از چین بیاموزیم و تکنیک هارو اینا هم هست یعنی شما تا نکنیک نداشته باشی گیر میکنی نمیدونی که باید با چه لحنی در چه فضایی چگونه سوره ی یس رو خواند از این نوع تکنیک ها رو میگم بعد گناه میکنی بعد تازه یاد میگیری این علمی که حوریان دارند اینا علم و معرفت دارند وگرنه شما بگی من حوریان رو دوست ندارم و خدا رو میخوام نمیتونی جلو بری اینا نماز نمیخوننا وعبادت ندارن غربیان ولی آدم شناسند و تکنیک و علمی دارند که اگه ما نداشته باشیم عقبیم آقا باید بری پای درسشون بشینی وگرنه تو مبحث روش عبادت خدا هم گیر میکنی نمونه ی دیگرش هم میخوای؟ مثلا شما اگر یه کم انگلیسیت خوب باشه برو ترجمه ی قرآن به زبان انگلیسی رو نگاه کن بعد یه نکات و وجوه جدیدی میبنی که توجه نداشتی و عرف انگلستان یه چیز دیگه میگه از قرآن و تو فارسی یه چیز دیگه ترجمه میشه و تو عربی یه چیز دیگه هست اصلش لدا خودمم دوست دارم زبان های دیگر ترجمه های قرآن رو چک کنم یعنی اصلا عرفه همچین چیزی و توی زبان عرب چیزی هست که توی زبان انگلیس نیست و عرف زبان انگلیس طوری ناجور هست که زبان عرب نمیپدیره ولی مقایسه که بکنی میبینی خدا برای ترچمه شدن به انگلستانی هم روزی براشون گذاشته که بفهمند همینو هم و یک وچوه تازه کشف میشه از قرآن و تفسیر جدیدی داره امتحانش باید بکنم و برم زبان انگلیسی و ترکی اگه بلد باشیم ترجمه اش رو بخوانیم!! اتفاقا دفعه ی قبل که مهمان بابا بزرگم بودم ایشون یه بیت از حافظ خوند که میگفت جناب حافظ که ترجمه بشه به هفت زبان که منظور و شعرو کلا یادم نیست ولی فهمیدم که باید ترجمه های دیگر رو هم دید و مفیده ولی مثلا توی انگلیسی نور و عرف کلمات مثل ترجمه در فارسی نیست مثلا ما خودمون هم کلمات خاصی داریم که مترادفش رو به کار نمیبریم چون عرف نیست و جایگاهش اونجا نیست ولی معنیش یکی است

البته ما درمورد موضوع علمی گفتیم که وضع اینطوره که از خارجی ها یاد بگیرم نه در شناخت اسلام و طی طریق و خداشناسی بلکه در تکنیک و علم و روش های برخورد!!!

حالا من سوره ی حمد رو میزارم ویه نکاتی که توجه نداشتیم ترجمه شده به انگلیسی و یک چیزایی هست که اصلا نداره زبان انگلستانی البته باید خوب ترجمه شده باشه:

 
 
 
     

 

in the name of allah, the merciful, the most merciful (1)

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ ﴿1﴾

 

praise be to allah, lord of the worlds, (2)

 

الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ ﴿2﴾

 

the merciful, the most merciful, (3)

 

الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ ﴿3﴾

 

owner of the day of recompense. (4)

 

مَالِکِ یَوْمِ الدِّینِ ﴿4﴾

 

you (alone) we worship; and you (alone) we rely for help. (5)

 

إِیَّاکَ نَعْبُدُ وإِیَّاکَ نَسْتَعِینُ ﴿5﴾

 

guide us to the straight path, (6)

 

اهدِنَا الصِّرَاطَ المُستَقِیمَ ﴿6﴾

 

the path of those upon whom you have favored, not those upon whom is the anger, nor the astray. (amen please answer) (7)

 

صِرَاطَ الَّذِینَ أَنعَمتَ عَلَیهِمْ غَیرِ المَغضُوبِ عَلَیهِمْ وَلاَ الضَّالِّینَ ﴿7﴾

 

  • علی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی